با نشان دادن پلیس بد مشکلی نداریم
سردار منتظر المهدی در گفتگو با هنرنیوز:
با نشان دادن پلیس بد مشکلی نداریم
معاونت اجتماعی ناجا تاکید کرد: آنچه که به نام تجهیزات پلیسی در فیلم ها و سریالها دیده می شود تنها بخشی از امکانات پلیس ایران است چرا که ما به لحاظ امنیتی نمی توانیم هر آنچه را که داریم نشان دهیم اما مردم بدانند که پلیس ایران به لطف حضرت حق ، پلیس قدرتمندی است.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶
سردار دکتر سعید منتظرالمهدی معاونت اجتماعی ناجا و مدیر موسسه ناجی هنر که به هنگام حضور در نمایشگاه مطبوعات لحظه ای در غرفه هنرنیوز حضور یافت در گفتگو با خبرنگار سینمایی ما در مورد فیلم های پلیسی عنوان کرد: رویکرد اولیه نیروی انتظامی این است که بتوانیم همواره با مردم ارتباط مستمری داشته باشیم بویژه با اقشاری از مردم مثل هنرمندان که در عرصه های مختلف می توانند اثر گذار باشند.لذا باید بپذیریم که هنرمندان ما یکی از گروههای مهم جامعه محسوب می شوند و حضور آنان در فیلم ها و سریال ها ، مخاطبین را به سمت تلویزیون جذب می کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی همیشه تلاش کرده است تا فیلم های پلیسی را به گونه ای ارائه دهد که واقعیت ها درون جامعه به خوبی دیده شود. بنابراین ارائه یک کاراکتر کاریزماتیک پلیس سبب می شود تا مردم پلیس را بیشتر دوست داشته باشند – البته قصدمان این نیست که بگوئیم پلیس ما شبیه پلیس داخل فیلم است بلکه تلاش می کنیم تا به این مرحله برسیم – در واقع با این نوع فیلم ها هم به مردم و هم به پرسنل خودمان می آموزیم که باید پلیس ایده آل اینگونه باشد. هرچند که در برخی از سریال ها، شاهد پلیس بد هم هستیم و هیچ ایرادی هم ندارد.اما چون سیستم امنیتی و نظارتی ما روی پلیس بد هم حاکم است در آخر سریال می بینیم که نیروی انتظامی با آن پلیس بد هم برخورد می کند چرا که اراده نیروی انتظامی «پالایش درون سازمانی» است.

مدیر موسسه ناجی هنر در پاسخ به این سوال که آنچه به عنوان تجهیزات پلیس در سریال « رهایی » دیده شد آیا قدری غلو شده نیست اظهار داشت: این سریال یک کار کاملا رئال بود. آنچه را که مخاطب در سریال رهایی به عنوان تجهیزات پلیس مشاهده کرد کاملا واقعی بود و این تجهیزات در پلیس ایران وجود دارد و پلیس ایران از این تجهیزات پیشرفته استفاده می کند. این درحالی است که ما خیلی تجهیزات پیشرفته تر داریم که به لحاظ امنیتی قادر نیستیم آنان را نشان دهیم. لذا باید عرض کنم که پلیس ایران به لطف حضرت حق، پلیس ما خیلی قدرتمند است.

سردار منتظر المهدی تصریح کرد: آن تجهیزاتی را که مخاطبین که در سریال رهایی دیدید فقط یکسری از تجهیزات پلیس ایران است. ما با این سریال «اقتدار نرم» پلیس ایران را نشان دادیم. ما معتقدیم ادبیات پلیس ایران این است که زور و ابزار و قدرت را در اختیار فکر، عقل و اندیشه قرار بگیرد وگرنه پلیس می توانست در سریال رهایی ، در کمتر از یک ساعت گروگانها را دستگیر کند و مکان را تسخیر نماید چرا که کاری برای پلیس نداشت.ولی پلیس تامل کرد تا بتواند گروگانها را سالم آزاد کند. پلیس ما نمی خواهد مثل پلیس امریکا که در این گونه صحنه ها خیلی سریع عمل می کنند اما هم گروگانگیر و هم گروگان را یکجا می کشد! باشند. چون که جان گروگانها برای پلیس ایران از اهمیت زیادی برخوردار است و در همه این حوادث تلاش می کند با گفتگو و اقتدار نرم ، کار را به پایان برساند است.
کد خبر: 76413
Share/Save/Bookmark