پخش ۹ سریال، ۱۴۰ تله و فيلم سينمايی از تلویزیون
همراه با شبکه های مختلف سیما در ایام نوروز؛
پخش ۹ سریال، ۱۴۰ تله و فيلم سينمايی از تلویزیون
در ايام نوروز ۹ مجموعه تلويزيونی و حدود ۱۴۰ فيلم سينمايی و تله فيلم از شبكه های مختلف سيما روی آنتن می‌رود.
 
تاريخ : شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۵

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومي رسانه ملي فهرست اين برنامه‌هارا بدين شرح اعلام می‌كند:

***شبكه يک سيما :
ويژه برنامه سال تحويل شبكه يك سيما برنامه‌اي با عنوان فصل نو است. اين برنامه از بيست‌وششم اسفند در دو بخش پيش از اذان ظهر و بعد از خبر ۱۴ روي آنتن مي‌رود. در روزهاي ۲۹ و ۳۰ اسفند ماه نيز تنها هنگام پخش اذان ظهر و خبر ساعت ۱۴ براي دقايقي پخش نمي‌شود. ميهماناني از اقشار گوناگون دعوت شده‌اند تا در ساعات واپسين سال ۹۱ با هم‌ميهنان گفت‌وگو كنند. اين افراد عبارتند از خانواده شهدا به‌خصوص خانواده‌هاي شهداي هسته‌اي، جانبازان جنگ تحميلي، هنرمندان، ورزشكاران، جمعي از نخبگان و كارشناسان در رشته‌هاي مختلف، روحانيون و چهره‌هاي مذهبي و سياسي، سرداران و فرماندهان جنگ، مسولان، قاريان قران و ...
ارتباط زنده با شهرستان‌هاي مختلف در داخل و برقراري ارتباط با عتبات عاليات از ديگر ويژگي‌هاي اين برنامه‌ است.
چهارباغ، مسابقه‌اي است كه در ۱۳ برنامه ۶۰ دقيقه‌اي توليد شده است. اين مسابقه در چهار مرحله با حضور بازيگران سينما و تلويزيون از جمله اكبر عبدي و نسرين مقانلو برگزار مي‌شود. چهار باغ مسابقه‌اي مهيج و شاد است. كه يوسف صيادي و وحيد مهدوي آن را اجرا مي‌كنند. اين برنامه دوم، ششم، هشتم، دهم و سيزده فروردين ماه پخش ‌مي‌‌شود.
سين مثل سريال را علاقمندان به مجموعه‌هاي تلويزيوني مي‌توانند هر شب ساعت ۲۳:۳۰ مشاهده كنند. در اين جشنواره ۳۳ سريال نوروزي سال‌هاي ۸۳ تا ۹۱ تقديم علاقمندان خواهد شد.
از ديگر برنامه‌هاي جذاب و ديدني در ژانر مستند حيات آفريقا را به تصوير كشيده است اين مستند با عنوان مستند آفريقا از سي‌ام تا هشت فروردين ماه روي آنتن مي‌رود.
برنامه راهيان نور نيز هر روز به غير از جمعه‌ها ۷:۳۰ دقيقه صبح پخش مي‌شود. در اين برنامه گزارشي از كاروان‌هاي مختلفي كه عازم شهرهاي جنوب كشور هستند پخش‌ مي‌شود.همچنين ويژه‌برنامه‌اي در زمينه شعار سال از گروه سياسي توليد شده است كه پيش از خبر ساعت ۱۹ هر روز از ۳۰ اسفند ماه پخش مي‌شود.


نوروز در گذر روستا، عنوان برنامه‌اي ديگر است كه براي اولين بار برنامه‌ساز در آن به آداب و رسوم سال تحويل در روستاهاي كشور مي‌پردازد. علاقمندان به ايرانشناسي مي‌توانند اين برنامه را هر روز از ساعت ۱۴:۴۰ مشاهده كنند.
شبكه يک سيما همچنين برنامه‌اي با عنوان اشراق را در سالروز شهادت بزرگ بانوي اسلام روي آنتن مي‌رود.


***شبكه دو سيما:

دو نيمه سيب ويژه برنامه تحويل سال ۹۲ شبكه دو، با اجرا و تهيه كنندگي احسان عليخاني از ۲۶ اسفند هر شب از اين شبكه پخش مي شود. اين برنامه به سفارش گروه اجتماعي شبكه زندگي در قالب جنگ تركيبي تهيه و پخش آن از تاريخ اعلام شده پس از گفت و گوي ويژه خبري آغاز مي شود.
پخش ۷ مستند، ۳ سفرنامه و گپ و گفت خودماني با نخبگان علمي، فرهنگي، اجتماعي و ورزشي كشور، از آيتم‌هاي متفاوت اين ويژه برنامه نوروزي است.
از ديگر بخش‌هاي اين برنامه مي‌توان به مرور وقايع سال ۹۱ اشاره كرد، به همين منظور از چهره‌هاي موفق سال دعوت شده تا در برنامه حضور پيدا كنند.
برنامه دو نيمه سيب شنبه ، يكشنبه و دوشنبه ۲۷ و ۲۸ اسفندماه از ساعت ۲۳:۳۰ تا ۱ بامداد، سه شنبه ۲۹ اسفند ماه از ساعت ۲۳ تا ۳ بامداد و چهارشنبه ۳۰ اسفندماه از ساعت ۱۱ تا اذان مغرب از شبكه دو سيما پخش مي‌شود.
در برنامه دو نيمه سيب ميهماناني از اقشار مختلف همچون خوانندگان، خانواده شهداي هسته‌اي، هنرمندان، ورزشكاران، جمعي از نخبگان و كارشناسان در رشته‌هاي مختلف، روحانيون و چهره‌هاي مذهبي و سياسي، سرداران و فرماندهان جنگ، مسولان، قاريان قران و... حضور خواهند داشت.
همچنين در بخش‌هايي از آن با جزيره ابوموسي، شهر ورزقان، مشهد مقدس و تبريز ارتباط زنده برقرار خواهد شد.


