اهدای تندیس ویژه ابداعات و اختراعات موسسه تبیان به برگزیدگان / حضور 6000 دانش آموز
در نشست دواازدهمین جشنواره دانش آموزی تبیان عنوان شد:
اهدای تندیس ویژه ابداعات و اختراعات موسسه تبیان به برگزیدگان / حضور 6000 دانش آموز
دبیر دوازدهمین جشنواره دانش آموزی تبیان خبر داد دستاوردها و پروژه‌های دانش آموزان توسط اساتید دانشگاه داوری خواهد شد و گروه های برگزیده علاوه بر اهدا جوایز نفیس نقدی، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات موسسه تبیان را نیز دریافت خواهند کرد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۸
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز ، نشست خبری دوازدهمین جشنواره دانش آموزی تبیان با حضور الناز فطیرخورانی؛ دبیر این جشنواره در موسسه تبیان برگزار گردید. وی در این نشست خبری با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی انشالله در تاریخ 14 و 15 اردیبهشت ماه مصادف با هفته معلم در دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور 6000 دانش آموز دختر و پسر از هر سه مقطع تحصیلی دبستان، دوره اول و دوم متوسطه برگزار می شود در مورد ثبت نام این دوره از جشنواره افزود: ثبت نام دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و دانشگاه شهید بهشتی در رشته های مختلف در 3 بخش غرفه های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات دانش آموزی از طریق سایت تبیان www.tebyan.com از تاریخ 13 آبان ماه مصادف با روز دانش آموز آغاز شد و تا پایان بهمن ماه ادامه داشت.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ؛ گسترش فرهنگ پژوهشگری در بین دانش‏آموزان، ایجاد زمینه‏‌های ظهور خلاقیت و توانایی ‌های بالقوه دانش‏آموزان، ارایه و عرضه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آینده سازان ایران اسلامی، توسعه همكاری‌ها و مبادلات علمی و فنی مراكز پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، ایجاد انگیزه برای بالا بردن سطح علمی جهت تولید علم و جنبش نرم افزاری، افزایش حساسیت جامعه نسبت به پژوهش و متجلی كردن نتایج آن و تبیین نقش و اهمیت بالای تفكر و پژوهش را از اهداف برگزاری این دوره از جشنواره عنوان کرد.

به گفته الناز فطیرخورانی ، در این دوره از جشنواره در مجموع 10000 دانش آموز به همراه دبیران راهنمایشان ثبت نام کردند که پس از داوری مرحله اول و جشنواره های استانی تعداد 6000 دانش آموز به همراه دبیران راهنمایشان در قالب 1500 گروه از 20 استان کشور در سه بخش به تفکیک 330 گروه در بخش غرفه های نمایشگاهی، 620 گروه در بخش سمینارهای علمی و 550 گروه در بخش مسابقات دانش آموزی برای شرکت در جشنواره پایانی دعوت شدند.

دبیر دوازدهمین جشنواره دانش آموزی تبیان همچنین خبر داد که در این دوره از جشنواره ، بخش هایی همچون مسابقات گرایش‌هایی همچون هوافضا (راکت آبی، گلایدر، هاورکرافت) ، رباتیک (مسیریاب، جنگجو، نمایشی، همکار)، سازه های ماکارونی و بالسایی، فوتومیکروگراف، مکاسیستم، ماشین های کمیکار، ابرحباب، بازی سازی، برنامه نویسی و کاپ فیزیک ایران و ... برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در بخش سمینارها و غرفه های نمایشگاهی دانش آموزان می توانند در شاخه های مختلف علوم همچون فنی مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم پایه، هنر و معماری، معارف اسلامی، زیست فناوری، علوم زیستی و پزشکی و نانو شرکت کنند.

لازم به ذکر است که در دوازدهمین دوره این جشنواره پنجمین دوره مسابقات کاپ فیزیک ایران با حمایت دانشگاه صعتی شریف و مسابقه بازی سازی در دو گرایش بازی های کامپیوتری و بازی های تلفن همراه و تبلت با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سطح دانش آموزی برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس مستقیم project12.tebyan.net مراجعه نمایند.
کد خبر: 94342
Share/Save/Bookmark