اجلاس آسیا - اقیانوسیه در تبریز  آغاز به کار کرد
اجلاس آسیا - اقیانوسیه در تبریز آغاز به کار کرد
هفتمین اجلاس نمایندگان مناطق شش‌گانه آسیا - اقیانوسیه با حضور نمایندگان چهار منطقه آسیایی هشتم اردیبهشت‌ماه در تبریز آغاز به کار کرد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
به گزارش هنرنیوز؛معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور درباره نشستی که امروز برگزار شد، گفت: در این نشست از نظر علمی و تشکیلاتی درباره برخی پروژه‌ها از جمله تدوین دانشنامه صنایع دستی آسیا - اقیانوسیه، رنگرزی سنتی و بازارها در کشورهای آسیایی صحبت شد.

بهمن نامور مطلق ادامه داد: بحث رنگرزی سنتی در صنایع دستی در دنیا در حال تهدید است و قرار شده تا شورای آسیا - اقیانوسیه با مشارکت ایران در این زمینه فعالیت کند.

او بیان کرد: قرار است در ادامه هفتمین نشست اجلاس نمایندگان مناطق شش‌گانه آسیا - اقیانوسیه که امروز برگزار می‌شود، درباره ابزارهای آسیایی ایران در شورای WCC گفت‌وگو شود.

معاون صنایع دستی کشور اظهار کرد: فردا نیز همایش بزرگی با عنوان صلح، خلاقیت و صنایع دستی در تبریز برگزار می‌شود و قرار است در این همایش درباره یکی از راه‌های گسترش صلح، گردشگری و تبادل صنایع دستی صحبت شود، زیرا ما می‌توانیم از این فرصت در کشور استفاده کنیم.

نامور مطلق همچنین از بازدید نمایندگان مناطق شش‌گانه آسیا - اقیانوسیه از شهرستان اسکو خبر داد و گفت: اسکو، پروژه بزرگ چاپ باتیک در آسیای جنوب شرقی است که قرار است آن را با دیگر کشورها مرتبط کنیم.

در هفتمین اجلاس آسیا - اقیانوسیه که اکنون در شهر تبریز در حال برگزاری است، نمایندگانی از کشورهای استرالیا، هند، اندونزی، مالزی، کویت، عمان و قرقیزستان حضور دارند.
کد خبر: 91146
Share/Save/Bookmark