ترویج کتابخوانی در سایه معارف رضوی دستاورد بزرگ جشنواره کتابخوانی رضوی است
محسن پرویز:
ترویج کتابخوانی در سایه معارف رضوی دستاورد بزرگ جشنواره کتابخوانی رضوی است
سخنگوی انجمن قلم ایران گفت: پیوند ترویج کتابخوانی و آشنایی با معارف رضوی، دو ویژگی ممتاز برگزاری جشنواره کتابخوان رضوی است که می‌توان این حرکت را گامی موثر در گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه دانست.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۷
به گزارش هنرنیوز ، محسن پرویز در گفت‌وگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، درباره جایگاه ویژه جشنواره کتابخوانی رضوی در حوزه ترویج کتابخوانی عنوان کرد: موضوع کتابخوانی همواره از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است؛ به طوری که ایشان همیشه تأکید می کنند که جامعه، به خصوص جوان‌ترها، کودکان و نوجوانان نباید با کتاب و کتابخوانی بیگانه باشند.

وی افزود: از این جهت برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی که یکی از بخش‌های جشنواره بین‌المللی رضوی است، دارای ۲ ویژگی ممتاز است؛ اول آشنایی بیشتر با امام رضا(ع) و عمق بخشیدن به شناخت و آگاهی افراد نسبت امام هشتم شیعیان در رده‌های سنی مختلف و دوم بحث ترویج کتاب و کتابخوانی، که این موضوع نیز از اهداف بزرگی است که بسیاری از مراکز فرهنگی آن را دنبال می‌کنند که به صورت جسته گریخته تأثیرات مثبتی نیز در ترویج کتابخوانی داشته‌اند.

سخنگوی انجمن قلم ایران پیوند ترویج کتابخوانی و آشنایی با معارف رضوی را دستاورد بزرگ جشنواره کتابخوان رضوی دانست و گفت: در این جشنواره اگر تنها موضوع کتابخوانی را در نظر بگیریم، معرفی کتاب‌های متقن، مطمئن و آزموده شده توسط کارشناسان که دارای مضامین مفید هستند، کار بسیار ارزشمندی است و پیوند آن با معارف رضوی نیز ارزش آن را نسبت به سایر جشنواره‌های کتابخوانی چند برابر می کند. بنابراین می‌توان این حرکت را گامی موثر در گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه دانست.

پرویز با اشاره به برگزاری ششمین دوره این جشنواره در سال گذشته توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: استقبالی که از این جشنواره در سال گذشته صورت گرفت بیش از تصور ما بود و این حجم عظیم از شرکت کنندگان تضمینی برای ادامه آن و مشوقی برای اجرای دقیق تر در سال جاری خواهد بود. به همین دلیل معتقدم هرچقدر در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم، ثمرات بیشتری از آن در جامعه خواهیم دید.

این نویسنده افزود: اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از سال گذشته مسئولیت اصلی این جشنواره را بر عهده گرفته، به رونق‌بخشی بیشتر این جشنواره کمک کرده است. به هر حال می‌دانیم وقتی نهادی که وظیفه ترویج کتابخوانی را بر عهده دارد در این کار مشارکت می‌کند و همه همت و توان خود را معطوف به ماجرا می‌کند و پای کار می‌آورد، طبیعی است که تأثیر بیشتری خواهد داشت تا اینکه این بخش به مجموعه‌ای غیر مرتبط و یا به صورت مشترک به چند مرکز بی‌ارتباط با موضوع کتابخوانی سپرده شود.

وی یادآور شد: در نهاد کتابخانه‌ها از بالاترین مقام که دبیرکل نهاد است تا معاونان و مدیران کل مربوطه در این حوزه، دارای سابقه خوب مدیریتی هستند و حضور مسئولان ارشد نهاد در جلسات ساماندهی اصلی کار نیز، قطعا نتیجه‌بخش بوده و تأثیرات مثبتی داشته است.
کد خبر: 94684
Share/Save/Bookmark