دلبری فیلم شریفی است
دلبری فیلم شریفی است
نقش محوری زنان در این خانواده ها نقش حیاتی است که می تواند آرامش خانه را با ایفای درست نقش مادری و همسری همچنان حفظ کند به گونه ای که فرزندان هیچ چیزی از یک خانواده معمولی کم نداشته باشند.
 
تاريخ : شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
فیلم سینمایی «دلبری» قصه یک خانواده 5 نفره ای را روایت می کند که پدر خانواده جانبازی است که از یک سال و نیم پیش یکی از ترکش های بدنش به سمت نخاع او حرکت کرده و به همین دلیل او قطع نخاع شده و به جز پلک زدن توانایی هیچ کاری را ندارد.

ما هرگز تصویری از پدر را نمی بینیم و مخاطب تنها پی یو وی او را می بیند و همه مقابل پدر( مقابل دوربین ) می ایستند و با او حرف می زنند و ما نه حرکتی و نه صدایی از او نمی شنویم.

دلبری ساخته جلال دهقانی اشکذری است که به مصائب و مشکلات خانواده هایی می پردازد که درگیر بیماران قطع نخایی و بویژه جانبازان قطع نخایی است. نقش محوری زنان در این خانواده ها نقش حیاتی است که می تواند آرامش خانه را با ایفای درست نقش مادری و همسری همچنان حفظ کند به گونه ای که فرزندان هیچ چیزی از یک خانواده معمولی کم نداشته باشند.

طوبی با بازی هنگامه قاضیانی با وجود همه مصائب و مشکلاتی که در خانه او وجود دارد اما همچنان عاشقانه ، همسرش را دوست دارد و حتی با یک پلک بهم زدن همسرش به معنای عشق هم، راضی است.

تمام زمان فیلم دلبری در یک آپارتمان کوچک سپری می شود و تماشاگر به جز آپارتمان و راه پله ها هیچ چیز دیگری را نمی بیند و زمانی که نگاه دوربین به خیابان مقابل پنچره اتاق می افتد باز ما این صحنه را از بالا و از داخل خانه می بینیم. یک فضای بسته و دلگیر که نشان از شرایط سخت و طاقت فرسای این گونه زندگی ها را تداعی می کند

دلبری یک فیلم دیالوگ محور است و کنش و واکنش های آن اندک است. گره ای در داستان وجود ندارد و تنها یک روایت از یک زندگی پُرمشکل است. زندگی که البته شریف است.

مجید معافی
کد خبر: 88384
Share/Save/Bookmark