«مهدی» سمبل جوان ایرانی است
امین زندگانی در گفتگو با هنرنیوز:
«مهدی» سمبل جوان ایرانی است
بازیگر نقش مهدی در سریال «همه چیز آنجاست» گفت: «مهدی» سمبل جوان ایرانی است که منش خود را از حضرت علی (ع)، پوریای ولی و تختی‌ها و همچنین از آمیزه‌های ملی و مذهبی گرفته است و هنوز حرام و حلال سرش می‌شود. اما یک جایی هم، خودخواهی‌هایی از جنس عاطفی برای حفظ خانواده‌اش دارد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۹
امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون که این روز‌ها سریال پر طرفدار «همه چیز آنجاست» را روی آنتن دارد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنر نیوز در مورد نقش «مهدی» افزود: سریال همه چیز آنجاست نتیجه سال‌ها تجربه و کنار هم قرار گرفتن عوامل حرفه‌ای است که آمدند در مورد خانواده حرف بزنند. این سریال اِلمان بسیار خوب برای پیوند ادبیات با تلویزیون و سینما است چرا که نویسنده ایشان داستان نویس هستند و آثار خوبی هم منتشر کردند و یک شیوایی خاصی هم در قلم خانم فیروزه قشقایی – نویسنده فیلمنامه – وجود دارد. از سوی دیگر کارگردان دکوپاژ خاصی را در راستای این فیلمنامه طراحی کرده است و همچنین گروه بازیگرانی که به واسط حمایت خوبی که از سوی تهیه کننده می‌شوند توانستند در یک بستر آرام و بدون استرس و شتابزدگی کار کنند. و با توجه به اینکه هم اکنون، ماه هفتم تصویربرداری این سریال است اما این سریال همچنان ادامه دارد و فکر می‌کنم تعداد آن بیشتر از ۵۰ قسمت خواهد بود و شاید بیشتر از ۱۰ بهمن هم زمان تصویر برداری آن به طول بکشد



 
وی اضافه کرد:. شاید استقبال از این سریال، ناشی از وحدت عمل و کلام در ساخت یک اثر تصویری است. یعنی همه می‌دانستند که قرار است چه بگویند، چه باشند و چگونه رفتار کنند؟. راجع به نقش «مهدی» باید عرض کنم که این مجموع رفتارهای مهدی است که او را یک آدم مثبت معرفی می‌کند. مهدی آدم دور از دسترسی نیست و شاید اطراف ما امثال مهدی خیلی زیاد باشند. لذا مهدی در جامعه ما وجود دارد و غیر واقعی نیست. اما مهدی آرزوی هر خانواده‌ای است که چنین فرزندی داشته باشند. آرزوی هر برادر کوچکتری است که برادر این چنینی داشته باشد. مهدی سمبل جوان ایرانی است که روش خود را از پوریای ولی و تختی‌ها و حضرت علی (ع) و از آمیزه‌های ملی و مذهبی گرفته است. کسی که هنوز حرام و حلال سرش می‌شود و معرفت دارد اما یک جایی هم خودخواهی‌هایی از جنس عاطفی دارد یعنی اگر در جاهایی مقابل برادرش می‌ایستد نه به این خاطر که از او بزرگ‌تر است برای اینکه تجربه بیشتری دارد. مهدی قلب عاطفی گم شده خانواده‌های ایرانی است.

بازیگر فیلم سینمایی «ملک سلیمان» در پاسخ به این سوال که برخی از بازیگران این سریال مدعی بودند فیلمنامه به صورت کامل آماده نبوده و گا‌ها دیالوگ‌ها سرصحنه به بازیگران می‌رسیده است. اظهار داشت: تا آنجایی که من اطلاع دارم فیلمنامه این کار تا ۳۵ قسمت آماده بود و برای من جای خوشحالی بود که با یک سریالی مشغول همکاری هستم که این تعداد از فیلمنامه آماده است. شاید زمانی می‌شود به این وضعیت اعتراض کرد که ما شاهد حضور کاراک‌تر جدیدی باشیم و این کاراک‌تر قرار است طولانی مدت حضور داشته باشند. اما کاراکترهایی که از قسمت اول تا ۳۵ حضور دارند لذا تکلیف آنان مشخص است. وقتی من ۳۵ قسمت از سریال را بازی کردم دیگر برای من فرقی ندارد شب قبل دیالوگ‌هایم به دستم برسد یا یک ماه قبل؛ چون می‌دانم چه کسی هستم و چه شناسنامه‌ای دارم. البته این نوع کار شاید برای گروه تولید و صحنه و لباس قدری مشکل‌تر باشد چرا که باید از قبل بدانند چه می‌خواهند.




امین زندگانی خاطر نشان کرد: این سریال یک اتفاقی در جامعه ایجاد کرد و نشان داد که مخاطب ایرانی می‌تواند چشمش را از سریالهای ماهواره‌ای دور کند و سریال ایرانی ببیند. من زیاد شنیدم که مردم می‌گویند چرا تلویزیون چنین سریالهایی را بیشتر تولید نمی‌کند و ما خسته شدیم از اینکه به دلیل نبود سریالهای جذاب ایرانی مجبوریم به سراغ سریالهای ماهواره‌ای برویم.

وی در مورد اینکه آیا تصور می‌کنید نویسنده این سریال با توجه به بازخوردهای مردم، پایان این سریال را خواهد نوشت گفت: من البته خیلی اطلاع ندارم اما اینکه حالا نویسنده به بازخوردهای مخاطب توجه کند و پایان قصه را ببندد تصور نمی‌کنم کار بدی باشد. هر چند که پایان قصه این سریال از قبل مشخص است. حتی معتقدم از روز اول هم مشخص بود که سریال به چه سمتی می‌رود. اما این رفتن، قدری در روزهای آخر با نگاه به مخاطب تنظیم شده است تا توقع مخاطب هم در این سریال لحاظ شود. متاسفانه بعضی از سریالهای موفق، در جمع بندی؛ ناموفق عمل می‌کنند. وقتی هم پیگیر می‌شوید می‌گویند چون فلان آدم در فلان بخش اعمال نظر کرده بود مجبور بودیم اینگونه کار را تمام کنیم!! خوشبختانه مخاطب ما از مدیران فرهنگی و حتی هنرمندان خیلی جلوترند. یک زمانی مخاطب عقب‌تر بود و هنرمندان سلیقه سازی می‌کردند اما هم اکنون، سلیقه مخاطب از هنرمند جلو‌تر است و به همین دلیل، هنرمندان نتوانستند همسو با سلیقه مخاطب، کار تولید کنند و در نتیجه مخاطب کارهای هنری را پس زد.
کد خبر: 78754
Share/Save/Bookmark