فیلم محمد (ص) چهره واقعی حضرت را به جهانیان معرفی خواهد کرد
تهیه کننده فیلم سینمایی «محمد» در گفتگو با هنرنیوز:
فیلم محمد (ص) چهره واقعی حضرت را به جهانیان معرفی خواهد کرد
تهیه کننده و سرمایه گذار فیلم سینمایی «محمد» با اشاره به اهانت‌های اخیر به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) گفت: مطمئن هستم اکران فیلم سینمایی «محمد» (ص) پاسخ بسیار روشنی به همه اهانت‌هایی است که تا کنون به ساحت مقدس پیامبر گرامی و دین اسلام شده است چرا که این فیلم چهره واقعی حضرت محمد (ص) را به جهانیان معرفی خواهد کرد.
 
تاريخ : شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
رحمت الله صادقیان تهیه کننده و سرمایه گذار فیلم سینمایی «محمد» (ص) در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد ساخت این فیلم افزود: با وجودی که تا کنون فیلم‌های زیادی در مورد بقیه پیامبران الهی در جهان تولید شده اما متاسفانه تنها یک فیلم در مورد پیامبراکرم ساخته شده که آن هم فیلم «محمد رسول الله» اثر مصطفی العقاد است و فیلم «محمد» (ص) دومین اثر سینمایی در جهان در مورد پیامبر اسلام است.

وی ادامه داد: این فیلم نه تنها برای ایرانیان که برای عموم مردم دنیا ساخته شده است به طوری که جمعیت ۸ میلیاردی دنیا نیز می‌توانند به عنوان جامعه مخاطب این فیلم باشند و از حسنات این اثر بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این کمترین کاری است که می‌شد در سال «اقتصاد و فرهنگ» انجام داد اضافه کرد: این فیلم نمایشگر تولد حضرت رسول اکرم (ص)، خصوصیات و مصیب‌هایی که آن حضرت از بعد از تولد داشتند و همچنین مشکلاتی که ایشان در زمان بعثت متحمل شدند را به خوبی به نمایش می‌گذارد.


رئیس هیات مدیره شرکت سنیمایی نور تابان با اشاره به هجمه‌ها و اهانت‌های اخیری که به ساحت مقدس پیامبر اسلام صورت گرفته تاکید کرد: متاسفانه به پیامبری توهین می‌کنند که اساس خلقتش «اخلاق» بوده است و من مطمئن هستم اکران فیلم سینمایی «محمد» (ص) پاسخی بسیار روشنی به همه اهانت‌هایی است که تا کنون به ساحت مقدس پیامبر گرامی و دین اسلام شده است چرا که این فیلم، چهره واقعی حضرت محمد (ص) را به جهانیان معرفی می‌کند.

رحمت الله صادقیان اظهار داشت: آقای مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد» (ص) چندین بار در سمینارهای مختلف در مورد اثر گذاری و نقش پیامبر خاتم و اینکه اساس خلقت پیامبر براساس رحمت و مهربانی، پیمان برادری میان ملت‌ها بوده صحبت هایی داشته است و جای بسی تعجب است که هنوز هتاکانی در دنیا پیدا می‌شوند که به پیامبری بی‌حرمتی می‌کنند که او اساس دین خود را اخلاق و حُسن نیکو می‌داند.

وی با بیان اینکه هنرمندان متعهد می‌توانند با خلق آثاری مذهبی و دینی پاسخ قاطعی به توهین کنندگان و کج اندیشان نسبت به اسلام ارائه دهند گفت: نباید از نقش هنرمندان بویژه فیلمسازان در تاثیر گذاری بر اجتماعات جهانی با تولید آثار دینی و مذهبی غافل ماند. امیدواریم بقیه هنرمندان هم با تولید آثاری در مورد حضرت محمد (ص) و معرفی اسلام در صحنه جهانی به وظیفه خود عمل کنند.


تهیه کننده فیلم سینمایی «محمد» در پاسخ به این سوال که آیا در طول ساخت این فیلم از سوی برخی از جریان‌های انحرافی در کشورهای مختلف فشارهایی بر فیلم وجود داشت افزود: به جز «الازهر» که در طول ساخت این فیلم، چندین بار بدون اینکه از محتوای فیلمنامه و مفاهیم این اثر مطلع باشد!! نسبت به ساخت این فیلم معترض بود بقیه کشور‌ها واکنشی به تولید این اثر نداشتند. حتی برخی از کشور‌ها همچون ترکیه و قطر از تولید این فیلم استقبال کردند و به دنبال مشارکت با ما بودند ولی با توجه به اینکه ما خودمان می‌توانستیم از پس سرمایه گذاری این فیلم برآئیم لذا مشارکت آنان را نپذیرفتیم.

رحمت الله صادقیان تصریح کرد: بهترین کاری که در طول عمرم انجام دادم شاید خادمی در مورد ساخت فیلم «محمد» (ص) بوده است که به آن افتخار می‌کنم. واقعا چیزی برای من لذت بخش‌تر از این نبوده که به عنوان یک خادم توانستم سهم کوچکی در تولید این اثر جهانی داشته باشم. من معجزه‌های زیادی را در تولید این اثر دیدم و امیدوارم عموم جامعه هم پس از نمایش این فیلم، شاهد اثرات مثبت فیلم بر روی زندگی خود باشند.

رئیس هیات مدیره شرکت سنیمایی نور تابان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه قرار است این فیلم در نخستین روز از جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید در حال حاضر این فیلم در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: با همه زحماتی که همکاران ما در شرکت نور تابان و بویژه آقای مجیدی تا کنون برای این فیلم کشیدند. فیلم «محمد» (ص) مراحل آخر خود را طی می‌کند و با توجه به اینکه این فیلم باید بر اساس سیستم D نمایش داده شود لذا هم اکنون در حال هماهنگی با سالن نمایش دهنده در برج میلاد هستیم.


وی یادآور شد: امیدواریم همه کسانی که در اولین نمایش این فیلم حضور دارند از برکات این اثر بهره‌مند شوند و زحمات آقای مجیدی و بقیه همکاران به خوبی پاشخ داده شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «محمد» با بیان اینکه من به اکران این فیلم بسیار خوشبین هستم از زحمات همه عوامل فیلم و بویژه مجید مجیدی تشکر کرد.

صادقیان در مورد استفاده دیگر کشور‌ها از لوکیشن فیلم سینمایی «محمد» اضافه کرد: تا کنون گروههای فیلمسازی از کشورهای خارجی و داخل کشور، خواستار حضور در این لوکیشن شدند که بعد از اکران فیلم، هماهنگی‌هایی برای این موضوع انجام خواهد شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «محمد» ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بتواند قسمت‌های دوم و سوم فیلم «محمد» (ص) را به مرحله تولید برساند.

معاون هماهنگی بنیاد مستضعفان در پاسخ به این سوال که آیا بازدید خبرنگاران از لوکیشن فیلم «محمد» (ص) دستاوردی برای این فیلم داشت گفت: من از همه خبرنگاران بابت اطلاع رسانی که در مورد فیلم «محمد» و شهرک سینمایی این فیلم داشتند تشکر می‌کنم. خوشبختانه خبرنگاران بعد از بازدید از این لوکیشن، اطلاع رسانی خوبی نسبت به این فیلم در سطح کشور داشتند که همین امر، اشتیاق مردم  را برای دیدن این فیلم بیشتر کرد. 

وی در خاتمه زمان تقریبی فیلم «محمد» (ص) را بین دو ساعت و ۴۵  تا دو ساعت و۵۰ دقیقه اعلام کرد.
کد خبر: 78592
Share/Save/Bookmark