مجموعه تئاتر محراب صاحب پارکینگ شد
پس از سال‌ها انتظار
مجموعه تئاتر محراب صاحب پارکینگ شد
رئیس مجموعه تئاتر محراب از بر طرف شدن مشکل پارک خودروی مخاطبان آثار این سالن تئاتری و اختصاص پارکینگی طبقاتی به این امر خبر داد.
 
تاريخ : دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵

ابراهیم گله‌دارزاده درباره وضعیت پارکینگ مجموعه تئاتر محراب که طی چند سال گذشته یکی از مشکلات و موانع اصلی برای حضور مخاطب در این فضای تئاتری بوده است گفت: وقتی در مجموعه تئاتر محراب مستقر شدم به همراه همکاران خود به این موضوع فکر کردیم که چطور می‌توانیم مجموعه محراب را به چرخه اجراهای مؤثر و حرفه‌ای تهران برگردانیم. مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی در خود سالن بود که برخی از اقدامات لازم در این زمینه انجام دادیم که از آن جمله می‌توان به تعمیر و تجهیز سالن به پروژکتورهای خوب، تعویض سیستم تهویه مجموعه و همچنین تعمیر صندلی‌های سالن اشاره کرد.
رئیس مجموعه تئاتر محراب یادآور شد: بزرگترین مشکل مجموعه محراب نبود فضایی به عنوان پارکینگ بود. نزدیک به ۲ ماه به بررسی فضاهای مختلف موجود در پیرامون مجموعه پرداختیم و با نهادها و مراکزی که فضاهای بلااستفاده در اختیار داشتند، وارد مذاکره شدیم. بعد از مذاکرات مختلف متوجه شدیم که در ضلع جنوبی تقاطع خیابان ولی‌عصر و خیابان امام خمینی (ره) یک مجتمع تجاری وجود دارد که در فاصله‌ای کم با مجموعه محراب است. این مجتمع دارای ۶ طبقه پارکینگ است که عصرها تنها ۲ طبقه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با مذاکراتی که با مالکان این مجتمع تجاری داشتیم به تفاهم خوبی رسیدیم و از ۲۰ روز پیش چند طبقه از این پارکینگ به مجموعه تئاتر محراب اختصاص پیدا کرد.
وی با بیان اینکه از حدود ۲۰ روز پیش گروه‌های تئاتری متقاضی اجرا در تالار محراب موظف شدند تا در اقلام تبلیغاتی خود آدرس پارکینگ طبقاتی مجموعه را درج کنند، افزود: از آن روز مخاطبان و گروه‌های تئاتری دغدغه‌ای برای پارک خودروهای خود ندارند و دسترسی به مجموعه تئاتر محراب راحت‌تر شده است.
گله‌دارزاده با اشاره به راه‌اندازی کافی‌شاپ مجموعه تئاتر محراب طی یک هفته آینده و برنامه ریزی برای برگزاری جلسات نمایشنامه‌‌خوانی در این فضا، از تعمیر و بازسازی بلک باکس کوچک مجموعه نیز خبر داد.
وی در این باره توضیح داد: جایگاه مخاطبان در این سالن را به شکل پرتابل بازسازی کردیم. نکته جالب این است که این فضای بلک باکس از معدودی پلاتوهای موجود در تهران است که پشت صحنه‌ای حرفه‌ای دارد که شامل اتاق گریم و اتاق تعویض لباس می‌شود.
رئیس مجموعه تئاتر محراب و رئیس سابق انجمن هنرهای نمایشی ایران با بیان اینکه این اتفاقات و تغییرات انجام شده در مجموعه به لحاظ فیزیکی است، تأکید کرد: اتفاق اصلی این است که آثار خوب نمایشی در مجموعه حضور پیدا کنند تا مخاطب نیز برای تماشای آثار به مجموعه بیاید. ما محل ملاقات گروه و مخاطب را آماده کرده‌ایم و آهسته آهسته امکانات را افزایش می‌دهیم ولی سرانجام این ملاقات به خود هنرمندان و آثارشان بستگی دارد.
وی ادامه داد: مخاطب باید برای آمدن به سالن تئاتر بتواند به نمایش روی صحنه اعتماد کند به همین دلیل از همان ابتدای حضورم در مجموعه محراب، شورای هنری مجموعه متشکل از آقایان شهرام کرمی، حسین عاطفی، مهرداد کوروش‌نیا، علیرضا استادی و بنده آغاز به کار کرد تا با دیدی سختگیرانه آثار متقاضی اجرا انتخاب شوند.
گله‌دارزاده با اشاره به رونق گیشه فروش بلیت مجموعه تئاتر محراب، یادآور شد: از دهه ۶۰ تا کنون گیشه مجموعه تئاتر محراب بلیت فروشی قابل توجهی به صورت روزانه نداشته اما حالا بیشتر روزهای اجرا، سالن پر از مخاطب است و بخش اعظمی از مخاطبان از گیشه بلیت خریداری می‌کنند. نکته جالب دیگر این است که طی ۲۰ روز گذشته مخاطبان با توجه به اختصاص پارکینگ خودرو به راحتی به مجموعه می‌آیند و حدود یک ساعت پیش از اجرا و حتی یک ساعت بعد از پایان اجرا، فضای بیرونی محراب شاهد حضور مخاطبانی است که درباره تئاتر و آثار مجموعه گفتگو می‌کنند.
این مدیر تئاتری با اشاره به حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران از مجموعه تئاتر محراب، گفت: مدیرکل ارشاد استان تهران خود از علاقه‌مندان به تئاتر است و به همراه معاون هنری خود توجه ویژه‌ای به تئاتر دارد و این ۲ مدیر از مجموعه تئاتر محراب حمایت می‌کنند.

کد خبر: 74910
Share/Save/Bookmark