علاء الدین بروجردی: آقای لاریجانی گفتند سلام گرم مرا به مردم دزفول برسانید
گزارش هنرنیوز از «همایش روز ملی مقاومت و پایداری دزفول»؛
علاء الدین بروجردی: آقای لاریجانی گفتند سلام گرم مرا به مردم دزفول برسانید
شامگاه دیشب و همزمان با چهارم خرداد همایش روزملی مقاومت و پایداری روز دزفول به همت ستاد بزرگ داشت چهارم خرداد در سالن الغدیر تهران با حضور جمعی از فرماندهان، خانواده‌های شهدا و همچنین شهروندان دزفولی و با حضور دکتر علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۹

به گزارش خبرنگار هنرنیوز، در ابتدای این همایش آقای حکمتیار یکی از دزفول‌شناسان معاصر در مورد شهر دزفول مطالبی را بیان کرد و گفت: در یکی از نسخه‌های چاپی و خطی در حدود ۱۰۰ سال قبل نوشته شده است که دزفول از بناهای اردشیر بابکان است و در مجاورت شهر جندی شاپور است که شهری بسیار آبادی است.

وی ادامه داد: ما دزفول را شهر علم و عرفان می‌شناسیم و علما و فقه‌های بزرگی در شهر دزفول از قدیم ایام زندگی می‌کردند. مثل شیخ مرتضی انصاری که افتخار عالم تشیعه است در این شهر متولد و تربیت شد.

به گفته وی ۷۰ درصد از اماکن شهر دزفول موقوفه است و مردم این شهر به وقف اعتقاد وافی و کافی داشتند.
وی یاد آور شد: در هشت سال دفاع مقدس دزفول و مردم دزفول سنگ تمام گذاشتند.

آنگاه کلیپی به نام حنابندان پخش شد و سپس حجه الاسلام و المسلمین امیر خادم علی طی سخنانی به مظلومیت و معنویت شهید محمد علی شوسی نسب یکی از شهدای گمنام و عارف شهر دزفول اشاره کرد.

سپس توسط خواننده‌ای به نام. ضامنی دو ترانه در ارتباط با مقاومت و پایداری شهر دزفول و شهید احمد سوداگر همراه با کلیپی که به صورت همزمان پخش می‌شد برای مدعوین سروده شد.

در همایش روز ملی مقاومت و پایداری روز دزفول، در معرفی رشادت‌های مردم دزفول و رزمندگانی که در این شهر به رشادت پرداختند یک نمایش دو نفره اجرا شد که مورد توجه مدعوین قرار گرفت.

سردار دکتر رئوفی‌نژاد رئیس ستاد بزرگداشت چهارم خرداد یکی دیگر از سخنران این همایش بود که اظهار داشت: امروز علاوه بر مراسمی که در تهران برگزار می‌شود مراسم‌های مشابه‌ای هم در دزفول و شهر مشهد و قم هم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از چندین ماه قبل تلاش‌ها برای آماده کردن چنین برنامه‌ای در روز چهارم خرداد شروع شد تا ما بتوانیم بهترین برنامه را در روز ملی دزفول برگزار کنیم. و عنوان روز ملی دزفول ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این ظرفیت بیش از این بهره‌مند شد.

سردار رئوفی‌نژاد تصریح کرد: ما فقط به دنبال این نیستیم که شهر دزفول را معرفی کنیم چرا که دزفول معرفی شده است. ما به دنبال ترویج فرهنگ شهادت هستیم دنبال واکاوری محتوا و ریشه‌های شهادت هستیم. دزفول را جهان و جهانیان به خوبی شناختند لذا ما نیازی به معرفی این شهر نمی‌بینیم چون همه دزفول را به عنوان مقاومت می‌شناسند. ما می‌خواهیم مقاومت و پایداری را به دنیا معرفی کنیم و قصدمان شناساندن فرهنگ مقاومت است و همین فرهنگ است که امروز مقاومت در سوریه، در عراق، در یمن و بحرین خواهد بود و ریشه این مقاومت در دین مداری مردم دزفول است.

وی آمار شهدای شهری شهر دزفول در زمان جنگ را ۹۰۰ نفر اعلام کرد و از کودک سه روزه و پیرزن ۹۵ ساله به عنوان کوچک‌ترین و کهن سال‌ترین شهدای شهر دزفول نام برد.

رئیس ستاد بزرگداشت چهارم خرداد با بیان اینکه ستاد در طول سال فعال خواهد بود تا آثار ماندگارتری را در سالهای آتی به مردم ارائه دهد. یاد آور شد: ما آماده دریافت سوژه‌های مختلف مردم از روز ملی دزفول هستیم

به گزارش خبرنگار هنرنیوز، آخرین سخنران همایش روز ملی مقاومت و پایداری روز دزفول دکتر علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود که سلام دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را به مدعوین این همایش اعلام کرد و از اینکه ایشان به دلیل مشغله کاری در مجلس نتوانسته بود در این همایش حضور داشته باشد عذر خواهی کرد.

دکتر بروجردی به صورت اجمالی به مسائل منطقه، حمله عربستان به یمن و همچنین به بحث هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و مقاومت و پایداری مردم شهر دزفول را ستود.

در انتهای این همایش نیز، برخی از خانواده‌های شهدا و جانبازان شهر دزفول با تشویق حاضرین مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر: 81093
Share/Save/Bookmark