فیلم داستانی بلند «نوراستنیا» به جشنواره هامبورگ راه یافت
به کارگردانی امید توتونچی؛
فیلم داستانی بلند «نوراستنیا» به جشنواره هامبورگ راه یافت
فیلم داستانی بلند «نوراستنیا» به کارگردانی امید توتونچی در بخش مسابقه اصلی و مسابقه فیلم‌های اول و دوم جشنواره هامبورگ آلمان به نمایش در می‌آید.
 
تاريخ : شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی «ایران نوین فیلم»، این جشنواره از ۳ – ۱۲ مهر ماه در هامبورگ برگزار می‌شود و یکی از جشنواره‌های معتبر سینمایی است. بنا بر اعلام رسمی سایت جشنواره هامبورگ «نوراستنیا» در بخش مسابقه فیلم‌های اول و دوم، نامزد دریافت جایزه «استعداد های ویژه» شده است. پخش بین‌المللی این فیلم برعهده «ایران نوین فیلم» است.
«نوراستنیا» اولین فیلم بلند امید توتونچی است و داستان پسری ۲۵ ساله ( با بازی پولاد مختاری) است که دچار بحران روحی شده و به اصرار دوستانش به مشاور مراجعه می کند و در خلال این رفت و آمد ها ما با زندگی و گذشته او آشنا می شویم.

فیلم افتتاحیه فستیوال هامبورگ«pride» به کارگردانی ماتیو وارچس محصول ۲۰۱۴ انگلستان است . در جشنواره امسال فاتح آکین کارگردان ترک – آلمانی مورد تقدیر قرار می گیرد و جایزه ویژه Douglas Sirk Award به این کارگردان اهدا می شود .

«خواب زمستانی» برنده نخل طلای کن ۲۰۱۴ به کارگردانی نوری بیلگه جیلان ؛ «میهمانی دختران» برنده دوربین طلای کن و فیلم اکراینی برنده بخش هفته منتقدین جشنواره کن از فیلم‌های دیگر این جشنواره هستند .

«نوراستنیا» به عنوان یکی از فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره ورشو هم پذیرفته شده و دیگر جشنواره‌هایی بین‌المللی هم خواهان حضور این فیلم در بخش‌های مختلف شدند.

عوامل فیلم نوراستنیا عبارتند از نویسنده کارگردانی و تدوین: امید توتونچی، فیلمبردار: امید توتونچی، دستیار کارگردان و طراح صحنه: علی غلامی، صدابردار: علیرضا منصوری، موسیقی: سینا وزیری، جانشین تولید: حمیدرضا خان محمدی، مدیر تولید و مجری طرح: محمد رضا نوریان، بازیگران: پولاد مختاری، مهسا محمد کاظم، زهرا بهروز منش، محسن خوئینی ها، آسا رضاخانی و سالار کریم‌خانی، تهیه کننده: امید توتونچی
اطلاعات مربوط به «نوراستنیا» در جشنواره فیلم هامبورگ در این لینک قابل مشاهده است.

http://www.filmfesthamburg.de/en/programm/Film/۲۱۸۳۶/Neurasthenia
کد خبر: 74776
Share/Save/Bookmark