دولت پوشالی اسرائیل با وحدت مسلمین فرو می‌پاشد
نگاهی بر بیانات امام خمینی (ره) درباره فلسطین؛
دولت پوشالی اسرائیل با وحدت مسلمین فرو می‌پاشد
امام خمینی(ره) در دیدگاه ارزشمند خود نسبت به استراتژی جهان اسلام در مواجه با اسرائیل و صهیونیسم همواره نقطه تاکید خود را بر وحدت مسلمین گذاشته اند.
 
تاريخ : شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱

امام خمینی (ره) در موارد بیشماری از بیانات خود نخست به بیان ماهیت صهیونیسم از بعد ضد انسانی و ضد اخلاقی این رژیم غاصب پرداخته و چهره واقعی این حکومت را به جهانیان نشان داده اند و سپس از رنج های مردم فلسطین و توطئه های آمریکا بر ضد مسلمین مظلوم فلسطین گفته اند. 

رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه« لزوم خطر اسرائيل متوجه همه خاورميانه و سرزمين هاي اسلامي است.»می فرمایند:« سران كشورهاي اسلامي بايد توجه داشته باشند كه اين جرثومه فساد را كه در قلب كشورهاي اسلامي گماشته اند تنها براي سركوبي ملت عرب نمي باشد بلكه خطر و ضرر آن متوجه همه خاورميانه است . نقشه ، استيلا و سيطره صهيونيسم بر دنياي اسلام و استعمار بيشتر سرزمين هاي زرخيز و منابع سرشار كشورهاي اسلامي مي باشد و فقط با فداكاري ، پايداري و اتحاد دولت هاي اسلامي مي توان از شر اين كابوس سياه استعمار رهايي يافت و اگر دولتي در اين امر حياتي كه براي اسلام پيش آمده كوتاهي كرد بر ديگر دولت هاي اسلامي لازم است كه با توبيخ و تهديد و قطع روابط او را وادار به همراهي كنند. دولت هاي ممالك نفت خيز اسلامي لازم است از نفت و ديگر امكاناتي كه در اختيار دارند به عنوان حربه عليه سرائيل و استعمارگران استفاده كرده از فروش نفت به آن دولت هايي كه به اسرائيل كمك مي كنند خودداري ورزند. (پيام امام به دول اسلامي ، صحيفه نور، ج۱،ص ۹.۲، ۱۶/۸/۵۲ )» 

ایشان همچنین به همدستی ابرقدرت‌ها علیه فلسطین اشاره کرده ومی گویند: «امروز همه قدرتها و ابرقدرتها دست به دست یکدیگر داده اند که نگذارند فلسطینی‌های مسلمان به هدفشان برسند. حتی بسیاری از کسانی که به ادعا نسبت به فلسطینی ها اظهار علاقه می کنند علاقه شان به این نیست که مسلمانان فلسطینی بر اسرائیل غلبه کنند و متاسفانه با سکوت و سازش و تماشا دست به دست هم داده‌اند که نگذارند مسلمانان فلسطین پیروز شوند. چرا که پیروزی آنان پیروزی اسلام است و آنها می‌ترسند همان طور که اسلام در ایران پیروز شد و همه بساط آنها را بر هم زد و منافعشان را از بین برد همین طور اگر اسلام در لبنان و فلسطین به پیروزی رسد همه بساطشان را برچیند. لذا همه شیاطین جمع شده اند که نگذارند اسلام رشد کند.» 

امام خمینی(ره) درباره لزوم مبارزه با فلسفه وجودي اسرائيل در منطقه به موارد مهمی اشاره میکنند که بخشی از آن این است:« آنچه كه موجب تاسف بسيار است كه ابر قدرت ها به ويژه آمريكا با فريب صدام با هجوم به كشور ما ، دولت مقتدر ايران را سرگرم دفاع از كشور خود نمود تا مجال به اسرائيل غاصب تبهكار دهد تا به نقشه شوم خود كه تشكيل اسرائيل بزرگ كه از نيل تا فرات است اقدام نمايد. صحيفه نور ، ج ۱۸، ۳۱/۲/۶۲
امروز اسرائيل و دوست صميمي اش مصر ، در منطقه، در فكر ايجاد يك هسته مركزي براي نابودي مسلمان ها و ارزش هاي عالي فكري آنها مي باشند ، اخيرا عراق و بعضي سران كشورهاي منطقه هم با اين طرح موافقت نموده اند . من نزديك به بيست سال است خطر صهيونيسم بين الملل را گوشزد نموده ام و امروز خطر آن را براي تمامي انقلابات آزاديبخش جهان و انقلاب اخير اسلامي ايران نه تنها كمتر از گذشته نمي دانم كه امروز اين زالوهاي جهانخوار با فنون مختلف براي شكست مستضعفان جهان قيام و اقدام نموده اند. ملت ما و ملل آزاد جهان بايد در مقابل اين دسيسه هاي خطرناك با شجاعت و آگاهي ايستادگي نمايند. صحيفه نور ، ج ۱۴، ص ۶۳، ۲۲/۱۱/۵۹ » 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ماهیت اسرائیل به وحدت مسلمین تاکید کرده وآن را امر بسیار مهمی می‌دانند: «آیا برای مسلمین و حکومت‌های کشورهای اسلامی ننگ نیست که آمریکا از آن طرف دنیا بر مقدراتشان حکومت کند و به دست اسرائیل کافر و غاصب همه را به دام اندازد و به خاک سیاه نشاند.» 

«چه بهتر که دولت‌های منطقه تمام نیروی خود را برای محو اسرائیل از جغرافیا تجهیز کنند. اسراییل مفسد که فلسطینیان مظلوم را بدین روز انداخته و به لبنان قهرمان و به کشورهای منطقه ظلم کرده است . چه چیز بهتر از این که دولتهای منطقه دست در دست هم نهند و منطقه را از شر اسرائیل و حامی آن یعنی آمریکا نجات دهند. من بارها گفته‌ام که اسرائیل از نیل تا فرات را از آن خود می‌داند و شما را غاصب سرزمین‌های خویش می‌شمرد گرچه جرات اظهار صریح آن را ندارد. »
 
«من در طی سالیان دراز خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد به عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.» 

«هان ای مسلمانان جهان و مستضعفان گیتی بپا خیزید و مقدرات خود را به دست گیرید تا کی نشسته اید که مقدرات شما را واشنگتن یا مسکو تعیین کند تا کی باید قدس شما در زیر چکمه تفاله های آمریکا و اسراییل غاصب پایکوب شود تا کی سرزمین قدس فلسطین لبنان و مسلمانان مظلوم آن دیار در سلطه جنایتکاران بسر برند و شما تماشاچی باشید و بعضی حکام شما آتش بیار معرکه باشند.» 

«می بینند که دولت پوشالی اسرائیل در مقابل اسرائیل ایستاده که اگر مسلمین مجتمع بودند هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می ریختند او را سیل می برد ، معذالک در مقابل او زبون هستند ، معما اینست که با این که اینها را می دانند، چرا به علاج قطعی که ان اتحاد و اتفاق است روی نمی آورند؟ چرا توطئه هایی که استعمارگرها برای تضعیف آنها به کار می برند، آنها توطئه ها را خنثی نمی کنند؟ آیا این معما چه وقت باید حل شود ؟ و پیش کی باید حل بشود؟ این توطئه ها را کی باید خنثی کند غیر از دولت های اسلام و ملت های مسلمین ؟ این معمایی است که شما اگر جوابی دارید و حل کردید ، این معما را به ما هم تذکر بدهید.»

کد خبر: 73651
Share/Save/Bookmark