«وارش» تنها جشنواره‌ای است که کاخ تعریف شده دارد /  تلاش می‌کنیم جشنواره به صورت مداوم برگزار شود
دبیر جشنواره بین المللی فیلم وارش خبر داد؛
«وارش» تنها جشنواره‌ای است که کاخ تعریف شده دارد / تلاش می‌کنیم جشنواره به صورت مداوم برگزار شود
مهدی قربانپور دبیر جشنواره «وارش» در پاسخ به سوال هنرنیوز در مورد وقفه چهار ساله این جشنواره گفت: بخشی از این وقفه به خاطر ناهماهنگی و عدم برقراری ارتباط با سازمان سینمایی و بخشی به خاطر مشکلات مالی بوده است اما تلاش می‌کنیم جشنواره به صورت مداوم برگزار شود.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۲
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز نشست رسانه‌ای نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» با حضور اهالی رسانه در خانه هنرمندان برگزار شد.

مهدی قربانپور دبیر جشنواره با بیان اینکه جشنواره «وارش» سعی کرده هزینه‌های خود را کاهش دهد به طوری که ما روزهای سختی را گذرانده‌ایم تا این جشنواره احیا شود گفت: «وارش» تنها جشنواره‌ای است که کاخ تعریف شده دارد.

وی ضمن ناخرسندی از وقفه چهار ساله این جشنواره خبر داد که توجه جدی به زیر ساختهای این جشنواره برای احیای دوباره جشنواره وارش صورت گرفته است.

قربان پور با بیان اینکه تلاش می کنیم که به سالهای اوج این جشنواره برگردیم توجه به به فرهنگ عامه ، سنت ها و نگاههای مستقل را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

دبیرجشنواره وارش ازافزابش سه برابری آثار نسبت به دوره های قبل این جشنواره خبرداد و اعلام کرد که 3341 آثار به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که 1672 اثر داخلی و بقیه خارجی می باشند.

به گفته وی کشف استعادهای جدید که از اهداف این جشنواره می باشد سبب شده تا 53 فیلمساز متولد دهه 80 و 116 فیلمساز متولد دهه 70 در این جشنواره حضور داشته باشند.

دبیرجشنواره وارش از مرور فیلمهای مردم شناسی کشور آذربایجان خبر داد و گفت که به همین مناسبت 10 فیلم در این راستا در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه نشان استاد داود رشیدی ، نشان عالی انجمن کارگردانان فیلم کوتاه و نشان بهار نارنج در این جشنواره به فیلمسازان برگزیده اهدا می شود از حضور رئیس فستیوال فیلم باکو به عنوان یکی از مهمان این جشنواره خبر داد.

قربان زاده در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنبوز که از دلیل وقفه چهار ساله این جشنواره پرسید گفت: بخشی از این وقفه به خاطر ناهماهنگی و عدم برقراری ارتباط با سازمان سینمایی و بخشی به خاطر مشکلات مالی بوده است اما تلاش می‌کنیم جشنواره به صورت مداوم برگزار شود.

در پایان نیز توسط دبیرجشنواره از 5 پوستر این جشنواره با حضور خبرنگاران رونمایی شد.

یادآوری می شود که این جشنواره از نهم تا سیزدهم اردییهشت ماه در استان مازندان شهر بابل برگزار خواهد شد.

گزارش از : مجید معافی
کد خبر: 97321
Share/Save/Bookmark