اختصاص امکانات مناسب برای تبلیغ فیلم های روی اکران / نورپردازی  تالار وحدت و تئاتر شهر در ایام نوروز/  برپایی سفره های هفت سین در میادین شهر
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران مطرح کرد:
اختصاص امکانات مناسب برای تبلیغ فیلم های روی اکران / نورپردازی تالار وحدت و تئاتر شهر در ایام نوروز/ برپایی سفره های هفت سین در میادین شهر
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به هنرنیوز خبرداد سازمان زیباسازی از سال گذشته ، امکانات خوبی را برای تبلیغات فیلم های روی اکران در سطح شهر تهران اختصاص داده که این اقدامات با قوت بیشتری در سال آینده ادامه خواهند یافت.
 
تاريخ : دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، صبح امروز نشست خبری دکتر عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران به همراه دکتر محمد خانی و مهندس موسوی، مدیران این مجموعه به مناسبت استقبال از بهار برگزار گردید.

عیسی علیزاده با اشاره به تالار وحدت و تئاتر شهر از آذین بندی و نورآرایی مناطق مختلف شهر تهران از جمله تئاتر شهر و تالار وحدت خبر داد و یاد آور شد: برای شهر تهران ، مجسمه هایی طراحی و ساخته شده و حتی جانمایی آنها نیز انجام شده که به زودی نصب خواهند شد.

علیزاده در مورد میدان انقلاب با بیان اینکه این میدان یکی از میادین مهم سطح شهر تهران است که برای طراحی آن، سفارشی به هنرمندان داده بودیم گفت: سه اثر ارائه شده که این آثار را در معرض شورایی که در خصوص المان میادین تصمیم گیری می کند خواهیم گذاشت. ضمن اینکه تصمیم گیری در خصوص المان این میدان بر عهده مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیست؛ بلکه باید شهردار و شورای شهر تهران در این خصوص تصمیم گیری کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در حوزه تبلیغات محیطی تصریح کرد: فراخوانی برای طراحی تبلیغات گرافیکی در سطح شهر تهران انجام شده و برگزیده آثار ارسالی در طرح استقبال از بهار در سطح شهر تهران به نمایش گذاشته خواهند شد که این آثار بیشتر پیامهایی مرتبط با نوروز و فرهنگ سازی در این عرصه را شامل می شود.

به گفته وی در مورد کارهای حجمی در ایام نوروز امسال، در 22 منطقه شهر تهران 22 سفره هفت سین برپا خواهد شد و طراحی های رنگی بر روی تخم مرغ ها در کنار سایر کارهای حجمی شهر تهران در ایام نوروز به نمایش گذاشته خواهد شد.

عیسی علیزاده با اشاره به جشنواره بهارستان تاکید کرد: بر اساس مطالعات انجام شده و تجربه سال گذشته ، سال 95 در دو محور پر تردد میدان راه آهن تا تجریش و میدان آزادی تا امام حسین (ع) این جشنواره اجرا خواهد شد.                                                                                                                                          
                                                                                                                                  
این مدیر شهری در خصوص مرمت خانه موزه دکتر علی شریعتی گفت: متاسفانه این خانه رو به تخریب بود که سازمان زیبا سازی آن را مرمت و بازسازی کرد و امیدواریم تا ماه آینده ، این عملیات به پایان برسد و این خانه بتواند برای بازدید در اختیار شهروندان تهرانی قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید آیا در بحث زیبا سازی شهر تهران، برنامه ای برای تشویق شهروندان تهرانی به سینما رفتن و فیلم دیدن هم دارید؟ گفت: دو سینمای قدیمی و مهم شهر تهران در محدوده میدان انقلاب حضور دارند که ما آنان را جداره سازی و نورپردازی کردیم و فضایی که مربوط به کالبد این بنا بوده را انجام دادیم. لذا درحوزه فرهنگی؛ آن مقداری که به سازمان زیبا سازی مرتبط است این است که برای مسائل هنری و از جمله سینما، فرهنگ سازی کند. این درحالی است که سازمان زیبا سازی تهران به صورت مشخص در خصوص فیلم دیدن و سینما، وظایف خاصی ندارد.

دکتر علیزاده در ادامه خبرداد سازمان زیباسازی از سال گذشته ، امکانات خوبی را برای تبلیغات فیلم های روی اکران در سطح شهرتهران برای فیلمسازان انجام داده که این اقدامات با قوت بیشتری در سال آینده نیز ادامه خواهند یافت.


وی به مرمت و بازسازی موزه علی اکبر خان صنعتی اشاره کرد و افزود: در این موزه علاوه بر بازسازی بنا بازسازی مجسمه های کار این هنرمند بزرگ نیز در حال انجام است که بودجه قابل توجهی از سوی سازمان زیباسازی صرف این اقدام شده است. همچنین مرمت و بازسازی زورخانه عراقچی نیز در حال پیگیری است.

این مدیر شهری با اشاره به تمهیدات سازمان زیبا سازی برای استقبال از بهار یادآور شد: تمام فعالیت های سازمان زیباسازی شهرداری تهران در راستای ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری بوده است. ضمن اینکه فعالیت های استقبال از بهار سال 95 نیز در راستای پیشنهادات شورای سیاستگذاری مربوط به استقبال از بهار انجام خواهد شد.

عیسی علیزاده ، پیرایش شهری، حذف زواید، ساماندهی المان های شهری را از اقداماتی خواند که توسط مناطق 22 گانه و با نظارت سازمان زیباسازی انجام خواهد شد.

وی درعین حال خبر داد با توجه به برگزاری انتخابات در هفتم اسفند ماه ، اقدامات میدانی در حوزه زیباسازی و طرح استقبال از بهار بعد از انتخابات صورت خواهد گرفت.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، زمان طرح استقبال از بهار، از 15 اسفند ماه 94 تا 15 اردیبهشت 95 خواهد بود.
کد خبر: 89329
Share/Save/Bookmark