از21 پژوهشگر دانش آموزی و32 معلم پژوهنده کشوری تجلیل می شود
دبیر ستاد هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش:
از21 پژوهشگر دانش آموزی و32 معلم پژوهنده کشوری تجلیل می شود
رئيس ستاد هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش گفت : در هفته پژوهش از21 پژوهشگر دانش آموزی و32 معلم پژوهنده کشوری تجلیل می شود.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۰
به گزارش هنرنیوز و به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، پيش از ظهر امروز عليرضا عصاره در نشست خبري كه در سالن سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی برگزار شد؛ با تشريح برنامه هاي هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش گفت : با حضور دكتر آشتياني و دكتر فرهادي در روز يكشنبه بیست ویکم آذرماه از 21 نفر از دانش آموزان پژوهشگر برتر كشوري در دبيرستان شريعتي تهران تقدير خواهد شد.

وي افزود : در اولین روز از هفته پژوهش از 32 معلم پژوهنده تجلیل و از 102 طرح رسيده از معلمان پژوهنده 9 طرح انتخاب و ازآنان تقدير مي شود.

عصاره با اشاره به نامگذاري 20 تا 27 آذرماه به عنوان هفته پژوهش تصريح كرد: انتخاب و تجليل از 5 طرح برتر پژوهشی ، 6 پژوهشگر برتر و11 مدير برتر پژوهشسراهاي سراسر كشور، 10 نفراز دانشجو معلمان برتر دانشگاه هاي رجايي و فرهنگيان، 3 نفر پژوهشگر بسيجي و 3كميته برتر پژوهشي از ديگر برنامه هاي هفته پژوهش خواهد بود .

دبیر ستاد هفته پژوهش در آموزش و پرورش، انتخاب کمیته‌های پژوهشی برتر را از جمله برنامه‌های هفته پژوهش برشمرد و یادآور شد:‌ از مجموع 20 کمیته، 3 کمیته برتر انتخاب شده و تقدیر می‌شوند؛ضمن اینکه بخش بسیج پژوهشگر نیز از جمله بخش‌های دیگر است که در آن از دانشجو یا فارغ‌التحصیلان بسیجی تجلیل می‌شود که در این مراسم 3 نفر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به انتخاب دانشجومعلمان برتر پژوهنده آموزش و پرورش، افزود: دانشجومعلمان برتر، از دانشگاه‌های فرهنگیان و دانشکده تربیت‌دبیر شهید رجایی مي باشند، به اين ترتيب كه از هر دانشگاه ، 5 دانشجو به عنوان دانشجو معلم برتر انتخاب مي شوند؛ ضمن آن كه در قسمت انتخاب تجارب و نوآوری‌های برتر استان‌ها نیز، 28 تجربه وجود دارد که 3 تجربه و نوآوری، حائز رتبه‌های برتر شده كه از آنها تقدیر می‌شود.

دبیر ستاد هفته پژوهش در آموزش و پرورش در خصوص «معیارهای انتخاب پژوهشگران برتر»، تصریح کرد: كار داوري انتخاب پژوهشگراني برتر در 11 كميته با حضور داوران و صاحب‌نظران انجام شده و طي هماهنگي هاي لازم با وزارت علوم پژوهشگران برتر معرفي شده اند.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خاطرنشان كرد : بررسي ميزان پيشرفت درس علوم و رياضي در كشور در مقايسه با ساير كشورهاو تطبيق آن از ديگر برنامه هاي آموزش و پرورش در هفته پژوهش است .

عصاره از برگزاري برنامه هاي مشابه در استان در چارچوب برنامه هاي وزارتخانه خبر داد و افزود : تلاش بر اين است كه هر پژوهشگر يك بار به عنوان پژوهشگر برتر مورد تقدير قرار گيرد.

وي افزود : آثار پژوهشگران در قالب كتاب ، مقاله و طرح است كه به عنوان يك كاربست ملي مورد توجه قرار مي گيرد.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خاطرنشان كرد : در كلاس هاي اقدام پژوهي معلمان، ميزان تاثير پذيري دانش آموزان از روش هاي تدريس مورد بررسي قرار مي گيرد.

وي از نواخته شدن زنگ نمادين پژوهش در دبيرستان شريعتي تهران با حضور وزراي آموزش و پرورش و علوم تحقيقات و فناوري خبر داد و افزود: هرچند زنگ پژوهش در تقويم ملي نداريم اما اهداف از نواختن زنگ پژوهش، تقدير از پژوهشگران برتر است .

دبير ستاد هفته پژوهش وزارت آموزش وپرورش از اهداي جوايز و لوح تقدير توسط وزارت علوم تحقيقات و فناوري به دانش آموزان خبر داد و تصريح كرد : تقويت و نهادينه كردن كار پژوهش در مدارس باعث مي شود تا خروجي هاي خوبي به سمت دانشگاه ها داشته باشيم و از اين نظر، پژوهش در آموزش و پرورش براي وزارت علوم تحقيقات و فناوري بسيار مهم است.

عصاره با اشاره به برگزاری جشنواره‌های جابربن‌حیان در دوره ابتدایی و خوارزمی در دوره متوسطه، گفت : معیارها کاملاً روشن است و تلاش مي شود ، ضمن تجليل از برگزیدگان، موضوعات و پژوهش‌هایی که در خصوص این جشنواره‌ها و پژوهشی که توسط رئیس‌جمهور مطرح شده است، مورد توجه قرار گيرد.

شايان ذكر است؛ از 21 پژوهشگر برتر دانش آموزي ، 7 نفر از دوره ابتدايي و 14 دانش آموز از دوره متوسطه مي باشند.
کد خبر: 93595
Share/Save/Bookmark