«درسایبان گذر» و «یک روز با شعبون» در جشنواره تلویزیونی مستند
«درسایبان گذر» و «یک روز با شعبون» در جشنواره تلویزیونی مستند
مستندهای «در سایبان گذر» و «یک روز با شعبون» چهارشنبه 14 اردیبهشت ساعت 19 در جشنواره تلویزیونی مستند پخش می‌شوند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
به گزارش هنرنیوز، «در سایبان گذر» به کارگردانی محسن روشن روان در انجمن سینمای جوان تهیه شده و قصد دارد بینندگانش را با معماری های قدیم ایران آشنا کند.

این مستند در کاشان تصویربرداری شده و درباره خانم جوانی است که در بافت تاریخی شهر کاشان به دنبال سوژه‌ایی برای طراحی می‌گردد‌، او در این گلگشت به مکان‌های جدیدی وارد می‌شود.

روایت متفاوتی از 90 سال زندگی

مستند «یک روز با شعبون» ساخته فاطمه افخمی روایت زندگی پیرمردی ۹۰ ساله است که در یکی از روستاهای اطرف میبد استان یزد زندگی می‌کند.

این مستند در موسسه سینمایی سیماسپاهان فیلم تهیه شده و در 27 دقیقه اراده، امید و زندگی پیرمردی از روستای جهان آباد را به تصویر کشیده است.

«یک روز با شعبون» در طی سه روز همراهی و فیلمبرداری از زندگی این پیرمرد ساخته و تدوین شد.

«جشنواره تلویزیونی مستند» جشنواره‌ای است که به همت شبکه مستند برگزار شده و قرار است هر فصل از سال با هدف تعامل بیش‌تر با مخاطبان و شناسایی استعدادهای جوان در حوزه مستندسازی پخش شود.

این جشنواره به صورت تلویزیونی برگزار می شود همه رویدادهایش از رقابت آثار گرفته تا اختتامیه در رسانه ملی انجام می‌شود؛ نخستین فصل این جشنواره از ۲۳ فروردین آغاز شده و مردم و کارشناسان برگزیدگانش را مشخص می‌کنند.

داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایت festmostanad.ir، کانال اینستاگرام festmostanadbot@ و سامانه پیامکی جشنواره به شماره 3000081 انجام می‌شود و بینندگان تا 48 ساعت پس از پخش اثر مهلت دارند، به مستند رای بدهند.
کد خبر: 94351
Share/Save/Bookmark