رادیو آوا را از کمند تبلیغات نجات دهید/ این پول به رادیو می‌رسد؟
رادیو آوا را از کمند تبلیغات نجات دهید/ این پول به رادیو می‌رسد؟
رادیو آوا که شبکه تخصصی پخش موسیقی است این روزها با حجم بیشتر پخش تبلیغات تجاری مواجه شده که این امر بر اهداف اصلی راه‌اندازی شبکه سایه انداخته است.
 
تاريخ : دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۷
به گزارش هنرنیوز ، این روزها همه شبکه های رادیویی مانند شبکه های تلویزیون درگیر تبلیغات و تیزرهای تجاری شده اند و البته این سوال وجود دارد که چه سهمی از درآمد این تبلیغات به رادیو برمی‌گردد و با وجود پخش روزافزون تبلیغات چرا مشکلات این رسانه کمتر نمی‌شود.

یکی از پرشنونده ترین شبکه های رادیویی، رادیو آوا است که به پخش قطعات موسیقی در ژانرهای مختلف و معرفی مختصر آنها اختصاص دارد. از آنجا که این رادیو مبتنی بر پخش موسیقی است و باید گوش‌نواز و روح‌نواز باشد پخش تبلیغات در این شبکه بیشتر فضایی آزاردهنده ایجاد می‌کند و مخاطبی که مشخصا انتخاب کرده تا شبکه‌ای تخصصی و مبتنی بر موسیقی را پیگیری کند این سوال برایش پیش می‌آید که آیا یک شبکه از انواع و اقسام شبکه های رادیویی و تلویزیونی نمی‌تواند از سیاست درآمدزایی رسانه ملی مصون بماند؟

این روزها بعد از پخش چندین قطعه پیاپی، تبلیغات بازرگانی شنیده می‌شود و گوشی که با شنیدن موسیقی فضایی آرامش‌بخش را تجربه می‌کرده ناگهان باید وارد فاز جدیدی شده و شنونده تبلیغات محصولات مختلف از محصولات بهداشتی تا مخابراتی، اینترنتی و ... باشد.

ساعت های پخش شبکه رادیویی آوا در این سال ها به تدریج افزایش یافت و در دوره حضور نسرین آبروانی به عنوان معاونت صدا ۲۴ ساعته شد تا علاقمندان بتوانند شنونده تصنیف‌ها، ترانه‌ها، ساز و آوازهای موسیقی محلی و فولکور، کلاسیک و موسیقی فیلم باشند.

این رادیو پیش از این در مدتی چند ساله از ساعت ۱۸ تا ۲۴ هر روز پخش می‌شد و بعد همینطور به ترتیب پخش آن افزایش یافت و این افزایش ساعات پخش به دلیل استقبال مخاطبان از قطعات بود اما این کاربری هم امروز با پخش تبلیغات هرچند کم باز هم رو به تغییر است.

مهر
کد خبر: 95962
Share/Save/Bookmark