داستان‌های برگزیده ششمین جایزه داستان سیمرغ چاپ شدند
توسط نشر داستان؛
داستان‌های برگزیده ششمین جایزه داستان سیمرغ چاپ شدند
 
تاريخ : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۱
کتاب «معمولیِ معمولی» شامل داستان‌های برگزیده «ششمین جایزه داستان سیمرغ» با مقدمه و گردآوری مصطفی بیان توسط نشر داستان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش هنرنیوز، کتاب «معمولیِ معمولی» شامل داستان‌های برگزیده «ششمین جایزه داستان سیمرغ» به تازگی با مقدمه و گردآوری مصطفی بیان توسط نشر داستان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این مجموعه شامل پنج داستان‌کوتاه است که نویسندگان آن دریا چوبین، معصومه دهنوی، سارا عیش‌آبادی، فاطمه داغستانی و خاطره قیصری هستند.

داستان‌های مجموعه «معمولیِ معمولی» در اشکال مختلف رئال، رئالیسم جادویی و همچنین فانتزی به موضوعات اجتماعی مانند: خانواده، زن، ناامیدی، شکست، دودلی، رنج، اختلافات طبقاتی، فقر و خرافات پرداخته شده است.

«ششمین جایزه داستان سیمرغ» از نیمه تابستان سال گذشته فراخوان داد و در این دوره ۶۰۰ نویسنده از داخل و خارج از کشور در این رویداد ادبی شرکت کردند، که بیشترین داستان‌ها به ترتیب از استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، خوزستان و گیلان و همچنین از ۸ کشور آمریکا، انگلیس، افغانستان، تاجیکستان، مالزی، اتریش، سوئد و ترکیه داستان‌هایی به دبیرخانه این جایزه ارسال شده است.

داوران ششمین‌دوره جایزه داستان سیمرغ، انسیه ملکان، کاوه فولادی نسب، مهیار رشیدیان (در هیأت داوری) و محمد اسعدی، معصومه قدردان و امیرحسین روح نیا (در هیأت انتخاب) بوده‌اند و دبیری این دوره را مصطفی بیان بر عهده داشته است.

«جایزه داستان سیمرغ» از سال ۱۳۹۴ به ابتکار «انجمن داستان سیمرغ نیشابور» و با مشارکت بخش خصوصی پایه‌گذاری شد و هدف از برگزاری این جایزه ادبی، کشف، معرفی و تولید آثار خلاق و برتر داستانی (داستان‌های منتشر نشده) است.
کد خبر: 99256
Share/Save/Bookmark