مردم با دیدن فیلم‌های امروز فحش می‌دهند
حسین فرح بخش در گفتگو با هنرنیوز؛
مردم با دیدن فیلم‌های امروز فحش می‌دهند
حسین فرح بخش گفت: فیلم‌هایی که در حال حاضر بر روی پرده سینما است فیلم نیست فیلم سینمایی «امروز» و یا فیلم سینمایی «فرشته ها با هم می آیند» به درد تلویزیون می‌خورد این فیلم‌ها که سینما نیست خودشان را مسخره کرده اند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
حسین فرح بخش در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه عملکرد مدیران سینمایی را تا به این لحظه چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: در حال حاضر ترجیه می‌دهم درباره عملکرد مدیران جدید تا به امروز حرفی نزنم باید ببینیم با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده‌اند چه اتفاقاتی برای سینما و سینماگران می‌افتد و بعد با بررسی آن‌ها بتوانیم حرف بزنیم.

وی در ارتباط با فیلم‌هایی که در سینما به روی پرده هستند و کیفیت آن‌ها به لحاظ جذب مخاطب و اعتماد سازی موثر بین مخاطب و سینما گفت: ابتدا سینما را باید‌‌ رها کنند یا فیلم‌های اجتماعی ساخته شود و یا فیلم‌هایی که رویا‌پردازی در آن‌ها به شکل قوی وجود داشته باشد که این دو نوع می‌تواند در ژانرهای مختلفی مورد بهره بری قرار بگیرند که می‌تواند در این فضا شاهد فیلم‌های کمدی و یا ملودرام‌های عاشقانه و یا حتی فیلم‌های هیجان انگیز و اکشن باشیم. فیلم‌هایی که در حال حاضر بر روی پرده سینما است فیلم نیست فیلم سینمایی «امروز» و یا فیلم سینمایی «فرشته ها با هم می آیند» به درد تلویزیون می‌خورد این فیلم‌ها که سینما نیست آن‌ها خودشان را مسخره کردند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «کما» به این پرسش که فیلم‌های این چنینی مورد پسندتان نبوده ولی به نظر شما برای مخاطب چه چیزی را می‌تواند به ارمغان بیاورد گفت: این فیلم‌ها جز اینکه وقت و زمان مردم را تلف کنند و بودجه‌های میلیاردی بگیرند چه تاثیر دیگری دارد؟ فیلمی که یک راننده تاکسی دارد و با کسی آشنا می‌شود و ماجرایی کش دار دارد مخاطب را خسته می کند و یا فیلمی که در آن روحانی را می‌بینیم که خداوند به آن‌ها فرزند چند قلو می‌دهد اصلاً درام ندارد. این فیلم‌ها چه نوع فیلم‌هایی هستند؟! تو رو خدا یکی جرات داشته باشد و به این نوع فیلم‌ها اعتراض کند. باور کنید مردم با دیدن این فیلم‌ها وقتی از سینما بیرون می‌آیند ناسزا و فحش می‌دهند. به حرف‌هایی که در برنامه تلویزیونی «هفت» زده می‌شود نگاه نکنید که از فیلمی تعریف و تمجید می‌کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زندگی خصوصی» با اشاره به اینکه نمی‌توان به آماری که برای میزان مخاطب یک فیلم و فروش آن اعلام می‌شود اعتماد کرد گفت: مردم به این نوع فیلم‌ها اعتراض شدیدی می‌کنند. این فروش‌هایی که اعلام می‌کنند قابل قبول نیست این رقم‌ها نباید برای یک فیلم فروش به حساب بیاید. خیلی‌ها هم که رقم فروش را نادرست اعلام می‌کنند. سینما باید مخاطب را به سمت خودش جذب کند. سینما باید آیینه تمام نمای جامعه باشد. فیلم‌های سینمایی «امروز» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» کجای جامعه ما جا دارد؟! بنده از پایین تا بالای تهران را که نگاه می کنم اصلاً نمی‌توانم تصور کنم که آدم‌های این فیلم‌ها در جامعه ما حضور دارند. خلاصه کلام این فیلم‌ها ربطی به زندگی مردم ما ندارد.

فرح بخش در پاسخ به این سوال که برخی معتقد هستندکه این نوع فیلم‌ها به نوعی هنری به حساب می آیند و خیلی نباید به آن ها به چشم فیلم های تجاری نگاه کرد گفت: خواهش می‌کنم همین را بنویسید: مگر می‌توان هر دری وری را ساخت و گفت که این هنر است؟! کدام هنر؟! با این فیلم‌ها مردم را از سینما فراری داده‌اند. از طرفی ما نمی‌توانیم آزادانه فیلم بسازیم ممیزی‌هایی داریم که دست و پا گیر است. باید بگذارند هر سوژه‌ای آزادانه ساخته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: البته این نکته را از طرف بنده ذکر کنید که تمام حرف‌های بنده در چهار چوب قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران است و چیزی خارج از این قوانین را نمی‌فهمم. اگر غیر از این باشد من خودم در سینما نخواهم بود. سینما و درام هر کدام معانی خودشان را دارند به این نوع فیلم‌ها اگر بخواهیم ارفاق کنیم می‌توان گفت که در آن‌ها یک درام هشت دقیقه‌ای وجود دارد بهتر این است که با این پتانسیل فیلم کوتاه ساخته شود چرا که ساختار فیلم کوتاه با بلند بسیار متفاوت است برخی از سوژه‌ها برای فیلم‌های کوتاه مناسب هستند و برخی دیگر برای ساختن فیلم‌های بلند باید این‌ها را درست شناسایی کرد. این نوع سینما ارزش این را ندارد که وارد آن شوید و حتی مجانی فیلم ببینید این‌ها فیلم نیستند. چندین هفته است که سینمای ایران را تعطیل کرده‌اند و دو فیلم را گذاشته‌اند تا مردم بروند آن ها را ببینند.
کد خبر: 74596
Share/Save/Bookmark