نخستین بزرگداشت از سه بزرگداشت مرحوم عباس کیارستمی با سخنرانی فیلمسازان خارجی برگزار شد.
سینماگران خارجی درباره کیارستمی چه گفتند؟
نخستین بزرگداشت از سه بزرگداشت مرحوم عباس کیارستمی با سخنرانی فیلمسازان خارجی برگزار شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸
به گزارش هنرنیوز ، در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی که عصر دیروزاردیبهشت در جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد، «گاد فری چشای» منتقد آمریکایی با ذکر خاطره ای از همراهی‌اش با کیارستمی و آشنایی‌ با این فیلم‌ساز فقید؛ گفت: کیارستمی هنر، فرهنگ و تاریخ ایران را با هم می‌شناخت.خوشوقتم که پیش از دیگر منتقدان آمریکایی نوشتن درباره سینمای ایران را شروع کردم.

این منتقد آمریکایی با تاکید بر اینکه بعضی فیلمسازان فقط فیلم‌ می‌سازند، ادامه داد: ولی کیارستمی از بزرگترین هنرمندان ایران در تاریخ چند هزار ساله این کشور است.

وی در سخنان خود اشاره کرد که عمق و زیبایی فوق العاده فرهنگ ایرانی بیشتر از هرچیزی جذاب است.

«جاناتان روزنبام» دیگر منتقد مشهور سینمای آمریکایی نیز در پیامی تصویری درباره کیارستمی، گفت: کیارستمی تا لحظه مرگ یک هنرمند بزرگ در دنیا بود.

«سمی کاپلان» از ترکیه هم که همسایه کیارستمی معرفی شد و در جشنواره حاضر است٬ از کیارستمی به عنوان کسی یاد کرد که به او جسارت فیلمسازی را داده است.

بزرگداشت سه روزه عباس کیارستمی از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه از ساعت 15:30 تا 17:30 در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

این مراسم با برگزاری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم که از اول اردیبهشت در پردیس چارسو آغاز شده و تا هشتم اردیبهشت (21 تا 28 آوریل 2017) به دبیری رضا میرکریمی ادامه دارد مصادف است.

علاوه بر حضور فیلمسازان خارجی ، پیام‌های تصویری چهره‌‌های شاخص سینمای جهان از جمله ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی، مارتین اسکورسیزی فیلمساز امریکایی، ژیل ژاکوب رئیس سابق جشنواره فیلم کن، جف اندرو منتقد سینما از انگلستان، لوکا بیگاتزی مدیر فیلمبرداری از ایتالیا، جاناتان روزنبام منتقد امریکایی و مهرناز سعیدوفا پژوهشگر سینما از شیکاگو به همراه پیام تصویری از اصغر فرهادی که در حال حاضر برای ساخت فیلمش در اسپانیا حضور دارد، پخش می شود.

عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران اردیبهشت سال گذشته بعد از یک دوره بیماری که برای درمان به فرانسه رفته بود در بیمارستانی در پاریس درگذشت.
کد خبر: 94305
Share/Save/Bookmark