برنامه ریزی برای بین المللی شدن  طرح 1451 / استفاده از بهترین برنامه سازان برای تولید برنامه های رمضانی
در نشست مدیرشبکه قرآن مطرح شد؛
برنامه ریزی برای بین المللی شدن طرح 1451 / استفاده از بهترین برنامه سازان برای تولید برنامه های رمضانی
مدیرشبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به هنرنیوز از تولید 120 قطعه 10 دقیقه ای از سریال های قرآنی و همچنین سه باکس از کارهای نمایشی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۹
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، ظهر سه شنبه دوم خرداد ،  نشست خبری محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با محوریت تبیین برنامه‌های شبکه قرآن و اعلام جزئیات طرح ملی قرآنی «بشارت ۱۴۵۱» با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات شبکه قرآن و معارف سیما برگزار گردید.

محمد زاده با بیان اینکه در آستانه برگزاری یازدهمین دوره طرح ۱۴۵۱ و ورود به دهه دوم این طرح ملی قرآنی هستیم گفت: به پیشنهاد تعدادی از قرآنیان، این طرح با مشارکت کشورهایی مانند عراق، لبنان و سوریه و کشورهای محور مقاومت ، پا به عرصه بین المللی خواهد گذاشت.

به گفته وی این طرح در ماه رمضان به سوره ملک و در تابستان به سوره واقعه می‌پردازد. 

محمدزاده ادامه داد: از این به بعد عبارت بشارت عنصر ثابت عناوین این طرح است. این درحالی است که طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۱ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ از شبکه قرآن پخش می‌شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه در شبکه قرآن سعی کرده‌ایم از بهترین برنامه‌سازان استفاده کنیم تا بتوانیم برنامه فاخری را تولید کنیم خبرداد ۲۵ عنوان برنامه در ماه رمضان از شبکه قرآن و معارف سیما روی آنتن خواهد رفت.

وی برنامه اذان‌‌گاهی صبح با عنوان «خلوت انس» که از مشهد مقدس پخش می‌شود و ویژه‌ برنامه اذان‌‌گاهی ظهر به نام «یاد خدا» که از حرم حضرت احمد بن موسی(ع) پخش می شود و همچنین ویژه ‌برنامه افطار تحت عنوان «ضیافت الهی» را از دیگر برنامه های شبکه قرآن ذکر کرد.

محمد زاده با اشاره به یکی دیگر از برنامه‌های شبکه در ماه رمضان تحت عنوان «ماه نشان» خبر داد که در این برنامه شبانه فعالان قرآنی در عرصه‌های مختلف معرفی می‌شوند و همچون یک شب‌نشینی قرآنی خواهد بود.

وی پخش تلاوت‌های ناب در بخش‌های تحقیق و ترتیل در هنگام سحر از امامزاده هلال بن علی کاشان و برنامه ای در انتهای شب از مشهد مقدس ، پخش سخنرانی‌های مذهبی و همچنین با توجه به تقارن ایام ارتحال امام خمینی(ره) با ماه رمضان تفسیر سوره حمد امام(ره) تحت عنوان تفسیر آفتاب و برنامه شمسه را از دیگر برنامه های این شبکه یاد کرد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به برنامه «پرسمان» که مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفتند گفت: امسال مباحث اعتقادی خصوصا در زمینه توحید در این برنامه مورد توجه قرار خواهد گرفت که کارشناسی آن نیز بر عهده حجت‌الاسلام و المسلمین رضا محمدی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در نیمه ماه رمضان نیز جشن تولد قمری شبکه انجام می‌شود و علاوه بر این در شب میلاد امام مجتبی(ع) و شب‌های قدر و ایام ارتحال امام خمینی(ره) ویژه برنامه‌های مناسبتی در نظر گرفته‌ایم.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید «جای برنامه های نمایشی و سریال هایی با مضامین قرآنی خالی است؛ آیا تصمیمی در این مورد اندیشیده شده است؟ گفت: بنده از زمانی که مدیریت شبکه را برعهده گرفتم برنامه های نمایشی را فعال کردم و با توجه به محدودیت هایی که درتولید برنامه ها داشتیم ما امسال قطعات کوتاه نمایشی به نام «پیام آوران وحی» که برگرفته از قصص قرآنی می باشد مثل سریال های حضرت یوسف ، اصحاب کهف ، مریم مقدس و بشارت منجی را با کیفیت اچ دی از شبکه های سیما پخش و تا به امروز، بیش از 120 قطعه 10 دقیقه ای تدوین شده است. این درحالی است که در طول ماه رمضان نیز سه باکس کارهای نمایشی را درلابه لای برنامه ها پخش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: شبکه قرآن نیز قبل از ماه مبارک رمضان از فاصله زمانی میلاد امام حسین (ع) تا میلاد حضرت مهدی (عج)، جشنواره های انیمیشن های معناگرا را داشتیم که بهترین انیمیشن هایی که در این حوزه تولید شده بود مثل شاهزاده روم و داستان سامرا پخش گردید. ضمن این که ما در روزهای جمعه ، پخش فیلم های سینمایی و سریال دینی را ادامه دادیم و اخیرا هم مجموعه «قصه های تبیان» آخرین اثر مرحوم فرج الله سلحشور را از شبکه قرآن پخش کردیم.

وی در مورد تولید سریال کربلایی کاظم ساروقی که سوال دوم خبرنگار هنرنیوز بود هم اظهار داشت: تولید این سریال در مرکز مربوطه در حال بررسی است که اگر به نتیجه برسد بحث مشاوره کیفی و محتوایی آن نیز برعهده شبکه قرا« خواهد داشت و پخش آن هم از شبکه یک و شبکه قرآن خواهد بود.

لازم به ذکر است که برنامه پایانی این نشست نیز به رونمایی پوستر طرح قرانی بشارت ۱۴۵۱ اختصاص داشت.

                  

گزارش از : مجید معافی                                                                                                     
کد خبر: 94496
Share/Save/Bookmark