اهل بیت سرمشق روایت شیدایی
اهل بیت سرمشق روایت شیدایی
تهیه کننده روایت شیدایی با بیان اینکه این مجموعه تلویزیونی از 17 آذر ماه به روی آنتن شبکه یک می رود، گفت: سرمشق گرفتن از سیره و کردار اهل بیت از جمله اهداف این برنامه است.
 
تاريخ : جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۰
به گزارش هنرنیوز، محمد نبهان اظهار داشت: در روایت شیدایی هنرمندان و ورزشکاران از نحوه تاثیرپذیری خود از اهل بیت (ع) و آثار آن در کار و زندگیشان سخن می گویند.

نبهان افزود: هدف ما از ساخت مجموعه این است که نشان دهیم با سرمشق گرفتن از اهل بیت (ع) می توان در زندگی موفق بود.

وی با بیان اینکه روایت شیدایی در ۱۵ قسمت ۳۰ دقیقه ای تولید می شود، تصریح کرد: از آنجایی که این برنامه ها به شکل مناسبتی روی آنتن می روند و تا شب شهادت امام رضا (ع) ادامه دارد، هر شب به روایت یکی از شهدای دشت کربلا می پردازد.

نبهان اظهار داشت: مثلا در بررسی شخصیت حضرت علی اکبر (ع) ما از یک نخبه ۲۸ ساله ایرانی که فوق دکترا دارد دعوت کردیم تا از او بپرسیم چرا با توجه به اینکه از خیلی از کشورها دعوتنامه داشتی، در ایران ماند و مهاجرت نکرد؟ یا در بررسی شخصیت حربن یزید ریاحی ما یک مهمان خانم عراقی داریم که در حین جنگ عراق علیه ایران خودش را تسلیم ایرانی ها می کند و حریتش را با مبارزه با بعثی های عراقی نشان می دهد و حتی در این راه جانباز می شود و ما این پیام را می خواهیم به بینندگان بدهیم که حریت زن و مرد نمی شناسد و ما باید حر زمانمان را بشناسیم.

نبهان همچنین گفت: یکی از مهمانان برنامه روایت شیدایی قهرمان طلایی بازی های پاراالمپیک اینچئون کره است که می گوید من قبل از هر مسابقه دست به دامان ائمه اطهار می شوم و با توسل پا به مسابقات می گذارم و به این صورت نقش توسل به چهارده معصوم را در زندگی بررسی می کنیم.

وی افزود: در برنامه شب رحلت پیامبر(ص) ما یک مهمان طلبه ای داریم که به «آخوند چینی» معروف است؛ او بیشترین تبلیغ اسلام را در چین انجام داده و برای معرفی اسلام به مردم چین زبان سخت و دشوار چینی را آموخته و توانسته از طریق آموزه های قرآن و ائمه خیلی از چینی ها را به دین اسلام دعوت کند.

وی در پایان افزود: تعدادی از آزادگان جنگ تحمیلی که تا زمان آزاد شدنشان به عنوان مفقودالاثر از آنها یاد می شد هم مهمان برنامه هستند و درباره شباهت های اسارت خود با اسرای کربلا با بینندگان گفتگو می کنند.

روایت شیدایی قرار است از ۱۷ آذر ماه تا دوم دی ماه هر شب قبل از خبر ساعت ۱۹ از شبکه یک پخش شود.
کد خبر: 76892
Share/Save/Bookmark