با توجه به رويكرد شبكه دو به عنوان شبكه زندگي توجهي ‌ويژه به مخاطب كودك و نوجوان شده است و به منظور تفريح و نشاط افزايي خانواده‌ها در برنامه‌ آيتم‌هايي شاد بسياري گنجانده شده است. شبكه دو با تدارک ۱۱ عنوان كارتون خارجي تازه، نوروز ۹۲ را به خانه مخاطبان خود مي برد.
پخش ۴ هزار دقيقه انيميشن خارجي جديد در ايام نوروز از ديگر برنامه‌هاي شبكه زندگي است. اين شبكه با تدارك انيميشن‌هاي روبات‌هاي مبارز، نجات سي دونه، عروسك‌هاي شاد، دكتر هانا، نون ابري، دوستان زمين، دورا دختر كنجكاو، خرس مهتاب، ماجراهاي اكسار، Different shape و زندگي حشرات دست پر به خانه مخاطبان خود مي رود.
روبات‌هاي مبارز در ۵۲ قسمت ۲۲ دقيقه‌اي تهيه شده و درباره دانشمندي به اسم دكتر چارلي است كه براي به دست آوردن سنگ‌هاي قدرت، روبات هايي طراحي كرده، اين روبات‌ها با روبات هاي دكتر گري كه دانشمند بدجنسي است، براي به دست آوردن اين سنگ ها رقابت مي كنند.
نجات سي‌دونه در ۵۲ قسمت ۱۲ دقيقه‌اي توليد شده است. سي دونه نام گل بي همتايي است كه در جنگل مي‌رويد كه بر اثر سهل‌انگاري يوهو و دوستانش از بين مي‌رود و اين شروع ماجراست.
عروسک‌هاي شاد نيز در ۵۲ قسمت ۷ دقيقه‌اي قصه عروسك‌هاي كوچكي را به تصوير مي‌كشد كه در جنگل كوچكي كنار يكديگر زندگي مي‌كنند و ماجراهايي مي‌آفرينند كه براي بچه ها آموزنده است.
دكتر هانا نيز نام انيميشني ۴۴ قسمتي است. دكتر هانا مرغ مهرباني است كه دفتر مشاوره دارد و به بچه هاي كوچك شهر براي حل مشكلاتشان كمك مي كند.
نون ابري، انيميشني ۴۴ قسمتي است و در هر قسمت ماجراهاي جالبي را درباره زندگي دو بچه گربه براي بچه‌ها روايت مي‌كند.
دوستان زمين نيز در ۱۳ قسمت ۶ دقيقه‌اي توليد شده و درباره داستان زندگي پسرك بازيگوشي است كه با استفاده از اختراعات دوست دانشمند خود به ارزش هاي زمين پي مي‌برد.
دورا دختر كنجكاو هم ۳۵ قسمت دارد، اين كارتون درباره زندگي دورا و دوست ميمونش است.
خرس مهتاب هم در ۶۰ قسمت ۱۲ دقيقه‌اي توليد شده و به بچه‌هاي ياد مي‌دهد كه چطور در حل مشكلات به يكديگر كمك كنند.


ماجراهاي اكسار، Different shape و زندگي حشرات هم انيميشن‌هاي بي‌كلامي هستند كه نكات آموزنده بسياري را براي بچه‌ها بازگو مي‌كنند.
اين انيميشن‌ها علاوه بر اينكه براي نخستين بار از تلويزيون پخش مي شوند از كيفيت بالايي نيز برخوردارند.
مسابقه نشان برتر با سري جديد خود و با تغييراتي در ايام نوروز روي آنتن مي‌رود. اين مسابقه در مراحل ميداني و پينت بال و چرخ دنده ها لحظات شاد و مفرح و هيجان انگيزي براي شركت كنندگان به ارمغان خواهد آورد كه از تماشاي آن لذت خواهند برد.
خانواده‌هاي ايراني مي توانند، آخرين اخبار ترافيكي معابر درون شهري و برون شهري را در برنامه سفر ايمن ملاحظه كنند در اين برنامه به منظور كاهش آمار سوانح رانندگي و تلفات جاده‌اي مهمترين علل تصادفات بيان شده و كارشناسان توصيه‌هاي ايمني متعددي را مطرح خواهند كرد.
برنامه يكي بود، يكي نبود كاري جذاب از گروه ‌اجتماعي شبكه دو سيماست و در آن تصاويري جذاب و ديدني كه از سوي مخاطبان براي برنامه ارسال شده است با عناويني جالب و تماشايي پخش مي‌شود. اين برنامه در ۱۵ قسمت نيم ساعته پخش مي‌شود.
با هدف معرفي توليدات صنايع مختلف كشورمان و صنعتگران نمونه برنامه‌اي با عنوان همت ماندگار، صنعت پايداردر گروه اجتماعي شبكه دو سيما توليد شده است و در ايام نوروز روي آنتن مي‌رود.
فتيله برنامه‌اي شاد و پرطرفدار است كه تمامي اهالي خانواده در كنار يكديگر از مشاهده آن لذت مي‌برند. در اين برنامه همچون سال‌هاي گذشته عموهاي فيتيله اي لحظات جالب و جذابي را براي مخاطبان فراهم خواهند آورد.
تصاوير ذهني كودكان در برنامه كاغذك (بوبو) جان مي‌گيرد. در اين برنامه بچه ها قصه هاي ذهني خود را براي هم سن و سال‌هاي خود تعريف مي كنند و با استفاده از ماژيك‌هاي سبز، آبي، قرمز و سياه تصورات ذهني خود را روي شيشه نقاشي مي كنند، اين تصويرها روايت داستاني به خود گرفته و در قالب انيميشن جان مي‌گيرد.
روستاي ما، عنوان برنامه ‌ديگري است كه در آن به نقش نوجوانان روستايي در منزل، محيط روستا، مسجد، باغ و مزرعه پرداخته خواهد شد و چهره روستا را با نگاهي به دامداري و كشاورزي نوين نمايش مي‌دهد.
برنامه يادمان نيز نيم نگاهي به حركت كاروان راهيان نور خواهد داشت و گزارشي از اتفاقات اين سفرها ارائه خواهد كرد. همچنين اين برنامه به ديدگاه شركت‌كنندگان در اين سفرها نيز مي‌پردازد.
سالروز شهادت دخت نبي اكرم (س) با سه برنامه بچه هاي مسجد، پابوس و قصه هاي ماه همراه خواهد بود. در برنامه بچه‌هاي مسجد معرفي مساجد كشورمان در دستور كار قرار گرفته است.. همچنين در هر برنامه با حضور كارشناسي به سؤالات شرعي نوجوانان پاسخ داده خواهد شد.
در شب شهادت بانوي دو عالم حضرت زهرا (س) سيره علمي و معنوي آن بانوي بزرگوار در برنامه پابوس بررسي خواهد شد.
حجت الاسلام سعيد فرخ نيز به مناسبت شهادت بانوي دو عالم در برنامه قصه‌هاي ماه روايتي تصويري از زندگي ائمه اطهار (ع) ارائه خواهد كرد.

