برپایی نمایشگاه عکس «اینجا سرای عشق است»
در فرهنگسرای نیاوران صورت می گیرد
برپایی نمایشگاه عکس «اینجا سرای عشق است»
نمایشگاه عکسی از بیماران روانی مزمن به نام «اینجا سرای عشق است» در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد.
 
داخلی آرشيو خبر
تاريخ : يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰

به گزارش هنرنیوز، این نمایشگاه به همت موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی سرای احسان و همکاری فرهنگسرای نیاوران جهت حمایت از بیماران روانی و ترویج مسوولیت اجتماعی سازمان‌ها از یکم مرداد کار خود را در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده است و تا ۱۲ مرداد ادامه دارد.
نمایشگاه «اینجا سرای عشق است» شامل ۱۰۰ قطعه عکس در ابعاد ۷۰ *۵۰ و حاصل عکاسی مجید شادمان‌نژاد و مهدی کاوه‌ای از آسایشگاه بیماران روانی مزمن است. مجید شادمان‌نژاد درباره این نمایشگاه می‌گوید: سال‌های زیادی است که با انجمن‌های خیریه همکاری دارم. چندی پیش با بیژن خراسانی و با همراهی چند تن از قهرمانان ملی به آسایشگاه بیماران مزمن روانی رفتیم.
وی ادامه داد: برای نشان دادن فضای این بیماران تصمیم به عکاسی از آن‌ها گرفتم. نمایشگاه حاضر حاصل ۶ ماه عکاسی من از آسایشگاه این بیماران است که به درخواست موسسه خیریه، نمایشگاهش برگزار می‌شود.
شادمان‌نژاد درباره همکاری عکاسان دیگر در این زمینه گفت: در این نمایشگاه من عکس‌های رنگی را گرفته‌ام و عکس‌های سیاه و سفید متعلق به مهدی کاوه‌ای است. در ماه‌های آتی قصد داریم نمایشگاه‌هایی با همکاری دیگر عکاسان برگزار کنیم.
وی افزود: عکاسانی که علاقه‌مند به عکاسی از آسایشگاه بیماران روانی مزمن هستند می‌توانند با هماهنگی با ما این کار را انجام دهند و در صورت تمایل آثارشان را در نمایشگاه‌های آتی ما به نمایش بگذارند.
شادمان‌نژاد تاکید کرد: ‌نمایشگاه «اینجا سرای عشق است» از امروز با بازدید مسئولان و هنرمندان همراه می‌شود. قرار است این نمایشگاه پس از برگزاری در فرهنگسرای نیاوران به دیگر فرهنگسراهای تهران نیز برود.
مجید شادمان‌نژاد حدود ۳۸ سال سابقه عکاسی دارد که این کار را از ۱۴ سالگی آغاز کرده است. سال‌های بسیاری از این فعالیت را در رسانه‌ها گذرانده است. او سابقه‌ای ۱۴ ساله در کار چاپ هم دارد. شادمان‌نژاد هم اکنون خبرنگار روزنامه اطلاعات است.
نمایشگاه عکس «اینجا سرای عشق است» از یکم مرداد کار خود را در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده است و ۱۲ مرداد با مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد. علاقه مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.
موسسه سرای احسان فعالیت خود را در سال ۱۳۷۷ به همت جمعی از فعالان اجتماعی و خیرین محترم آغاز کرده و عهده دار نگهداری و درمان بیماران روانی مزمن به صورت شبانه روزی و کاملا رایگان است.

کد خبر: 73704
Share/Save/Bookmark