شروع جشنواره «پروین اعتصامی» با آتش بازی
گزارش هنرنیوز از آیین گشایش هشتمین جشنواره ملی پروین اعتصامی؛
شروع جشنواره «پروین اعتصامی» با آتش بازی
آیین گشایش هشتمین جشنواره ملی پروین اعتصامی با حضور رضا خانی «دبیر جشنواره»، بابک کریمی، مجید سرسنگی «مدیر عامل خانه هنرمندان»، گوهر خیر اندیش، نگار جواهریان و ترانه علیدوستی در خانه هنرمندان برگزار شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۹
به گزارش هنرنیوز در ابتدای آیین گشایش هشتمین جشنواره «پروین اعتصامی» توسط مجری برنامه متن پیام رییس سازمان سینمایی «دکتر جحت الله ایوبی» خوانده شد:

جشنواره پروین اعتصامی ، جشن ستاره هاست. جشنواره ای به بلندای جایگاه زن ایرانی.
زنانی که می کوشند پروین گون ، ساده و بی ریا ، اما هنرمندانه و زیبا، زبان گویای مردمان خویش باشند. زنانی که سروده ها و دردهای بردل مانده و ناسروده پروین را با زبان تصویر روایت می کنند.
جشنواره پروین اعتصامی یعنی آسمان آبی و پاک فرهنگ ایران اسلامی پر است از ستاره ها و پروین ها. ستاره هایی که راه می نمایانند به همه زنانی که می خواهند در عرصه های فرهنگی و اجتماعی باشند ، اما خلاق و مبتکر نه پیرو و مقلد. آنگونه که پروین اعتصامی آرزو می کرد که:
بهر زن، تقلید تیه فتنه و چاه بلاست زیرک آن زن، کو رهش این راه ظلمانی نبود
هشتمین جشن ستاره ها بر بانوان توانای عرصه فرهنگ و هنر مبارک باد.

حجت الله ایوبی
معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور


در ادامه دبیر جشنوار پروین اعتصامی رضا خانی در سخنانی گفت: هشتمین جشنواره «پروین اعتصامی» با اهدافی که در نظر دارد کار خود را شروع کرد و در این مسیر افراد زیادی به ما کمک کردند. همیشه برای برگزاری فستیوال هایی از این دست مشکلاتی وجود دارد برای ما هم همین طور بوده است و خوششحالم که توانستیم با تحمل آن ها تا به امروز حرکت کنیم و در این مسیر ما خسته نخواهیم شد. سیاست گذار های جشنواره به خوبی با ما همکاری کردند و تلاش داشتند با انتخاب مسیر های ما را هدایت نمایند. باید تشکری داشته باشم از مجید سرسنگی که همیشه در کنار ما بوده است و خانه هنرمندان همکاری خوبی با جشنواه داشته است که از همه دوستان سپاس گذارم. حمایت های رییس سازمان سینمایی شامل حالر ما شده است که باید تشکر ویژه ای هم از وی داشته باشم.

در ادامه مجید سرسنگی در جایگاه قرار گرفت و متن خود را که از پیش آماده کرده بود قرائت کرد و سپس مجری برنامه از گوهر خیر اندیش، مجید سرسنگی و رضا خانی دبیر جشنواره خواست که بهروی صحنه بیایند تا دیپلم افتخار جشنواره به ترانه علیدوستی و نگار جواهریتان اهدا شود. که هر کدام از این دوبازیگر به طور جدا کانه به روی صحنه آمدند و جایزه خود را از دستان گوهر خیر اندیش بازیگر زن پیشکسوت سینما دریافت کردند.

گوهر خیر اندیش در سخنانی کوتاه گفت: از رضا خانی دبیر جشنواره بابت زحماتشان تشکر می کنمو در مکیان جمع بابک نوری را می بینم که از دیدن شان بسیار خوشحال هستم و به همه کسانی که در برگزاری این جشنواه سهمی داشته اند خسته نباشید می گویم.

شایان ذکر است ترانه علیدوستی و نگار جواهریان بر اساس نظر سنجی که از صد چهره فرهنگی انجام شده است انتخاب شده اند. در میان مراسم بهترین فیلم پویا نمایی از نظر هیئت داوری به نمایش در آمد.
در پایان برنامه د محوطه باز خانه هنرمندان مراسم آتش بازی برگزار شد.

هشتمین جشنواره ملی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی از ۲۸ مهر تا ۲ آبان ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
کد خبر: 75685
Share/Save/Bookmark