شبكه سه سيما :
صد سال به اين سال‌ها عنوان جنگ سال تحويل در شبكه سه سيماست كه از ساعت ۸ صبح آغاز و در ساعت ۱۶ به پايان مي‌رسد. در اين برنامه با رويكرد نشاط و جواني و با توجه به ماموريت شبكه ميهمانان ويژه‌اي دعوت خواهد شد كه از آن جمله مي‌توان به خوانندگان پاپ و سنتي ، كارشناسان و چهره‌هاي علمي جوان، ورزشكاران و مدال‌آوران المپيك، پاراالمپيك و عرصه هاي جهاني، فوتباليست ها، روحانيون و چهره‌هاي مذهبي و سياسي، سرداران و فرماندهان جنگ، مسولان، قاريان قران و بازيگران نام برد. در اين برنامه همچنين ارتباط مستقيمي با مشهد مقدس و كاروان راهيان نور برقرار خواهد شد.
دو مسابقه جذاب و ديدني در ايام نوروز از شبكه سه سيما پخش مي‌شود. در مسابقه رقابت بزرگ ۱۶ تيم چهار نفره حضور خواهند داشت اين مسابقه ، استقامتي ـ ورزشي است و ورزشكاران در بخش‌هاي مختلف آن كه شامل پينتبال در جنگل ، كارتينگ ، ماشين‌هاي ATV ، تيراندازي با تفنگ شكاري ،سورتمه‌سواري و ...به رقابت مي‌پردازند . در نهايت به تيم‌هاي قهرمان اول تا سوم جمعا مبلغ ۲۰ ميليون تومان اهدا ميگردد.
مسابقه كليد نيز مخصوص زوج‌هاي جوان طراحي شده و در آن زوج هاي جوان به همراه سه نفر از اعضاي خانواده و فاميل در ۵ مسابقه تئوري و عملي در زمينه مسائل روز، مباحث سلامتي ، تغذيه، تاريخ و جغرافياي ايران به رقابت مي‌پردازند و در پايان جوايزي تا سقف يك ميليون تومان به برندگان اهدا مي‌گردد.
فناپذيران عنوان مستندي جذاب و حادثه‌اي بوده و شامل حوادث و اتفاقات واقعي است كه پس از وقوع مجددا بازسازي شده است. اين برنامه مستند حوادث واقعي با موضوع تصادف، سقوط بالگرد، پرتاب به آسمان، چتر باز برق گرفته، تصادف پر سرعت دوچرخه، كودك در تصادف، حادثه در سقوط آزاد، تكه پاره شدن توسط شيرها، گمشده در دريا، هفت دقيقه زير آب را به تصوير مي‌كشد . دانشمندان نيز با تحقيق و بررسي به راز زنده ماندن اشخاص حادثه ديده پي مي برند.
براي برنامه راهيان نور در شبكه سه سيما نام ساحل مهتابي انتخاب شده است. اين برنامه هر شب ساعت ۲۰ پخش مي‌ شود و ساختاري روايي دارد. ساخل مهتابي سفر دانشجويان به مناطق و يادمان‌هاي دفاع مقدس در خوزستان را روايت مي‌كند. دوربين برنامه نحوه سفر و بازديد دانشجويان را به تصوير مي‌كشد و ديدگاه آنان را در مورد دفاع مقدس، ايثارگران و شهدا بيان مي‌كند. گفت‌وگو با جوانان زائر كه نظرات و مكنونات قلبي خود را بيان مي‌كنند، از قسمت‌هاي اصلي برنامه است . بازسازي جلوه‌هاي دفاع مقدس از ديگر بخش‌هاي برنامه است كه تفكرات، انديشه‌ها و عواطف رزمنده‌ها و شهداي دفاع مقدس را با استفاده از وصيت‌نامه‌ها و دست‌نوشته‌هاي آنها ، منعكس مي‌كند . عكس‌ها و تصاوير آرشيوي دفاع مقدس نيز ارتباط تنگاتنگ راهيان نور و دفاع مقدس را نشان مي‌دهد.
دوباره باران و سمت خدا دو ويژه‌ برنامه است كه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) روي آنتن شبكه سه سيما مي‌رود.
مجموعه طنز خنده بازار نيز هر روز ساعت ۲۴ با هدف ايجاد لحظاتي شاد و مفرح ، بيان نقدهاي اجتماعي و ارتقاء نقدپذيري ميان مخاطبان توليد شده است. بفرماييد غذا، مركز معافي، داستان‌هاي كهن، رستوران بين‌راهي، واكسي ، در شك و ... بخش‌هاي مختلف اين مجموعه است.
منتخبي از برنامه هاي پخش شده سمت خدا در سال ۱۳۹۱ با حضور كارشناساني چون حجج اسلام حسيني قمي ، دكتر رفيعي ، ماندگاري، پناهيان، عالي، فرحزاد ، قرائتي و ... پخش خواهد شد .
مقوله‌هاي علمي در رشته‌هاي پزشكي و تكنولوژي در برنامه مستند علم و زندگي بررسي مي‌شود. اين مستند مطالب ياد شده را توسط پزشكان و صاحبنظران مطرح مي‌كند. حواس انسان، خود درماني، استرس، زندگي پنهان يك سلول، مهاجمين بدن، چگونه مي‌توانيم باهوش باشيم، چگونه هميشه جوان بمانيم، بدن شگفت‌انگيز انسان، دانش و ورزش، قدرت مغز، سريع ترين‌ها، همه چيز در ذهن ما و ... از جمله موضوعات مطرح شده در اين برنامه است.
در برنامه سينما پشت پرده نحوه ساخت فيلم‌هاي سينمايي برجسته كه عمدتا فيلم‌هاي اسكارگرفته و مطرح تاريخ سينماست؛ بررسي مي‌شود. از اهداف ساخت اين برنامه ، چگونگي و شكل گيري ايده و داستان يك فيلم است .
فوتبال برتر برنامه‌اي زنده است كه بازي‌هاي بزرگ و جذاب را در اين ايام نمايش مي‌دهد در اين برنامه مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا ـ الشباب عربستان و تراكتور سازي ايران ( سه شنبه ۱۳/۱/۹۲ ـ ساعت ۲۱:۳۵) ؛ مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا ـ سپاهان ايران و الاهلي امارات ( سه شنبه ۱۳/۱/۹۲ ـ ساعت ۲۰:۳۰) ؛ مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا ـ الهلال عربستان و استقلال ايران ( چهارشنبه ۱۴/۱/۹۲ ـ ساعت ۲۰:۳۰) پخش مي‌شود.

***شبكه چهار سيما:
گفتمان ويژه برنامه سال تحويل در شبكه چهار سيما با توجه به رويكرد شبكه نگاهي به داشته‌ها و ثروت‌هاي ملي دارد. علاقمندان مي‌توانند اين برنامه را از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۶ ملاحظه كنند.
در اين برنامه ميهماناني از اقشار مختلف همچون خوانندگان، خانواده شهداي هسته‌اي، هنرمندان، ورزشكاران، جمعي از نخبگان و كارشناسان در رشته‌هاي مختلف، روحانيون و چهره‌هاي مذهبي و سياسي، سرداران و فرماندهان جنگ، مسولان، قاريان قران و ... حضور خواهند داشت. همچنين ارتباط با مراكز اورژانس، هلال احمر و هواشناسي از ويژگي‌هاي برنامه است.
علاقمندان به برنامه‌هاي مستند مي‌توانند مستدهاي ايرانگرد، گردش، فرمول چهار، چهار سوي علم، از فردا و مستند چهار را در طول ايام نوروز از شبكه چهار سيما مشاهده كنند.
طبيعت، تاريخ و فرهنگ اقوام مختلف ايراني در مستند ايرانگرد به نمايش در مي‌آيد. اين مستند روايت زندگي فردي شهرنشين است و براي رسيدن به ارامش به طبيعت سفر كرده و با اقوام مختلف ايراني مدتي را زندگي مي‌كند. ايرانگرد هر شب ساعت ۲۱:۴۵ پخش مي‌شود.
جاذبه‌هاي گردشگري استان‌هاي مختلف براي سفرهاي نوروزي در مستند از فردا به تصوير درمي‌آيد. اين مستند از ۲۹ اسفند هر شب ساعت ۲۳:۲۰ پخش مي‌شود.
برنامه دلنوازان برنامه‌اي تلفيقي از ادبيات و موسيقي است. در اين برنامه سعي شده خاطرات و ياد استادان قديمي كه در قيد حيات نيستند زنده شود. ۵ دقيقه اول برنامه تحت عنوان نغمه پردازان به بزرگداشت استاداني همچون قوامي، تاج اصفهاني، بنان و ... اختصاص دارد. اين برنامه ساعت۲۰:۴۰ از شبكه چهار پخش مي‌شود.
زندگي روي پرده عنوان مجموعه‌اي گفت ‌و ‌گو محور و در عين حال تحليلي است كه در آن يك كارگردان و يك روان‌شناس جنبه‌هاي رفتارگرايانه و روان‌شناختي شخصيت‌هاي فيلم‌هاي ايراني و خارجي را كه در يك حادثه يا گفت‌و‌گو به نمايش درآمده‌، تحليل و بررسي مي‌كنند.
هر روز ساعت ۸:۲۰ صبح گزارشي از مناطق جنگي و كاروان‌هاي راهيان نور پخش مي شود.

