اصلاحات در حد چند ثانیه بوده است/ برخی حذفیات قصه را ابتر کرد
روایت هایی از ممیزی های «ماه و پلنگ»
اصلاحات در حد چند ثانیه بوده است/ برخی حذفیات قصه را ابتر کرد
مدیر پخش شبکه سه و تهیه کننده سریال «ماه و پلنگ» درباره ممیزی ها و اصلاحاتی که روی این سریال انجام شد، سخن گفتند.
 
تاريخ : جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲
به گزارش هنرنیوز ، در حالی که سریال «ماه و پلنگ» این شب ها به کارگردانی احمد امینی از شبکه سه سیما پخش می شود
احمد امینی با گلایه از ممیزی های زیاد عنوان کرد که ناظر پخش روی موارد تکنیکی کار هم نظر دارد و نظرش را هم اعمال می کند و هر شب روی آنتن می بیند که سریال دچار چه حذفیاتی شده است.

در همین راستا گفتگوی کوتاهی با علیرضا فارسیجانی مدیر پخش شبکه سه انجام شد و از او درباره کم و کیف این اصلاحات پرسیدیم.

فارسیجانی در این باره بیان کرد: ناظر پخش در مواردی مثل نورپردازی دخالتی ندارد و تنها درباره مسایل محتوایی است که نظر می دهد.

وی ادامه داد: درباره این موارد هم ما راسا به اصلاح کار اقدام نمی کنیم بلکه نکاتی جزیی بوده است که به خود گروه فیلم و سریال شبکه و عوامل سازنده اعلام شد.

فارسیجانی با اشاره به اینکه این اصلاحات در هر قسمت تنها در حد چد ثانیه بوده است، یادآور شد: این اصلاحات در هر قسمت به یک دقیقه هم نرسید که آن هم همانطور که گفته شد با گروه فیلم و سریال و عوامل مطرح شده است.

بعضی از حذفیات باعث ابتر ماندن قصه شد

اما آرمان زرین کوب تهیه کننده سریال «ماه و پلنگ» درباره ممیزی های انجام شده روی این سریال از طرف مدیریت پخش شبکه سه سیما، توضیح داد: همانطور که در نامه آقایان احمد امینی کارگردان و سعید مطلبی نویسنده سریال آمده است این ممیزی ها و اعمال نظرها وجود داشته است.

وی در واکنش به اینکه مدیر پخش اعلام کرده ممیزی ها در نهایت به گروه فیلم و سریال شبکه و عوامل سازنده اعلام می شده، یادآور شد: پخش شبکه سه سیما اصلاحاتی را از ما درخواست می کرد که اعمال می کردیم و تنها در بعضی موارد که اصلاحات مورد نظرشان به قصه لطمه می زد، از اصلاح خودداری می کردیم ولی متاسفانه در هنگام پخش با ممیزی بخش های ضروری قصه مواجه می شدیم.

تهیه کننده سریال «ماه و پلنگ» تصریح کرد: لازم بود موارد ممیزی که ما در هنگام پخش شاهد آنها بودیم توسط مدیر پخش با اینجانب مطرح و رضایت طرفین بدون لطمه به قصه جلب می شد. اتفاقا اگر این کار رخ می داد قطعا تاثیرگذاری آن روی مردمی که مخاطب اصلی سریال هستند بیشتر بود. من حدود ۱۸ سال است که در تلویزیون فعالیت دارم، در این سال ها روند به این صورت بوده است که وقتی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه با توجه به اشرافش روی جزییات سریال ها، موارد اصلاحی از طرف پخش را رد یا تایید می کند دیگر اصلاحات و ممیزی خارج از این قاعده انجام نمی شود و دیگران دخالتی نمی کنند.

زرین کوب همچنین در واکنش به میزان اصلاحات سریال و حذفیات عنوان کرد: ممیزی ها و حذفیات در طول پخش سریال از ابتدا تاکنون به صورت دقیق محاسبه نشده است اما اگر این میان با عوامل سازنده تعامل بهتری شکل می گرفت به روند قصه هم کمک بیشتری می شد و داستان برای مخاطب قابل قبول تر بود. در واقع بعضی از حذفیات داستان باعث ابتر شدن قصه نمی شد.

مهر افزود : زرین کوب در پایان سخنانش بیان کرد: اگر شکایت، اعتراض و یا گلایه ای از جانب کارگردان و نویسنده اعلام شده است در جهت بهبود و تاثیرگذاری بیشتر سریال برای مخاطب بوده است. لذا کارهای نمایشی ایجاب می کند که حساسیت ها در این خصوص بیشتر باشد وگرنه جای هیچ گله و شکایتی از دوستان نیست و نگرانی های تیم سازنده برای به ثمر نشستن زحمات شان طبیعی و به جاست.
کد خبر: 93686
Share/Save/Bookmark