«نجم‌الدین شریعتی» تهیه‌کننده مستند شد
به کارگردانی مختارزاده
«نجم‌الدین شریعتی» تهیه‌کننده مستند شد
نجم‌الدین شریعتی تهیه‌کننده مجموعه مستند «روزگار ما» با اشاره به تفاوت دیدگاه و جهان‌بینی صاحبان مشاغل به زندگی، حرفه‌های مختلف را دریچه‌ای برای نگریستن به جهان دانست.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸

«نجم‌الدین شریعتی» تهیه‌کننده مجموعه «روزگار ما» درباره رویکردها و اهداف این مستند گفت: «روزگار ما» علاوه بر این که شغل‌های مختلف را معرفی می‌کند، در پی معرفی کردن و نشان دادن جهان بینی و فلسفه نمایندگان آنها به زندگی نیز هست. این مجموعه که سری اول آن با نام «روزگار ما کمی آن‌سوتر» ساخته شد و در دومی تنها نام روزگار ما را برای آن انتخاب کردیم، بیشتر رویکرد و جنبه اجتماعی دارد تا معارفی و هدف آن ثبت نگاه و جهان بینی شغل‌های مختلف به زندگی در برهه زمانی خاصی یعنی سال ۹۰ یعنی سال تولید آن است.
وی با تاکید بر این که در هر قسمت سوالات و گفته‌های مصاحبه شوندگان با حلقه وصلی به هم پیوند داده می‌شود، افزود: ما در ساخت این مجموعه تلاش کردیم تا علی‌رغم استفاده و حضور در مکان‌ها و لوکیشن‌های متفاوت از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال کشور در دل هر قسمت و سوالاتی که با مصاحبه شوندگان مطرح می‌کنیم نخ تسبیحی قرار دهیم که پیوند دهنده همه بخش‌های آن با یکدیگر باشد. در واقع همه آنها به نوعی فصل مشترکی را دنبال کنند و در پایان هم بیننده بتواند چنین درکی از برآیند و خروجی کار به دست آورد. یکی از نکاتی که به واسطه تماشای این کار می‌توان به آن رسید، تفاوت نگاه آدم‌های مختلف به روزگار است.
مجری برنامه «سمت خدا» درباره علت استفاده از نریشن در این مستند بیان داشت: بخشی از پیامی که ما برای این مجموعه در نظر داشتیم به طور غیر مستقیم در مضمون و دل گفت‌وگو با صاحبان مشاغل گنجانده شد. اما بخشی از آن را که قابل جاگذاری نبود، در قالب نریشن دنبال می‌کردیم که جنبه‌ای عرفانی و معنوی هم داشت.
مستند «روزگار ما» به تهیه‌کنندگی نجم‌الدین شریعتی در ۲۶ قسمت ۳۰ دقیقه ای ۲ بخش کلی را دربر می‌گیرد. بخش اول آن با محوریت جامعه شناسی به معرفی آداب و رسوم، فرهنگ و زندگی مردم مناطقی که خصوصیت ویژه‌ای دارند، می‌پردازد و بخش دوم این مستند جهان بینی افراد و صاحبان مشاغل را به زندگی بررسی و معرفی می‌کند. افرادی که در مشاغل خاص خدمت می‌کنند و این مشاغل ویژه، آنها را به سمت دیدگاه و نگرش خاصی سوق داده است. کارگردانی این مجموعه مستند را نیز علی مختارزاده برعهده دارد و زمان پخش آن یکشنبه‌ها، دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ساعت ۱۹ از شبکه سه سیما است.

کد خبر: 77494
Share/Save/Bookmark