***شبكه تهران سيما :



باغ ايراني، برنامه‌اي است كه در شبكه تهران ويژه تحويل سال تدارك ديده شده است. اين برنامه از لوكيشن‌هاي متعدد پخش مي‌شود و تلاش مي‌كند در لحظات سال تحويل فضايي شاد و معنوي براي بينندگان خود فراهم نمايد.
در اين برنامه علاقمندان به دو نوع موسيقي سنتي و پاپ مي توانند آهنگ هايي از خوانندگان محبوب خود را گوش دهند. همچنين برنامه سازان آن تلاش كرده‌اند تا از طريق گفت‌وگو با كارشناسان و چهره‌هاي علمي و فرهنگي فضايي جذاب را فراهم آورند. در اين برنامه همچنين حضور چهره‌هاي شاخص مذهبي ، روحاني، بازيگران و هنرمندان نيز در نظر گرفته شده است. همچنين فرماندهان جنگ، خانواده شهدا ، مسئولان كشوري و لشكري، قاريان قرآن نيز حضوري پررنگ دارند. ارتباط مستقيم با مشهد مقدس و كاروان‌هاي راهيان نور از آيتم‌هاي اين برنامه است.
شبكه تهران هر شب از ساعت ۲۳:۱۵ جنگ سيب سرخ را روي آنتن مي‌برد. تكرار اين برنامه ۷:۱۰ صبح روز بعد پخش مي‌شود. در اين برنامه سعي شده تا با ايجاد فضايي مفرح و شادي بخش لحظاتي اميد بخش براي خانواده‌ها فراهم گردد.
همچنين هر روز پيش از مجموعه نمايشي شبكه تهران مسابقه پيامكي به مدت ۱۰ دقيقه برگزار مي‌شود. سه مستند انسان و حيوانات، انسان و طبيعت و آفرينش نيز براي ايام نوروز پايتخت‌نشينان تهيه شده است كه به ترتيب ساعت ۱۱صبح، ۱:۴۰ بامداد و ۶:۴۰ صبح پخش مي‌شود.
مستند آفرينش برنامه علمي و در عين حال معرفتي و ديني در راستاي افزايش آگاهي بيننده است كه بر اساس مستندهاي فاخر و ويژه طبيعت و حيات وحش بر اساس آيات قرآن تهيه شده است.
همزمان با سالروز شهادت صديقه كبري سخنراني حجت الاسلام قاسميان در برنامه گناه روي آنتن مي‌رود.
گروه كودك و نوجوان شبكه تهران نيز تدارك ويژه‌اي براي بچه‌هاي تهراني ديده است؛ بخشي از اين برنامه‌ها عبارتند از :
تن تن كارتن برنامه‌اي ويژه خردسالان است كه با هدف سرگرمي و ايجاد فضاي شاد و مفرح در طول ايام نوروز تهيه و آماده سازي مي شود اين برنامه هر روز ساعت ۱۵:۱۵ كارتون‌هاي جذاب و ديدني پخش مي‌كند.
رنگين كمان برنامه مورد علاقه كودكان تهران با ريتمي تند و نوروزي پخش مي‌شود. اين برنامه شامل آيتم‌هاي مختلفي مانند پخش كارتون شاد و دوست داشتني ، وله‌هاي نوروزي ، تيتراژ و ... است و هر روز ساعت ۸:۱۵ تقديم علاقمندانش مي‌شود.
در برنامه تماشاخانه فيلم‌هاي انيميشن جذاب متناسب با علاقه كودك و نوجوان و نيز خانواده ها انتخاب و همه روزه ساعت ۹:۱۵ از شبكه تهران پخش مي شود.
سكانس برتر را تهراني‌ها مي‌توانند در چند باكس مختلف و در ساعات ۸ ، ۱۸ و۴۰ دقيقه بامداد مشاهده كنند. در ابتداي اين برنامه اثر معرفي شده و مطالبي در مورد زمان توليد، پخش و عوامل سريال ذكر مي‌شود. پس از آن بخش‌هاي جذابي نمايش داده مي شود.
زمزمه نياز برنامه‌اي تركيبي از گروه معارف و داراي آيتم هاي متنوع و معنوي مختلفي مانند عيدانه ، وقت را غنيمت دان ، در گلستانه ، يك حبه نور و ... است كه به موضوعاتي مانند تفكر و تدبر در خلقت و بهار طبيعت ، صبر ، آداب تفريح ، صله رحم ، ارتباط با خدا و ... توسط كارشناسان برنامه مي پردازد. اين برنامه هر روز ساعت ۱۲:۳۰ روي آنتن مي‌رود.
برنامه در شهر با محوريت تهيه گزارش حال و هواي مردم استان تهران در نوروز و تعطيلات بر روي آنتن مي‌رود اين برنامه هر روز در ساعت‌هاي ۹ و۱۸:۲۰ پخش مي‌شود. همچنين در برنامه در استان نيز گزارشي از شهروندان استان هاي همجوار تهران تهيه مي‌شود.
در دو برنامه موسيقايي ترنم بهار و نغمه‌ها نيز در شبكه تهران تقديم علاقمندان به مقوله موسيقي مي‌شود.

