فقدان کودکی در وجود اغلب هنرمندان
گزارش هنرنیوز از آیین گشايش بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان؛
فقدان کودکی در وجود اغلب هنرمندان
به گزارش هنرنیوز آیین افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان در مجموعه ورزش ابن سینا در همدان با حضور دبیر جشنواره «پیام دهکردی» رییس مرکز هنرهای نمایشی «حسین طاهری» شهردار همدان «رسولی» معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان «الهی تبار» و برخی از داوران همانند مریم معترف، کریم اکبری و داوود کیانیان و برخی دیگر از مدیران برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۷
به گزارش هنرنیوز؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان «الهی تبار» در ابتدای آیین گشايش بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان؛ در سخنانی گفت: دوره‌های گذشته این جشنواره بسیار امیدوار کننده برگزار شد و تا به امروز به کار خود ادامه داده است. در زمان حاضر که عصر ارتباطات است هنرهای نمایشی می‌تواند در تعلیم و تربیت کودکان نقش بسیار مهمی داشته باشد. جمهوری اسلامی ايران برگرفته از آموزه‌های دینی می‌تواند از طریق هنر تئا‌تر نقش خود را به نحو احسن ادا کند و در اعماق ذهن کودکان اثر بگذارد. برای ساختن جهانی پر از مهر و دوستی هنر‌های نمایشی می‌تواند گام‌های مثبتی را بردارد و توانایی بسیار زیادی در این زمینه در هنر‌های نمایشی نهفته است. می‌توانیم از این فرصت برای تربیت کودکانمان استفاده کنیم کودکانی که آینده سازان این سرزمین هستند. امیدواریم جهان بزرگسالان اخلاق مدار‌تر باشد و روز به روز در این مسیر گام‌های خوبی بردارند.

دبیر جشنواره نیز در ادامه متنی را که بدین شرح بود برای حاضرین قرائت کرد:

به نام خداوند جان و خرد سلام به خرد، به صلح سلام، به عشق، سلام به کودکی و نوجوانان و میهمانان. به آیین افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان خوش آمدید امروز نه به عنوان دبیر این جشنواره بلکه به عنوان یک مدرس تئا‌تر که تا پیش از پذیرش مسئولیت دبیری جشنواره روز بدون تدریس نداشتم سخن می‌گویم از روز‌های آغازین شروع به کارم در تهران تا کنون که اینجا ایستاده‌ام روزِ بدون یادگیری نداشته‌ام. یادگیری نکات تلخ و شیرین که البته تلخی‌ها بیشتر و حالا از پس از جشنواره با دقت بیشتری سر کلاس‌هایم حاضر خواهم شد و مبحث کودکی را که نخستین سر فصل تدریسی آموزشی من است با درک بیشتری تدریس خواهم کرد چرا که بر این باورم که فقدان کودکی در وجود اغلب هنرمندان هنر را از ناب بودن دور می‌کند به کودکی اجازه بدهیم در ما بخنند و بی‌پروا حرکت کند و به کودکانمان اجازه کودکی کردن بدهیم با امید.

آنچه در آيين گشايش رخ داد:

گروهی از ورزش کاران همدانی ورزش باستانی را با اجرای حرکاتی خاص به نمایش گذاشتند. در ابتدای این افتتاحیه گروه سرودی با اجرای کودکان به روی صحنه آمدند و برنامه جشنواره را آغاز کردند.

در ادامه آیین گشایش بیشت و یکین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان مراسم‌های گوناگونی برای سرگرم شدن حضار و کودکان برگزار شد مثلاً عمو حمید که کودکان همدانی آن را به خوبی می‌شناسند در بخشی از این مراسم به روی صحنه آمد و بخش‌هایی را اجرا کرد و رقصندگان نوجوان به اجرای رقص محلی آذری پرداختند و در ادامه برنامه عروسکی ذرافه شکل با قد و قواره‌ای در اندازه‌های یک زرافه واقعی اجرایی را برای کودکان انجام داد که البته اجرا کنندگان این بخش از کشور اسپانیا حاضر شده بودند.


آیین گشایش بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان از ساعت ۱۶ الی ۱۹ به طول انجامید.

بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه در همدان برگزار می‌شود.

گزارش: علي اكبر دهبان
کد خبر: 75360
Share/Save/Bookmark