نداشتن تاییدیه دلیلی بر پرخطر بودن سینما نیست
رئیس انجمن سینماداران مطرح کرد:
نداشتن تاییدیه دلیلی بر پرخطر بودن سینما نیست
رئیس انجمن سینماداران درباره‌ی شش سینمای قدیمی که به عنوان سینمای پرخطر از آنها در شهر تهران نامبرده می‌شود،گفت: نداشتن تاییدیه از طرف سازمان آتش‌نشانی دلیل بر پر خطر بودن سینما نیست بلکه سینماهای قدیمی ایران بر اساس استاندارد و آیین نامه‌ای که در سال ۱۳۴۵ تصویب شده ساخته شده‌اند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۷
به گزارش هنرنیوز ، معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران بیان کرده است که شش سینمای قدیمی تهران را در لیست بناهای پرخطر به معاون دادستان ارائه‌ داده‌اند که برخی از آن‌ها نیز سابقه پلمب دارند و موارد ناایمنی آن‌ها اغلب به دلیل فرسودگی، فاقد سیستم اطفاء حریق، حوزه‌بندی حریق و ... است.

محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران در گفت‌وگویی با ایسنا درباره این اتفاق بیان کرد: فردا (13 تیر ماه) قرار است جلسه‌ای با حضور نماینده وزارت ارشاد، نماینده سازمان آتش نشانی و یک نفر از طرف انجمن سینماداران در وزارت ارشاد برگزار شود تا پیرامون تمامی سینماهای کشور صحبت کنیم و راهکار میانه‌ای برای حل این مشکلات پیدا کنیم.

او درباره اینکه آیا تاییدیه نداشتن این سینماها از طرف سازمان آتش نشانی و پرخطر بودنشان تاثیری بر میزان فروش و استقبال مخاطبان خواهد گذاشت، توضیح داد: طبق آیین نامه سازمان آتش نشانی همه مراکز عمومی باید تاییدیه آتش نشانی داشته باشند و اگر محلی چه سینما، چه جاهای دیگر این تاییده را نداشته باشند، دلیل بر پرخطر شدن سینماها نیست.

اشرفی اضافه کرد: اتفاقا سینماهای قدیمی ایران بر اساس استاندارد و آیین نامه‌ای که در سال ۱۳۴۵ تصویب شده ساخته شده‌اند و از نظر خروجی و ورودی و موقعیت سالن انتظار و دسترسی‌های آن بسیار خوب هستند. اکثر این سالن‌ها هم نهایتا یک تا سه سالنه هستند، یعنی به صورت پردیس‌های سینمایی که تعداد سالن یا مخاطب زیادی دارند، نیستند و با همه این تفاسیر ما موظف هستیم تمام سینماها را به سیستم ایمنی آتش نشانی تجهیز کنیم اما انجام آن، قطعا هزینه زیادی در بردارد.

رئیس انجمن سینماداران با اشاره به اینکه "من در کمیسیون ماده ۵ که به بررسی این اتفاقات می‌پردازد، هستم" گفت: یک سری از مواد و تجهیزاتی که در سینماها به کار رفته است شاید از نظر سازمان آتش نشانی مورد تایید نباشد. آتش نشانی هم سالی یک بار به سینماها سر می‌زند و شرایط ایمنی ساختمان‌ها را ارزیابی می‌کند و حتی پیش آمده که سالنی که تا سال قبل تاییدیه داشته اما نتوانسته برای سال بعد تاییده بگیرد زیرا آیین نامه‌های آتش نشانی نیز تغییر می‌کند. بنابر این ما هم موظف هستیم هر ساله سینماها را به روز ‌کنیم و مشکلات احتمالی را برطرف ‌کنیم.

او در پایان اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم سالن‌های سینمایی و فضاهای فرهنگی کشور تعطیل شوند، بنابراین تمام تلاشمان بر این است که به بهبود و بازسازی سینماها بپردازیم و خطرات احتمالی را برطرف کنیم.

کد خبر: 96592
Share/Save/Bookmark