***شبكه آموزش سيما :
در برنامه ويژه تحويل سال شبكه آموزش ارتباط حسنه در خانواده پرجمعيت دنبال مي شود. خوانندگان، كارشناسان و چهره‌هاي علمي ، پزشكان برنامه دكتر سلام، وزراي آموزش و پرورش ، روحانيون و چهره‌هاي مذهبي، بازيگران و هنرمندان ، فرماندهان جنگ ، خانواده شهدا ، قاريان قرآن در برنامه ويژه تحويل سال شبكه آموزش به عنوان مهمان حضوردارند در اين ويژه برنامه همچنين با والدين اولين كودكي كه بعد از لحظه تحويل سال به دنيا مي‌آيند، ارتباط مجازي برقرار مي شود. گفتني است، برقراري ارتباط مستقيم حرم حضرت امام رضا(ع) از جمله بخش‌هاي اين ويژه برنامه است.
جنگ نوروزي در شبكه آموزش مجموعه‌اي تركيبي است و شامل قسمت‌هايي از انيميشن‌ها و كارتن‌ها، موسيقي و تصاويري از ايران خواهد بود.
شبكه آموزش سيما مجموعه‌اي از مستندهاي جذاب و ديدني را در ايام نوروز تدارك ديده است اين مجموعه هر شب ساعت ۱۵ دقيقه بامداد روي آنتن مي‌رود. اين مستندها عبارتند از:
مستند شگفتي‌هاي دنياي امروز- اهرام مصر تاريخچه اهرام، تعداد اهرام مقبره ها معابد و مجسمه‌ها، چگونگي ساخت آنها و مواد تشكيل دهنده مصالح و همچنين نظر كارشناسان مورد طرح و شرح قرار مي‌گيرد.
مستند شهاب مرگبار شامل داستان يك شهاب سنگ بزرگ است كه احتمال مي‌رود، به زمين برخورد كند. اين برنامه، عواقب احتمالي بعد از آن و اينكه چه اتفاقي براي زمين ، موجودات و خصوصا انسان مي افتد، را به تصوير مي كشد ، همچنين راهكارهاي پيشنهادي براي مقابله با اين نوع شهاب سنگ ها مورد طرح و شرح قرار مي‌گيرد.
مستند فيل‌ها دسته‌اي از فيل‌ها را نشان مي دهد كه در حين مهاجرت از يك نقطه به نقطه ديگر اتفاقاتي برايشان مي افتد كه گوياي رفتار فيل‌ها نسبت به هم و مخصوصا بچه هاست. اين مستند نشان مي دهد كه مهاجرت آنها همراه با تحمل مشكلاتي از قبيل حمله حيوانات وحشي به بچه فيل‌ها گير كردن بچه‌ها در گل و نجات آنها مبارزه براي آب و جلوگيري و مرگ و مراسم بعد از مرگ چگونه است.
مستند دنياي نامرئي ، اين مستند دنياي تبلورها ( بلور شدن ) را بررسي مي كند و آنچه را با چشم قابل ديدن نيست بيان مي‌كند.
مستند نيروهاي تغيير گالاكاپوس جايي است كه آتش فشان‌هاي فعال دارد. چگونگي تغيير شرايط حيوانات و گياهان براي ادامه زندگي در منطقه موضوع اين مستند ، نيروهاي خاص جغرافيايي و آب و هوايي در حال تغيير شكل گالاكاپوس به عنوان يكي از بكرترين مناطق استوايي جهان در موضوعات بررسي شده در اين برنامه است.
مستند آفرينش بدن انسان در اين برنامه با فناوري تصاوير به شناخت درون انسان مي پردازد كه به واسطه پيشرفت علم و تكنولوژي هاي نوين انسان قادر شده است حتي به درون سلول راه يابد. دانشمندان اميدوارند؛ بتوانند با يك قطره از خون تمام خصوصيات زندگي يك موجود را تشخيص دهند و بتوانند به طولاني شدن بقاي آنها كمك كنند.
مستند ابر حادثه زلزله اين مستند به بررسي نيروي عظيم و مضر زلزله و رمز و رازهاي آن اختصاص دارد زلزله‌هاي بزرگي كه حداقل سالي يكبار گوشه اي از زمين را مي لرزاند؛ موضوع اصلي اين مستند است .
مستند كلبه علم ، در اين مجموعه برنامه يك گروه علمي و محقق براي يافتن برخي از پرسش‌ها شروع به انجام كارهاي آزمايشگاهي مي‌كنند تا جوابي براي برخي از اين پرسش‌ها مثل راه يافتن روي آب بر اساس الگو گرفتن از حيوانات يا نامرعي كردن صاعقه و جلوگيري از آن و ايمن سازي يا زندگي در زير آب و پرش از ارتفاع توسط انسان يا حيوان بيابند.
مستند اكسير جواني ، اكسير جواني قطره اي است كه مي تواند زمان را متوقف كند جستجو به دنبال جواني از درون سلول آغاز مي‌شود، چون خساراتي كه روند پير شدن را طي مي كند از درون سلول است. توقف اين خسارات يعني جوان ماندن هورمون رشد عاملي است كه موجب توقف اين خسارات مي شود موضوع به شكلي علمي در اين مستند مورد دقت و تامل قرار گرفته ‌است.

***شبكه ورزش سيما :
شبكه ورزش در برنامه آغاز تحويل سال خود گفت‌وگويي خواهد داشت با ورزشكاران و مدال‌آوران ميهنمان، اين برنامه تلاش دارد تا با گفتگو با ورزشكاران قهرمان كشور در فضاي مفرح نوروزي نگاه جديدي را در مخاطبان ايجاد كند.
منتخبي از بهترين مسابقات المپيكي ۲۰۰۸ پكن و ۲۰۱۲ انگليس ازاول تا ششم فروردين هرروز ساعت ۱۱ و تكرار آن هر شب با عنوان منتخب المپيك روي آنتن مي‌رود.
منتخبي از بهترين مسابقات ورزش‌هاي مختلف در سال‌هاي ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ هفته اول سال نو هر روز ساعت ۹ و هر شب ساعت ۱۸ در برنامه منتخب ورزش تقديم علاقمندان به ورزش‌هاي رقابتي مي‌شود.
منتخبي از بهترين مسابقات كشتي قهرمانان ايراني در سال‌هاي گذشته در مراحل مختلف در برنامه كشتي ايران هر شب ساعت ۲۰ پخش مي‌شود.
۵۰۰ گل برتر جهان ، زيباترين گل‌هاي تيم هاي مطرح جهان را در قالب برنامه هاي ۱۵ دقيقه اي پخش مي‌كند . در هر قسمت اين برنامه ۳۰ گل برتر به نمايش گذاشته مي شود .
روياي فوتبال منتخبي از بهترين فوتبال‌هاي ايراني و خارجي سال‌هاي گذشته است كه از اول تا ششم فروردين هر روز ساعت ۱۵ پخش مي‌شود.
علاقمندان به ستارگان فوتبال مي‌توانند در برنامه ستارگان فوتبال مروري بر زندگي ستارگان فوتبال جهان (پله، رونالدينيهو، بابي چلرلتون، جرج بست و.. ) داشته باشند.مستند راز فرمول يك نيز مروري بر نحوه برگزاري و آغاز مسابقات فرمول يك دارد مسابقاتي كه در دهه‌هاي اخير با استقبال بي‌نظير مخاطبان رو به رو بوده است.
شناي قهرمان انگليسي در رودخانه تايمز لندن را مي‌توانيد دوم فروردين ماه ساعت ۲۳ در مستند شنا در رودخانه تايمز ملاحظه كنيد.
مستند موتور سواري نيز مروري بر مسابقات موتور سواري در نقاط اقليمي مختلف خواهد داشت اين مسند ساعت ۲۳ روز سي‌ام اسفند از شبكه آموزش سيما پخش مي‌شود.
هنر پرواز نگاهي دارد به ورزش اسكي در قلل و ارتفاعات و ۵ فروردين ماه در ساعت ۲۳ پخش مي‌شود.
نحوه شكل‌گيري، مديريت و ساختار باشگاه رئال مادريد نيز در مستندي با عنوان تاريخچه باشگاه رئال مادريد ۳ فروردين ساعت ۲۳ روي آنتن شبكه آموزش مي‌رود.

