فیلمی ساختم که نمایانگر خودم نیست
گزارش هنرنیوز از نشست خبری فیلم سینمایی «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»؛
فیلمی ساختم که نمایانگر خودم نیست
اثر هنرمند از روحش نشأت می گیرد اما به نظر من هنرمند آنچیزی را که ننست می سازد من چیزی را که نبودم ساختم گرچه شبیه بودن به کاراکتر جلال در فیلم جزو آرزو های من است اما اعتراف می کنم کار بسیار سختی است.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۱
بنا بر این گزارش، این مراسم با حضور وحید جلیلوند (کارگردان)، محمدحسین لطیفی و علی جلیلوند (تهیه کنندگان)، نیکی کریمی، برزو ارجمند، آفرین عبیسی، شاهرخ فروتنیان (بازیگران) و مرتضی پورصمدی (مدیر فیلمبرداری) حضور داشتند.

وحید جلیلوند در ابتدای نشست طی سخنانی گفت: ایا مولف به معنای این است که ما شاهد آنالیز و نوع نگاه کاگردان به فیلمی است که آن را می سازد؟! در فیلم سینمایی «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» تمام ععوامل در جایگاه خود به نوعی مولف بودند و فاکتور های خود را وارد فیلم و بخشی که مسئولیت آن را بر عهده داشتند کردند. از همین جا در حضور مردم می خواهم از یکی از بازیگران فیلمم که بسیار اذیتش کردم عذر خواهی کنم. بنده با شعار مخالفم و به راحتی این امکان وجود داشت که به سمت شعار برویم اما تلاش کردیم در همه بخش ها توازن به درستی وجود داشته باشد. این فیلم هم نقد اجتماع و انسان بود و هم ستایش این دو را در خود داشت. اثر هنرمند از روحش نشأت می گیرد اما به نظر من هنرمند آنچیزی را که ننست می سازد من چیزی را که نبودم ساختم گرچه شبیه بودن به کاراکتر جلال در فیلم جزو آرزو های من است اما اعتراف می کنم کار بسیار سختی است.

نیکی کریمی در ادامه با اشاره به تکرار زیاد پلان ها گفت: در ابتدا دوست دارم یادی از انوشیروان ارجمند کنم و خوشحالم که با برزو ارجمند هم بازی بودم. همان طور که همه می دانیم فیلم نامه خوب بسیار کم است. وقتی که فیلم نامه را خواندم لذت بردم. از طرفی هیجانات و میزان شور و اشتیاق عوامل در کار بسیار عالی بود. جلیلوند کارگردانی است که پای کارش ایستاده است. در طی این سال ها بسیار شانس اوردم که فیلم نامه های خوبی به دستم رسیده است و مانند هر بازیگر دیگری در کارنامه ام چند کار بد داشتم اما هیچ چیزی ارزش این را ندارد که در کار های ضعیف حضور پیدا کنیم. بازی کردن در این فیلم نیاز به تمرکز بسیار زیاد داشت و از آنجایی که کارگردان حساسیت خاصی به روی پلان ها داشت برخی از برداشت های مان به بیشت پلان می رسید.

علی زرنگار فیلم نامه نویس نیز این گونه در سخنانی کوتاه گفت: با این گروه کار کردن برایم تجربه بسیار عالی بود و خوشحال هستم که در جمع این دوستان هنرمند قرار داشتم. انگیزه مشترک این دوستان برایم حذابیت ددشت و همه می خواستند با اشتیاق کار خوب و درست انجام دهند.

حسن لطیفی که تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشت گفت: بیشتر کارها در واقع بر دوش وحید جلیلوند بود. انرژی کل تیم بسیار عالی بود. جوان ها حق مسلم شان است که وارد این عرصه شوند البته جوان هاای که کارشان را بلد هستند و در بدنه حرفه ای نیز فعالیت داشته اند. این دوستان باید پرچم دار سینمای ایران باشند. وحید جلیلوند از این طریق استفاده کرده است و حرف های خود را زده است سینما بلندگویی بوده برای دغدغه های وحید جلیلوند.

برزو ارجمند نیز با اشاره به این که علاقه مند بود این نقش متفاوت را در کنار پدر مرحومش ببیند گفت: ابتدا باید بگوم که دوست داشتم این فیلم را با پدرم ببینم چرا که بیست سال است در انتظار چنین نقشی بودم هر چند این نقش کوتاه بود اما برای همین نقش بیست سال انتظار کشیدم از این جهت برایم بسیار ازشمند است.
کد خبر: 78926
Share/Save/Bookmark