برگزاری مراسم تجلیل و جانمایی از تندیس و رونمایی از تمبر مریم میرزاخانی
برگزاری مراسم تجلیل و جانمایی از تندیس و رونمایی از تمبر مریم میرزاخانی
http://yon.ir/dy1U1 مراسم تجلیل و جانمایی از تندیس و رونمایی از تمبر مریم میرزاخانی عصر امروز با حضور دکتر اشرف بروجردی، معصومه ابتکار، محمدجواد حق شناس، حجت الاسلام دعایی، غلامعلی حدادعادل، جمعی از اساتید دانشگاه و خانواده میرزاخانی در کتابخانه‌ملی برگزار شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۵
به گزارش هنرنیوز ، اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این نشست گفت: مراسم امروز تکریم شخصیتی نقش‌آفرین است که هم برای نسل امروز و هم برای آیندگان سرزمین ما اثرگذار خواهد بود. شخصیتی که نقش ماندگار فعالیت‌هایش برای آینده بشری بر کسی پوشیده نیست. نخبه‌ای که نمود راه توسعه و تعالی ایران را معنا بخشید. مریم در این سرزمین رشد کرد و توانست به نسل امروز و آینده یاد بدهد و یادآور شود که رسیدن به تعالی به دست خود انسان مقدر می‌شود.

رئیس کتابخانه ملی گفت: خداوند هم در قرآن اشاره دارد که در این دنیا هر کسی به اندازه ظرف وجودی خود که همان تلاش و جهد معنا می‌شود سهم خواهد داشت. البته ذهن خلاق و اندیشه پویا نیز به میزان بهره‌مندی و توسعه ظرف وجودی کمک می‌کند و می‌تواند انسان را به نقطه‌ای برساند که دایره اثربخشی‌اش برای تمام جامعه باشد. نخبگان همواره برای جامعه اثرگذار بودند افلاطون نیز در بحث مدینه فاضله نقطه عطف این تفکر را حکومت و حاکمیت نخبگان بر جامعه می‌داند.

مشاور رییس جمهور تاکید کرد: در راه توسعه جامعه اسلامی ایران که همه برایش تلاش داریم. نسل جوان باید با انگیزه در خدمت علم و عمل باشد. اگر افراد نخبه را فرهیخته بدانیم و انسان‌هایی هستند که روشن شدن حقیقت را یاری می‌کنند همه برای توسعه و تعالی بشریت و کشور است. نام یاد و تلاش مریم بر کسی پوشیده نیست و جاودانه است. اساسا بشریت مرهون همین ذهن‌های جاودانه‌ای است که پرده از حقایق بر می‌دارند.

او یادآور شد: در ایران اسلامی نیز لاجرم برای اینکه حرفی برای گفتن داشته باشیم و به تعالی و رشد برسیم و خودمان را در جهان معرفی کنیم باید زمینه‌هایی فراهم شود که نخبگان و فرهیختگان ما به جامعه شناسانده شوند و مورد توجه قرار بگیرند. کتابخانه ملی نیز این هدف را یک رسالت برای خودش می‌داند تا مامنی باشد که تمام ذهن‌های خلاق و فرهیخته دور هم جمع شوند و گفت‌وگو کنند. در این صورت است که سهم تمام اندیشه‌ها برای رشد جامعه اثرگذار خواهد بود. حوزه نخبگی مریم در ریاضیات خلاصه نمی‌شود هر چند که نمود اصلی را در این حوزه داشت. چهره آرام او به ما یاد می‌دهد که باید نسبت به جامعه خود احساس مسئولیت کنیم یعنی هر کدام از ما باید بدانند که سهمی در ساخت و توسعه ایران دارند. اگر می‌خواهیم ایران حرفی برای گفتن داشته باشد باید تفکر را در تک تک جوانانمان نهادینه کنیم و حاکمیت هم موظف است شرایط باروری اندیشه‌ها را فراهم کند.
کد خبر: 95269
Share/Save/Bookmark