***شبكه جام‌جم سيما:
فيلم هاي سينمايي ايراني ، مسابقه كليد ، سريال پايتخت ۲ ، برنامه دستان ، مستند ايران ، سريال راه دررو از جمله برنامه هاي شبكه جام جم در نوروز ۹۲ است .
شبكه جام‌جم هر شب ساعت ۲۲ به وقت محلي شبكه هاي جام جم يك فيلم سينماي ايراني پخش مي‌كند .
فيلم هاي يك حبه قند ، چك، آلزايمر ، چگونه ميلياردر شدم ، نارنجي پوش را از جمله فيلم هاي منتخب براي اين مناسبت مدر نظر گرفته شده است.
مسابقه كليد ، مستند ايران و برنامه دستان از ديگر برنامه هاي تاميني شبكه براي نوروز ۹۲ است.
سريال پايتخت ۲ نيز امسال به صورت روزانه از شبكه‌هاي جام جم پخش مي‌شود همچنين پخش سريال راه در رو و برخي قسمت هاي سريال زمانه به بعد از ايام نوروز موكول شده است .

***شبكه قرآن و معارف سيما :
برنامه عطر انتظار ، اين برنامه كه در گروه معارف و سيره اهل بيت (س) تهيه و توليد شده است قرار است روزهاي جمعه از ساعت ۱۱ الي ۱۱:۳۰ با حضور كارشناسان مطرح به بحث محدوديت و فرهنگ انتظار بپردازد . برنامه به صورت زنده پخش شده و در طول برنامه وله هايي با مضمون فرهنگ مهدوي پخش خواهد شد. تهيه‌كنندگي اين برنامه بر عهده فرشيد جمالي مي باشد.
برهان ، اين برنامه با توجه به نياز مخاطبان به پاسخگويي به شبهات ديني با حضور كارشناسان صاحب نظر در اين حوزه در قالب ۲۶ قسمت ۶۰ دقيقه اي در گروه معارف و سيره اهل بيت (س) شبكه قرآن و معارف سيما براي پخش در ايام نوروز تهيه و توليد شده است كه به پرسش‌هاي جوانان پاسخ مي دهند . برنامه با ساختاري داستاني در محيط دانشگاهي به شبهات ديني جوانان مي پردازد.. از كارشناسان اين برنامه مي توان به حجج الاسلام والمسلمين دكتر سيد صدر الدين شريعتي رئيس دانشگاه علامه طباطبايي، باقر زاده ، قنادي ، حضرات آيات تحريري، عابدي، كلباسي و حادوي تهراني ، شيخ جواد فاضل لنكراني و دكتر غريويان اشاره كرد . نويسندگي ، تهيه كنندگي و كارگرداني اين مجموعه بر عهده عليرضا محمدي مي باشد .
مسابقه ملكوت سخن ، اين برنامه كه در گروه تلاوت شبكه قرآن و معارف سيما تهيه و توليد شده است برنامه‌اي ادبي مي باشد كه به صورت مشاعره با محوريت قرآن كريم مي باشد و اشعاري كه در برنامه توسط شركت كنندگان قرائت مي شود همگي مضمون قرآني داشته و برگرفته از آيات قرآن مي باشد . برنامه شامل گروه‌هاي شركت كننده خانم و آقا مي باشد .
هر برنامه شامل سه بخش است : بخش اول مشاعره سنتي مرسوم، بخش دوم آيه اي از آيات قرآن كريم پخش مي شود و شركت كنندگان شعري كه اشاره به آن آيه دارد را قرائت مي كنند ، بخش سوم بر عكس بخش دوم بوده و مجري شعري را مي خواند و شركت كنندگان شماره آيه و سوره مربوط به آن شعر را اعلام مي كنند و سپس آيه مربوطه پخش مي شود
۱۴ برنامه ويژه عيد نوروز كه زمان پخش آن از ۲۹/۱۲/۹۱ هر شب ساعت ۲۱:۳۰ مي باشد و تكرار آن صبح فرداي آن روز است ( يك شب آقايان و يك شب خواهران ).
تهيه كنندگي اين برنامه را محمود رضا چراغعليني و كارگرداني مجموعه بر عهده جمشيد كلانتري مي باشد .
شكوه آفرينش ( ويژه تحويل سال نو ) ، برنامه اي است كه در گروه اجتماعي و مستند شبكه قرآن و معارف سيما كه از ساعت ۹ صبح روز ۳۰ اسفند آغاز شده و در مدت ۸ ساعت جنگ شاد و مرتبط با لحظه هاي تحويل سال را به نمايش مي گذارد . اين برنامه با اجراي آقايان سيد وحيد مرتضوي و احمد اكبرنژاد و خانم‌ها ندا ملكي و الهام غفاري در كنار ساير مجريان شبكه فضايي معنوي و شاد را فراهم مي نمايد . از بخش‌هاي متنوع اين برنامه مي توان به هفت اقليم ـ بهاريه ـ مهماني ـ پيشكسوتان ـ مراسم تحويل سال ـ سلام بر آفتاب ـ برگ تحويل ـ درگذشتگان ـ گزارش و پيام بزرگان اشاره نمود. در اين برنامه از اجراي زنده كلام ا... مجيد توسط آقايان كريم منصوري و طوسي از قراء بين المللي قرآن كريم و همچنين از سخنان كارشناسان طراز اول و برجسته معارفي همچون آقايان دكتر سيد محسن ميرباقري و حجج الاسلام ابوترابي فرد و فرحزاد بهره برده مي‌شود . در اين برنامه قاريان و حافظان نوجوان و كارگردانان مطرح در حوزه سينما و تلويزيون همچون آقايان پرويز شيخ احادي و ابوالقاسم طالبي به عنوان مهمان حضور خواهند داشت. تهيه كنندگي برنامه ويژه سال تحويل بر عهده آقايان اميري و ميرلوحي مي باشد . پخش زنده ترتيل قرآن كريم از حرم امام رضا (ع) ، اين برنامه كه در گروه تلاوت شبكه قرآن و معارف سيما با همكاري صدا و سيماي مركز خراسان رضوي و همچنين روابط عمومي آستان قدس رضوي تهيه و توليد شده است به پخش زنده ترتيل قرآن كريم از بارگاه ملكوتي ثامن الحجج (ع) مي پردازد كه قرار است از ۲۹/۱۲/۹۱ لغايت ۱۴/۱/۹۲ مصادف با ايام نوروز به روي آنتن اين شبكه برود. اين برنامه كه قرار است توسط قاريان بين المللي و طراز اول كشور از در محل رواق دارالحجه حرم مقدس ثامن الحجج (ع) برگزار شود در ۱۵ قسمت ۶۰ دقيقه اي هر روز از ساعت ۶:۰۵ صبح ميهمان مخاطبان شبكه قرآن و معارف سيما خواهد بود .
