۴۰۰ رسانه با مجوز ساترا در حال فعالیت هستند
۴۰۰ رسانه با مجوز ساترا در حال فعالیت هستند
مدیرکل صدور مجوز ساترا گفت: درحال حاضر قریب به ۴۰۰ رسانه با مجوز ساترا در حال فعالیت هستند و در بهار سال جاری ساترا به ۳۲ رسانه مجوز اعطا کرده است همچنین سازمان صدا و سیما با هدف تقویت و ارتقای این سکوها بسته‌های حمایتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۸
به گزارش هنرنیوز ؛ حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا و امیرحسین حیدری مدیر سکوی «تماشاخونه» روز گذشته مهمان بخش ویژه اخبار رادیو و تلویزیون شبکه خبر با اجرای حمیدرضا مدقق بودند. در این بخش خبری مهمانان درخصوص موضوعاتی چون، تسهیل‌گری ساترا، تعداد مجوزهای اعطایی ساترا به سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر و بسته‌های حمایتی و مناسبتی ساترا صحبت کردند.

مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا در ابتدای این بخش خبری درباره تعداد سکوهای دارای مجوز از ساترا گفت: همان‌طور که مستحضرید یکی از وظایف ساترا موضوع حمایت از رسانه‌های دارای مجوز است. درحال حاضر قریب به ۴۰۰ رسانه دارای مجوز از ساترا هستند. در بهار سال جاری ساترا به ۳۲ رسانه مجوز اعطا کرده است. همچنین سازمان صدا و سیما با هدف تقویت و ارتقای این سکوها بسته‌های حمایتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی افزود: ما در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ بسته حمایتی را به‌صورت ماهیانه و مناسبتی دراختیار سکوها قرار دادیم. در سال ۱۴۰۲ نیز چهار بسته محتوایی را به رسانه‌ها تقدیم کرده‌ایم. محتوای اهدایی ساترا به سکوها ۲ هزار و ۲۲۵ قسمت از محصولات انحصاری صدا و سیما شامل فیلم و سریال، مستند و برنامه‌های ترکیبی بدون لوگو و اصطلاحا کیلین هستند.


زارعی خاطرنشان کرد: ساترا در قامت یک نهاد تسهیل‌گر و حامی هویت خود را پیدا کرده است و هم‌اکنون نیز بر همین مبنای همین هدف در حوزه صدور مجوز، تولید، انتشار ریل‌گذاری کرده است. یکی از نقاط بارز تسهیل‌گری ساترا محسوب می‌شود این است که سازمان صدا و سیما در راستای صدور مجوز زیر نظر درگاه ملی صدور مجوز، دقت، سرعت و و ارتقاء رتبه ششم را بین کل دستگاه‌های اجرایی کشور به دست آورده است.

مدیر سکوی «تماشاخونه» در ادامه این گفت‌وگو بیان کرد: مهمترین کارکرد بسته‌های اهدایی ساترا به سکوها، پیام‌آور هم‌افزایی بین ساترا، صدا و سیما و رسانه‌ها است. این اقدام ساترا می‌تواند به رونق و بیشتر شدن مخاطبان هررسانه کمک کند.

حیدری اضافه کرد: تعدد رسانه‌ها و اصولا رقابت، استاندارد را بالا می‌رود و این روند به تولید کننده و صاحبان پلتفرم امکان جذب مخاطب بیشتر و بهتر را می دهد. ساترا باید درنظر داشته باشد علاوه بر امر تنظیم‌گری، تسهیل‌گری را نیز در دستور کار خود قرار دهد که با این اقدامات ساترا مانند اهدای بسته‌های محتوایی تسهیل‌گری نیز تعریف می‌شود.
کد خبر: 99175
Share/Save/Bookmark