کارگاه کاغذشناسی برگزار شد
در اداره کل کتاب های خطی و نادر كتابخانه ملي؛
کارگاه کاغذشناسی برگزار شد
كارگاه كاغذ شناسي با هدف آشنايي كاركنان اين اداره كل با انواع كاغذهاي كتب تاريخي و خطي و با همكاري پژوهشكده اسناد و دانشگاه الزهراء در اداره كل كتاب هاي خطي و نادربرگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، در اين كارگاه دكتر نزهت احمدي استاد تاريخ دانشگاه الزهرا ، جمعي از دانشجويان دوره دكتري تاريخ و تعدادي از فهرست نويسان اداره كل كتاب هاي خطي و نادر حضور داشتند. مدرس اين كارگاه دكتر محسن جعفري مذهب عضو هيات علمي سازمان اسناد و كتابخانه ملي با اشاره به اهميت شناخت كاغذ از گذشته هاي دور بر لزوم مطالعه ، تحقيق و بررسي در حوزه ساخت كاغذ در نسخه هاي خطي و اسناد تاكيد كرد. 
وي در ادامه توضيحات خود در اين كارگاه آموزشي به بيان مسائلي در شناخت كاغذهاي اروپايي و ته نقش ( واتر مارك) به عنوان يكي از مهم ترين موارد در تعيين بازه زماني توليد كاغذ و به تبع آن حدود تاريخ نگارش اسناد و نسخه هاي خطي و چاپ سنگي پرداخت.
لازم به توضيح است در اين كارگاه آموزشي نمونه هايي از انواع كاغذها و ته نقش هاي مختلف به شركت كنندگان ارائه شد و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.
همچنين در پايان اين كارگاه آموزشي شركت كنندگان به طرح سوالاتي در اين حوزه پرداختند كه با پاسخ مدرس كارگاه همراه بود.

کد خبر: 75955
Share/Save/Bookmark