مجله صبحگاهي صبح و اميد ، اين برنامه كه در گروه اجتماعي و مستند شبكه قرآن و معارف سيما تهيه و توليد شده است قرار است در ايام نوروز از ساعت ۷ تا ۹ صبح به صورت توليدي با آيتم‌هاي ويژه و متنوع نظير بهارانه با سخنراني آيت ا... اراكي ، لطافت قرآني با حضور آقاي بهرامپور ، طب سنتي و اسلامي با كارشناسي دكتر اكبري و گلچيني از كارشناسان مورد اقبال و نظر مخاطبان شبكه به روي آنتن اين شبكه برود . از ديگر آيتم‌هاي اين برنامه مستندهاي كوتاه شكوفه ها و آيتم گردشگري سير و نظر مخصوص گردشگري مذهبي در نوروز اشاره كرد . تهيه كنندگي صبح و اميد را پرويز اميري بر عهده دارد.
السابقون ، اين برنامه كه در گروه تلاوت شبكه قرآن و معارف سيما تهيه و توليد شده است قرار است از ۲۹/۱۲/۹۱ لغايت ۱۳/۱/۹۲ در ۱۵ قسمت ۷۲ دقيقه اي از ساعت ۱۹:۵۰ در ايام نوروز به موضوع حفظ سوره واقعه بپردازد . اجراي اين برنامه بر عهده آقاي صلح جو و خانم غفاري خواهد بود كه با حضور كارشناس شرح و تفسير حجت الاسلام والمسلمين حاج ابوالقاسم و كارشناسان حفظ آقايان آقايي و بحرالعلوم در بخش آقايان و خانمها شباني قهرودي و منگولي در بخش خواهران ، حفظ سوره واقعه را مورد بررسي قرار مي دهند. تهيه كنندگي اين برنامه برعهده ايمان رضواني نيا مي باشد .
ارمغان ، ارمغان ويژه برنامه سخنراني هاي كوتاه مذهبي با موضوع اخلاق اجتماعي مي باشد كه در شوراي معارف سيما تهيه و توليد شده است و قرار است در ايام نوروز ميهمان مخاطبان شبكه قرآن و معارف سيما شود. اين برنامه كه با حضور كارشناسان ، علما و روحانيون رسانه اي از جمله آيت ا... حائري شيرازي ، حجج الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي ، دكتر رفيعي ، استادي ، فرحزادي و ائمه جمعه كشور به موضوع اخلاق اجتماعي خواهند پرداخت . تهيه كنندگي اين برنامه بر عهده هادي پورحامدي مي باشد .
راه آسمان ، مجموعه راه آسمان برنامه اي تركيبي مي باشد كه در ۴۵ قسمت ۱۵ دقيقه اي با توجه به كنداكتور پخش در ايام نوروز با طراحي آيتم‌هاي متنوع و جذاب تعبيه شده كه درآن ضمن جذب مخاطب به واكاوي معارف اين سفر معنوي ( راهيان نور ) به معرفي يادمان‌ها و مناطق عملياتي جنوب پرداخته و با تأثي‌جويي از قرآن و ائمه اطهار (ع) حال و هواي امروز زائران اين مناطق كه همگي در ايام نوروز مهمان شهدا هستند را به تصوير كشيده و نقش دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و دست آوردهاي آن را به نسل امروز به شكلي مناسب و جذاب ارائه خواهد كرد. تهيه كنندگي اين برنامه را كه در گروه اجتماعي و مستند شبكه قرآن و معارف سيما تهيه و توليد شده است را احمد بزرگ مقام بر عهده دارد .
خانه محبت ، اين برنامه به صورت تركيبي ايام عيد براي خانواده هاي قرآني برنامه هاي جذابي را فراهم نموده است . برنامه خانه محبت در ايام نوروز هر روز از ساعت ۱۱ الي ۱۲ به صورت زنده به موضوعات متنوع و معارفي در حوزه تربيت و معارف اسلامي مي پردازد . اين برنامه به موضوعاتي از قبيل : طب سنتي و خوردني ها و نوشيدني ها و ديدگاه ائمه در فصل بهار ، صله رحم ، عيادت از جانبازان و بيماران در نوروز ، نوروز و تربيت فرزند ، حضرت فاطمه (س) و روش هاي همسرداري ، فرزند آوري و فرزند پروري ، نوروز با سالمندان ، نوروز و تفريح ، نوروز را با گناه آلوده نكنيم ، تربيت لقماني ، نقش زنان در جمهوري اسلامي ، روز طبيعت ، روش‌ها و راهكارهاي تجلي محبت در خانواده با حضور كارشناساني از جمله حجج الاسلام رجالي تهراني و جان نثاري و آقايان دكتر احمدي ، دكتر كرد افشاري و خانم‌ها دكتر فياض بخش ، هميز ، سويزي خواهد پرداخت . اين برنامه به تهيه كنندگي آقايان ميرلوحي و اميري تهيه و پخش مي شود .
سبحان ، برنامه سبحان يك جنگ تلويزيوني با موضوع نغمات ديني است كه در گروه نغمات شبكه قرآن و معارف سيما تهيه و قرار است به صورت زنده از تاريخ ۲۹/۱۲/۹۱ لغايت ۱۳/۱/۹۲ هر شب به مدت ۹۰ دقيقه از ساعت ۲۲ الي ۲۳:۳۰ به روي آنتن اين شبكه برود . از ويژگي هاي اين برنامه حضور اساتيد برجسته كشور در حوزه نغمات ديني و استفاده از آيتم هاي پلي بك هاي جذاب با موضوعات ابتهال ، اناشيد ، تواشيح و ... مي‌باشد. تهيه كنندگي سبحان را محمد سليمي بر عهده دارد .

