کتابخانه عمومی شهدای گمنام بازگشایی شد
با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال ؛
کتابخانه عمومی شهدای گمنام بازگشایی شد
کتابخانه عمومی شهدای گمنام پردیس پس از اتمام عملیات تعمیر و نوسازی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال، بازگشایی شد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۸
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، با اتمام عملیات تعمیر و نوسازی کتابخانه عمومی شهدای گمنام در شهرستان پردیس، روز (چهارشنبه 22 آذر) این کتابخانه برای خدمت‌رسانی به عموم بازگشایی شد.

آیین بازگشایی این کتابخانه با حضور مرتضی حیدری فرماندار پردیس، علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران؛ سعید برزگری مدیر ارزیابی و عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ حجت الاسلام و المسلمین مجید عبداللهی رئیس اداره ارشاد شهرستان، محسن سلطان محمدی، رئیس اداره شهرستان پردیس؛ کتابداران و جمعی از مسئولین شهرستان و علاقه‌مندان در کتابخانه عمومی شهدای گمنام برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محسن سلطان محمدی سرپرست کتابخانه های پردیس ضمن تشکر از همکاری و مساعدت مسئولین شهرستان ،مسئول کتابخانه و کتابداران در راه اندازی مجدد کتابخانه گفت:ما در شهرستان پردیس 5 باب کتابخانه عمومی داریم که با توجه به جمعیت قریب به 15 هزارنفری شهرستان این تعداد کتابخانه، جوابگوی نیازها نیست و امیدورایم با توجه به جمعیت در حال رشد شهرستان در آینده نزدیک شاهد ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان باشیم .

وی در پایان سخنانش گفت: با توجه به کمبود کتابخانه در شهرستان و نیاز مردم به کتاب و کتابخوانی در آینده نزدیک کتابخانه سیار شهرستان راه اندازی خواهد شد.

در ادامه حیدری فرماندار شهرستان ضمن ابراز خوشحالی از بازگشایی کتابخانه گفت: کتابخانه ها نقش بسیار مهمی در ترویج کتاب و کتابخوانی دارند و بازگشایی کتابخانه در یک مکان مایه افتخار ماست.

وی نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان کودکان را امری مهم و ضروری دانست و گفت:یک کتاب می تواند تضمین کننده زندگی فرد در مسیر زندگی اش باشد؛خود من دوران نوجوانی ام در قبل از انقلاب روزی به کتابخانه رفتم و کتابی را به امانت گرفتم و مطالعه کردم ؛تاثیری که آن کتاب ارزشمند بر زندگی من داشت سبب شد تا سبک فکری و روش زندگی حال من تعیین شود لذا باید دست‌به‌دست هم دهیم تا نونهالان و میان‌سال‌های ما اهل کتاب و کتابخوانی شوند. و بستری فراهم شود تا کودکان در هفته حتی یک کتاب را مطالعه کنند.

سپس مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران ضمن تشکر و قدردانی از اقدام ارزشمند شهرداری پردیس در واگذاری کتابخانه به اداره کل کتابخانه های تهران گفت: توسعه کتابخانه‌ها، یک وظیفه ملی است و ما برای رسیدن به توسعه فرهنگی به همراه توسعه اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی باید به کتابخانه‌ها توجه کنیم، چرا که کتابخانه‌ها زیر بنای این مسیر هستند.

توجه به کتابخانه‌ها یک وظیفه ملی است و فقط این مسئولیت برعهده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیست. همه باید دست به دست هم دهیم و در این راه تلاش کنیم.»

علی نیکنام در این مراسم از بازسازی کتابخانه عمومی شهدای گمنام اظهار خرسندی کرد و افزود: این کتابخانه واقع در فاز 4 مسکن مهر با جمعیت بالغ بر 15هزار نفر، زیربنای 320 متر مربع مجهز به دو سالن مجزا ،بخش کودک،نشریات،مخزن و 5هزار نسخه کتاب است.

وی افزود:کتابخانه عمومی شهدای گمنام از سوی شهرداری پردیس به اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران واگذار شد. این کتابخانه برای استفاده بهینه مردم منطقه نیاز به تغییر نقشه، بازسازی و تعمییرات داشت. به همين منظور اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان تهران در راستاي افزايش سطح عملكردي و ارتقاء خدمات دهي و تكريم کتابداران و كتابخوانان اقدام به انجام عمليات بازسازي و تعمیرات کتابخانه کرد. ما این کتابخانه را بازسازی کردیم و یک مکان زیبا با امکانات کافی را برای استفاده شهروندان به وجود آوردیم. بسیار خرسندیم که امروز کتابخانه‌ای برای ارائه خدمات بهتر به اعضا بازگشایی می شود.

نیکنام در ادامه سخنانش به تعمییرات عمرانی صورت گرفته در کتابخانه پرداخت و گفت: با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال تعمییرات زیادی صورت گرفته که شامل انجام عمليات عمرانی در سه بخش: تعمییرات ابینه نظیر: تفکیک سالن های مطالعه و مخزن،تجهیز آبدارخانه و بخش امانت،کفپوش و کاغذ دیواری بخش کودک،رنگ آمیزی و شاداب سازی کل کتابخانه وعایق کاری سقف شیروانی کتابخانه ؛ تعمیرات سیستم الکتریکی شامل:بهبود سیستم روشنایی و سیستم برق رسانی بخش ها وتعمیرات سیستم مکانیکی شامل:تعبیه موتورخانه و سیستم گرمایشی و تعبیه کولر آبی و سیستم سرمایشی است.

وی در خصوص تجهیزات خریداری شده این کتابخانه گفت: با اعتباری بالغ بر 229 میلیون و 500هزار ریال تجهیزات جدید نظیر تجهیز کامل بخش کودک ، قفسه های نشریات، نوجوان ، میز ، صندلی ،بارکدخوان ، میز سرچ اعضا و ... برای این کتابخانه خریداری شده است .

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران با اشاره به اهمیت بازسازی کتابخانه‌ها افزود: شاداب سازی محیط‌های کتابخانه‌ای به کمک برخی نشانه‌ها و طراحی‌های سبک باعث می‌شود تا افراد در مواجهه با این تغییرات، نسبت به استفاده از خدمات کتابخانه‌ای رغبت بیشتری پیدا کنند.

آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شهدای گمنام پردیس ؛ پس از بازدید مسئولین و مدعوین از بخش های مختلف کتابخانه و گرفتن عکس یادبود به کار خود پایان داد.
کد خبر: 95792
Share/Save/Bookmark