کتابی در پاسخ به جنایت های داعش نوشته شد
توسط شهریار خان‌محمدی
کتابی در پاسخ به جنایت های داعش نوشته شد
مولف کتاب «عاشورا» درباره انگیزه‌هایش در نگارش این کتاب گفت: اول این‌که امام حسین(ع) دعوت‌کننده به اسلام است و دلیل دیگر هم پاسخ‌گویی به جنایات داعش است تا نشان دهم اسلام واقعی به معنای پاکیزگی است.
 
تاريخ : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱
شهریار خان‌محمدی نویسنده این کتاب گفت: نگارش این کتاب با ۲ انگیزه انجام شد. اول این‌که عاشورا یک نهضت و مکتب اسلامی است و امام حسین(ع) دعوت‌کننده به اسلام است. خداشناسی و عرفانی که در عاشورا وجود دارد، یکی از انگیزه‌های نگارش این کتاب بود.

وی افزود: اما انگیزه دیگر، فعالیت گروه‌های تکفیری و داعش بود که از صهیونیست‌ها ریشه می‌گیرد. دیدم روشی که لشگر مقابل امام حسین(ع) در آن زمان در پیش داشت، هنوز در این روزگار ادامه دارد و این گروه‌ها مانند همان روزگار، به خدا و خداپرستی پشت کرده‌اند. این هم دومین انگیزه من برای نوشتن کتاب «عاشورا» بود. بنابراین با مطالعه‌ای که روی عقاید و افکار داعش و سلفی‌ها داشتم، نگارش کتاب را آغاز کردم که حرف اصلی آن این است که «اسلام یعنی پاکیزگی».

این محقق در ادامه گفت: در نگارش کتاب از آیات و احادیث کمک گرفتم و با فرازهایی از نهج‌ابلاغه و نهج‌الفصاحه تطبیق دادم. بخشی از کتاب هم درباره حضرت مهدی(عج) است و در آن اشاره کرده‌ام که ایشان همه اتفاقات این روزگار را می‌بینند و شاهد ما هستند.

کتاب «عاشورا» به تازگی توسط انتشارات موعود اسلام در قم منتشر شده و طبق سخن مدیران این انتشارات، در تهران مرکز پخش ندارد. این اثر در چند شهرستان کشور عرضه می‌شود.
کد خبر: 77674
Share/Save/Bookmark