یادداشتهای روزانه ناصر الدین شاه قاجار برای نخستین بار منتشر شد
در بهارستان شماره ۱۴۰
یادداشتهای روزانه ناصر الدین شاه قاجار برای نخستین بار منتشر شد
شاید نیم قرن سلطنت طبع شاه صاحبقران قاجار را به گونه ای شکل داده بود که وی دستی هم بر نوشتن و هنر داشته باشد و حتی مثل برخی از امروزیها ، یادداشتهای روزانه بنویسد؛ یادداشتهایی که در تازه ترین شماره نشریه الکترونیکی بهارستان می توانید با دست خط خود شاه صاحبقران آنها را بخوانید.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران؛ در تازه ترین ماهنامه الکترونیکی این موسسه «روزنامه قبله عالم» منتشر شد. این روزنامه در حقیقت یادداشتهای ناصرالدین شاه قاجار در سنوات مختلف است که به روز بوده و به وقایع اتفاقیه روزمره چه جزئی و چه مهم می‌پردازد و جالب این است که هیچ نکته کوچکی را از قلم نمی اندازد. تا کنون این یادداشتها در جایی به چاپ نرسیده و برای اولین بار است که از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر می شود .در شماره های بعدی نیز بخش های دیگر این یادداشتها ارائه خواهد شد. نقاشیهای این شاه قاجار نیز در بخش دیگری از بهارستان شماره ۱۴۰ آورده شده است.
معرفی نخستین نشریه زنان در کشور به نام "دانش" که به مدیریت و صاحب امتیازی خانم دکتر کحال دختر یعقوب جدیدالاسلام همدانی در ۱۰ رمضان سال ۱۳۲۸ق، در «مطبعه شرقی» منتشر شد در شماره جدید بهارستان آمده است . آلبوم تصاویر بازدید ملکه انگلیس از ایران در اسفند ۱۳۳۹ و تاریخچه ای از دیدار شاهان ایران با ملکه های انگلستان را در " به روایت تصویر" ملاحظه خواهید کرد. نخستین اجلاس سران کشورهای اسلامی اهداف و دستاوردهای آن نیز بخش دیگری از تازه ترین شماره نشریه الکترونیکی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است.

کد خبر: 76585
Share/Save/Bookmark