فیلمبردار های جوان چرا تهران را همیشه آبی نشان می دهند؟!
گزارش هنرنیوز از نشست خبری فیلم سینمایی «نزدیک تر»؛
فیلمبردار های جوان چرا تهران را همیشه آبی نشان می دهند؟!
بهرام بدخشانی گفت: در سال‌های اخیر رنگ فیلم‌ها به سمتی رفته است که بسیار سرد شده‌اند ما فیلمبردار‌های جوان بسیار خوبی داریم اما نمی‌دانم چرا رنگ‌ها در برخی فیلم‌ها طبیعی نیست.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
به گزارش هنرنیوز نشست خبری فیلم «نزدیک‌تر» در سالن سعدی برج میلاد با حضور مصطفی احمدی کارگردان، بهرام بدخشانی مدیر فیلمبرداری، نازنین فراهانی، شیرین یزدان‌بخش، صابر ابر، محمد بحرانی و فراز مدیری بازیگران برگزار شد.

در ابتدای نشست مصطفی احمدی «کارگردان» گفت: خیلی خوشحال هستم که توانستم با افرادی کار کنم که نگرانی‌هایم را بر طرف می‌کردند و هر کدامشان در کار خود استاد بودند و با علاقه من را در ساخت این فیلم یاری کردند. در ضمن در ارتباط با فیلم نامه باید بگویم که اصلاً این فیلم اقتباس از هیچ متنی ندارد. مدتی قبل یک داستان آمریکایی تحت عنوان «خداحافظ برادر» خواندم که در ذهنم ماند و در نگارش به قدری تغییر صورت گرفت که از مسیر اصلی خارج شدم و دیگر متن هیچ شباهتی به آن داستانی که خوانده بودم نداشت. در مورد ریتم فیلم که اگر کند است باید بگویم که اصلاً ارتباطی به تدوین ندارد، بلکه در فیلم نامه این کندی وجود دارد یا اگر لبخند برخی از بازیگران تصنعی به نظر می‌رسد باید بگویم که من از آن‌ها خواسته‌ام و شاید این نوع نگاه اشتباه من بوده است. در آخر باید بگویم در این فیلم و همچنین در فیلم های دیگری که حضور داشتم درباره دستمزد نجومی بازیگران چیزی نشنیدم دوستانم در این فیلم با گذشت زیادی در کنارم قرار گرفتند.

صابر ابر در ادامه نشست گفت: این فیلم برای من حال و هوای خاصی داشت چون با بسیاری از دوستان که در این فیلم همکار شده بودم سال‌ها قبل اولین حضور حرفه ای‌ام را در سینما با همین دوستان تجربه کرده بودم از این رو فیلم «نزدیک‌تر» از جایگاه ویژه‌ای برایم برخورد دار است. قبل از شروع پلان تمرین می‌کردیم و همه نقطه نظراتمان را با کارگردان در میان می‌گذاشتیم و با یک مکاری خوب به نتیجه قابل قبولی نیز می‌رسیدیم.

شیرین یزدانبخش درباره حضورش در این فیلم گفت: ‌ از حضورم در این فیلم بسیار خوشحالم که در تجربه اول مصطفی احمدی بازی کردم و به این دلیل که از همه بازیگران مسن‌تر بودم ایشان نقش مادر را به من سپردند.

نازنین فراهانی بیان داشت: فضای صمیمی که در این کار بین عوامل وجود داشت باعث می‌شد تا مدام احساس کنم اولین کارم را انجام می‌دهم واقعاً هیچ بازیگری در این اثر برای خودش بازی نکرد و همه ما حتی بازی نقش‌های مقابل‌ برایمان مهم بود.

بهرام بدخشانی در ادامه نشست بیان داشت: در سال‌های اخیر رنگ فیلم‌ها به سمتی رفته است که بسیار سرد شده‌اند ما فیلمبردار‌های جوان بسیار خوبی داریم اما نمی‌دانم چرا رنگ‌ها در برخی فیلم‌ها طبیعی نیست و بسیاری از دوستان رنگ‌هایی را به دیوار می‌زنند که در واقعیت در خانه ایرانی‌ها نمی‌بینیم. چرا فیلمبرداران ما تلاش می‌کنند فضای تهران را آبی جلوه دهند این هم نکته دیگری است که باید به آن اشاره می‌کردم.


احمدی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد رعایت نشدن مسائل شرعی و عرفی در این فیلم اظهار داشت: من مثل شما نگاه می‌کنم و نگاهم اینگونه است که مام میهن و خانه پدری و مادری همیشه پذیرای فرزندانش است حتی اگر آن‌ها تمام خطاهای دنیا را مرتکب شده باشند. معتقدم تا وقتی کار غیر شرعی انجام ندهی و پشیمانی نشوی درس عبرت نخواهی گرفت.

نازنین فراهانی با انتقاد از نگاه برخی منتقدین به نقشی که بازی کرده بود گفت: در این فیلم شخصیت رعنا متنبه می‌شود و به آغوش خانواده‌اش برمی‌گردد و این نکته بسیار مهمی است.
براساس گزارش فارس در این نشست مصطفی احمدی اعلام کرد که برای بهترین کارگردانی در این دوره از جشنواره فیلم فجر کاندید شده است.
کد خبر: 79122
Share/Save/Bookmark