***شبكه مستند سيما:
جذاب‌ترين مستندهاي داخلي و خارجي از شبكه مستند سيما پخش مي‌شود. اين مستندها در باكس‌هاي مجزا به نمايش در مي‌آيد.
مستندهاي شاه‌پنگوئن، پارك‌هاي ملي آمريكا، سرزمين روس‌ها، فيلي در اتاق نشيمن و سريع‌ترين در ساعت ۱۷ پخش خواهد شد.
شاه پنگوئن اول و دوم فروردين ماه از اين شبكه پخش مي‌شود. در پايين ترين نقطه زمين دورتر از هر زيستگاه بشري جزيره اي هست كه از دل اقيانوس متلاطم جنوبي بيرون زده است، جزيره سوت جورجيا (south Georgia) اين جزيره پناهگاه حيوانات بسياري در فصل بهار است! اما حيواني كه اين جزيره را به تسخير خود درآورده، شاه پنگوئن است كه اين مستند به زيستگاه و نحوه زيست اين حيوان مي پردازد.
پارك‌هاي ملي آمريكا مستندي بلند است كه به مكان هاي شگفت انگيز و ديده نشده قاره آمريكا نگاهي دارد. اين مستند روزهاي اول، سوم ، پنجم ، هفتم و چهاردهم فروردين روي آنتن مي‌رود.
روسيه سرزمين پهناوري است داراي مكان هاي طبيعي ديده نشده و موجودات بسيار شگفت انگيز است. مستند سرزمين روس‌ها نگاهي به حيات وحش ناب روسيه دارد. اين برنامه نهم فروردين ماه پخش مي‌شود.
فيلي در اتاق نشيمن مستند بلندي در مورد نگهداري حيوانات خانگي و صنعت ميلياردي آنان در آمريكا است كه ۱۵ فروردين تقديم علاقمندان كارهاي مستند مي‌شود.
مستند بلند سريعترين در مورد قهرمان تكرار نشدني مسابقات موتوجي‌پي و ولنتينو روسي است و روزهاي پنجم و ششم فروردين روي آنتن مي‌رود.
از۲۹ اسفندتا اول فروردين مستند نقشه در سه قسمت پخش خواهد شد. اين مستند ۳ قسمتي به گذشته نقشه مي پردازد و نقش نقشه در سياست سلطه و غارت ... روايت مي شود.
زندگي اسرار آميز دوم فروردين ماه روي آنتن مي‌رود.اين مجموعه به پنج تمدن بسيار بزرگ چين، مصر، يونان، اينكا و هندوستان مي پردازد و پرده از اسرار آنها برمي دارد. رازهاي تمدن باستان در اين مستند مورد بررسي قرار مي گيرند. اين مستند محصول كره جنوبي است.
علاقمندان به تمدن‌هاي باستاني مي‌توانند از سوم تا هفتم فروردين اسرار پنج تمدن بسيار بزرگ چين، مصر، يونان، اينكا و هندوستان را در برنامه اسرار تمدن‌هاي باستان ملاحظه كنند.
خزندگان ايران اين مستند راز زندگي خزندگان ايران و انواع مختلف آنها را در شبكه مستند به تصوير مي‌كشاند. آنچه اين مجموعه را از ساير آثار پيرامون حيات وحش متمايز مي‌كند، ثبت رفتارهاي مختلف خزندگان و رابطه صياد و صيد است كه كمتر در مستندهاي ساخت ايران ديده شده است.
مستندهاي نقشه، زندگي اسرار آميز ، اسرار تمدن‌هاي باستان و خزندگان ايران ساعت ۱۹ از شبكه مستند پخش خواهد شد.
علاقمندان به مسابقات فوتبال مي‌توانند از ۲۹ اسفند تا ۱۷ فروردين هر شب ساعت ۲۰:۳۰ بيننده مستند تاريخچه شهراورد باشند كه تاريخچه شهرآورد و ديدارهاي پرسپوليس و استقلال و تصاوير تاريخي و آرشيوي از اين بازي ها را به صورت تلفيقي به تصوير مي‌كشد.
همچنين از ۲۹ اسفند تا ۱۷ فروردين هر روز ساعت ۱۵:۳۰ علاقمندان به سير و سفر مي‌توانند ديدني‌هاي ايران را در مستند ايران مشاهده كنند.

***شبكه نمايش سيما:
از ۲۹ اسفند تا ۱۶فروردين تعداد ۱۰۹ عنوان سينمايي ايراني، خارجي و انيميشن از شبكه نمايش پخش مي‌شود.
در آخرين هفته سال ۹۱ مصادف با روزهاي ۲۹ و ۳۰ اسفند ماه ۱۳ عنوان فيلم سينمايي روي آنتن مي رود. كه تعداد ۸ عنوان ايراني و ۵ عنوان خارجي است.
گفتني ‌است، روز چهارشنبه ۳۰ اسفند ماه از ساعت ۱۳ تا ۱۵:۳۰ ويژه برنامه تحويل سال نو پخش مي­شود.
در ۱۶ روز اول سال ۹۲ هر روز در ۶ باكس مستقل، ۶ عنوان سينمايي پخش مي­شود كه سه باكس ويژه فيلم‌هاي ايراني و دو باكس فيلم هاي خارجي و يك باكس انيميشن است كه در مجموع ۹۶ عنوان سينمايي روي آنتن خواهد رفت.
شبكه نمايش در هفته اول ساعت ۲۱ به مرور آثار اكبر عبدي و هفته دوم در همين زمان به مرور آثار حميد جبلي و ايرج طهماسب خواهد پرداخت.
باكس سينماي ملل ساعت ۱۷شبكه نمايش هر روز به مرور آثار كشور ايران ( دفاع مقدس و سه دهه سينماي ايران ) مي­پردازد. در هفته اول سينماي دفاع مقدس و هفته دوم سينمايي سه دهه سينماي ايران.
همچنين ساعت ۱۳ هر روز به پخش يك فيلم تلويزيوني ايراني اختصاص خواهد داشت.
علاقمندان به فيلم‌هاي سينمايي خارجي مي‌توانند بهترين آثار سينمايي جهان را ساعت ۱۹ هر روز مشاهده نمايند.
يادآور مي‌شود، هرشب ساعت ۲۳ پخش فيلم هاي عمدتاً معمايي، ترسناك، معناگرا، حادثه اي از شبكه نمايش خواهد بود.
۱۲ عنوان فيلم سينمايي براي اولين بار از صدا و سيما و شبكه نمايش پخش مي­شود كه تعداد ۹ عنوان خارجي و ۳ عنوان سينماي ايران است.
با پايان روز ۱۶ فروردين پخش انيميشن در باكس ساعت ۱۵ شبكه نمايش قطع مي­شود لذا در نوروز ۹۲ شبكه نمايش با پخش انيميشن هاي پينوكيو و ماجراهاي نيلز با ساختار انيميشن خداحافظي مي­كند.

***در بخش برنامه هاي توليدي شبكه نمايش
برنامه "يك بازيگر يك فصل" هر روز ساعت ۱۸:۴۰ (گپ و گفت يك بازيگر با مخاطبان با رويكرد نوروز و تحول فصل)
برنامه " كلاكت" هر شب ساعت ۲۰:۴۰ ( فيلم كوتاه نمايشي و داستاني )
برنامه "چشم بندان" هر شب ساعت ۲۲:۳۵ ( تحليل فيلم هاي سينمايي خارجي كه موضوع آن عليه ايران اسلامي است )
و تعداد زيادي از نماهنگ ها و موسيقي­هاي متن فيلم، برنامه كات ۱۵، برنامه پشت صحنه و موشن گرافيك در ساعات مختلف در فاصله پخش بين فيلم­هاي سينمايي پخش مي گردد.

کد خبر: 55885
Share/Save/Bookmark