تشریح صفت «رضا» از منظر دینی
تشریح صفت «رضا» از منظر دینی
یک کارشناس مذهبی گفت: حضرت ثامن الحجج (ع)، واسطه صفت رضا بین خدا و خلق است و دوستدار امام رضا نیز باید به گونه‌ای زندگی کند که همه از اخلاق، رفتار و کردار او راضی باشند و مایه افتخار امامش باشد.
 
تاريخ : جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۲۵
به گزارش هنر نیوز ، محمود ابوالقاسمی در جشنواره آه و آهو، اظهار کرد: رضا و راضی بودن، از صفات یک سرباز وفادار و مخلص تربیت‌شده در مکتب رضوی است. همان چیزی که در کربلا در بین یاران امام حسین علیه السلام موج می‌زد.

وی افزود: برای سربازی باید هرگونه تحریم را پذیرفت حتی اگر مثل کربلا تحریم آب باشد. اگر یاران عاشورا متصف به صفت رضا نبودند، در این راه تکه تکه نمی شدند و با کمال میل شهادت و اسارت و خاندان خود را نمی پذیرفتند.
این کارشناس مذهبی با اشاره به تجلی صفت رضا در بین مردم ایران، تصریح کرد: مردم ایران که شرایط سخت را تحمل می‌کنند نشانه وجود صفت رضا در آنها برای حفظ دین و آیین است.

وی گفت: براساس سخنی از امام سجاد (ع) درخصوص زهد و ارزش صفت رضا، گفت: زهد کف تقوا است و سقف آن، کمترین درجه یقین می‌شود و عالی‌ترین درجه یقین کف رضا است یعنی کمترین رضایت این است که دل از دنیا بکنی.

ابوالقاسمی تاکید کرد: تا زمانی که در حرم هستی فقط خود را متخلق به صفت زایر نکنی بلکه وقتی از حرم و زیارت هم آمدی در کار و زندگی همچنان حال و هوای زیارت را باید در اخلاق و رفتار و گفتار و کردار رعایت کنیم و همواره امام را همه جا ناظر بر اعمال خود ببینیم.

وی تاکید کرد: حضور در جلسات اهل بیت(ع) و جشن های رضوی، به منزله توسعه حرم رضوی در سراسر ایران است. هر مجلسی که ذکر خدا و نام و یاد اهل بیت علیهم السلام در آن ساری و جاری است به معنای حضور معنوی در حریم حرم و عامل جلب عنایات علوی و الطاف خاصه الهی می شود.

به گزارش ایسنا، دهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو به عنوان ویژه برنامه شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، همزمان با دهه کرامت به مدت ۱۱ شب در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) کاشان برگزارمی شود.
کد خبر: 96664
Share/Save/Bookmark