نظر کارشناسی باستان‌شناسان درباره شوش را به ایکوموس جهانی منتقل می‌کنیم
دکتر مهدی حجت در گفت و گو با هنرنیوز:
نظر کارشناسی باستان‌شناسان درباره شوش را به ایکوموس جهانی منتقل می‌کنیم
رییس ایکوموس ایران گفت: نظر کارشناسی باستان‌شناسان فعال در حوزه شوش را به یونسکو اعلام خواهیم کرد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
مهدی حجت در گفت و گو با هنرنیوز درباره پاسخ وی به درخواست محمدتقی عطائی- سرپرست هیأت گمانه‌زنی و تعیین عرصة مجموعة باستانی شوش در سال ۱۳۸۷ – برای پیگیری مسئولانه پرونده‌ی ثبت جهانی شوش، گفت: ایکوموس ایران نمایندگی ایکوموس جهانی (شورای بین المللی بناها و محوطه ها) را دارد. این شورا همیشه برای ثبت جهانی آثار موظف به استعلام از ایکوموس ایران به عنوان یک نهاد کارشناسی است.

او ادامه داد:مسئولان ایکوموس جهانی برای من به عنوان رییس ایکوموس ایران نامه‌ای نوشتند که در آن از آمدن هیئتی از یونسکو به ایران خبردادند که البته هنوز زمان ورود این گروه مشخص نیست و به محض تعیین زمان، ایکوموس جهانی به ما اطلاع خواهد داد. 

وی تصریح کرد: با ورود این هیئت، ایکوموس ایران جلسه‌ای را با حضور باستان‌شناسی که تا به امروز روی شوش کار کردند و نظر کارشناسی دقیق دارند و اعضای ایکوموس ایران تشکیل خواهد داد و درنهایت نظر کارشناسی را در اختیار هیئت ورودی ایکوموس جهانی خواهیم گذاشت .

او گفت: ایکوموس ایران همیشه سعی کرده تا با آنچه به نفع سازمان میراث فرهنگی است، همراه باشد و اگر در مواقعی به نظرات کارشناسی ایکوموس نیاز است ما موظفیم نظراتمان را اعلام کنیم.

کد خبر: 74884
Share/Save/Bookmark