امروزه در سینما نیاز به مدیری داریم که باندبازی نکند/ باید فکری به حال بیکاری بخش اعظمی از بدنه سینما شود
شریفی:
امروزه در سینما نیاز به مدیری داریم که باندبازی نکند/ باید فکری به حال بیکاری بخش اعظمی از بدنه سینما شود
 
تاريخ : سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۸
امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما همزمان با استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروزه در سینما نیاز به مدیری داریم که مانند مدیریت فعلی باندبازی نکند چرا که ما هر مشکلی داریم و به هر گره ای بر می خوریم به دلیل همین برخوردهای جناحی و باندی و فرقه ای است!

تهیه کننده فیلم سینمایی «اشک سرما» افزود: رویه فعلی در سازمان سینمایی باید عوض شود؛ این روزها تنها نزدیکان و یاران رئیس سازمان سینمایی هستند که همه امکانات برای حضورشان در سینما فراهم است و از آنجا که قدرت را در دست دارند وضعیت سینما را گل و بلبل نشان می دهند!؛ در صورتی که وضعیت سینما بسیار بد است و طی ۲-۳ سال اخیر میزان بیکاری در سینما بسیار افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه باید فکری به حال بیکاری بخش اعظمی از بدنه سینما شود اظهار داشت: سازمان سینمایی نیازمند حضور رئیسی است که خود از جنس سینماگران بدنه سینما باشد و داشتن دغدغه نان و کار را تجربه کرده باشد تا بتواند نیازهای مهم اهالی سینما را برطرف سازد.

شریفی خاطرنشان کرد: علاوه بر تمامی این مسائل ما نیازمند حضور مدیری هستیم که اندکی به فیلم ها و آثار ارزشی و فرهنگی احترام بگذارد و کاری کند تا این نوع آثار هم بتوانند مانند سایر فیلم های تلخ اجتماعی که این روزها به وفور روی پرده می روند و از تولید و اکران آن ها حمایت می شود، دیده شوند؛ امروزه در سینمای کشور ما فیلم های سطحی و بی ارزش بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و از آن سو فیلم های ارزشی مهجور واقع شده اند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» ادامه داد: مدیر سازمان سینمایی باید مدیری برای همه اهالی سینما باشد و تمامی سینماگران با هر نوع دیدگاه سیاسی و جناحی را دوست خود بداند و از آن ها برای کار و تلاش در سینمای این مرز و بوم دفاع کند؛ در حال حاضر مدیریت سازمان سینمایی متأسفانه سینماگرانی را که افکارشان با وی همخوانی و مطابقت ندارد نزدیک به خود می داند و به همین دلیل است که افرادی که آثار ارزشی می سازند کلاً نادیده گرفته شده اند.

این تهیه کننده سینما در بخش دیگری از این گفتگو به مافیای سینما اشاره کرد و گفت: مافیای سینما طی این سال ها با مدیریت سازمان سینمایی دست در دست هم داده اند و اقتصاد سینما را تنها به نفع خود پیش برده اند و اصلاً برایشان مهم نبوده که در این میان چندین تهیه کننده و سرمایه گذار زندگی شان نابود شده است! خود بنده به عنوان یکی از تهیه کنندگان قدیمی سینمای کشور مدت ها است که ۲ فیلم ساخته شده ام در بلاتکلیفی به سر می برد و هیچ حمایتی از اکران آن ها صورت نمی گیرد و این در حالی است که برخی از تهیه کنندگان که جزو باندها و مافیاها هستند فیلم های کلید نخورده شان تاریخ اکرانش مشخص است!

تهیه کننده فیلم سینمایی «سیب سرخ حوا» در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم این بار شاهد حضور مدیریتی در سینمای کشور باشیم که دغدغه مندانه و دلسوزانه برای رشد و ارتقای سینمای کشور گام بر می دارد و هدف دیگری جز این ندارد!
کد خبر: 93262
Share/Save/Bookmark