اعتراف می‌کنم برای فیلم نامه نویسان کاری نکردیم
ایوبی در آیین اکران نوروزی مطرح کرد؛
اعتراف می‌کنم برای فیلم نامه نویسان کاری نکردیم
رییس سازمان سینمایی گفت: از فیلم نامه نویس‌ها خواهش می‌کنم در سال جدید پیشنهاد‌های خوبی بدهند تا من برایشان کاری انجام دهم احساس می‌کنم برای فیلمنامه نویس‌ها در سال گذشته کاری انجام نشد امیدوارم شرایطی پیش بیاید که کارگردان‌ها خیلی مجبور نشوند که خودشان نویسنده آثارشان هم باشند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
به گزارش هنرنیوز_ آیین آغازین اکران نوروزی با اجرای محمد سلوکی شروع شد در ابتدای این مراسم بعد از صحبت‌های کوتاه مجری برنامه به سرعت عوامل سازنده فیلم‌هایی که در گروه هنر و تجربه قرار است آثارشان در ایام نوروز در این بخش اکران شود به روی صحنه آمدند و سیف الله صمدیان و هوشنگ گلمکانی برای اهدا گل به عوامل فیلم از آن‌ها استقبال کردند.

در ادامه این مراسم کارگردان‌های فیلم‌هایی که قرار است در ایام نوروز اکران شوند به همراه عوامل و بازیگرانشان برای مراسم تقدیر به روی صحنه آمدند. پنج فیلم «استراحت مطلق» از عبدالرضا کاهانی، «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی، «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی، «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی آثاری هستند که قرار است با یکدیگر رقابت داشته باشند. لازم به ذکر است که منیژه حکمت در برای اهدا گل به عوامل فیلم سینمایی «استراحت مطلق» به روی صحنه آمده بود که در صحبت‌هایی کوتاه عبدالرضا کاهانی را جز کارگردان‌های نجیب سینمای که نجابتش را از همین سینما گرفته است خواند.

در ادامه این مراسم با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت آثار سینمای و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری از مرضیه برومند کارگردان، علی سرتیپی و منیژه حکمت تهیه کنندگان فیلم «شهر موش‌ها»، تهمینه میلانی کارگردان، محمد نیک بین تهیه کننده و مرتضی شایسته پخش کننده «آتش بس ۲»، کمال تبریزی کارگردان، جواد نوروزبیگی تهیه کننده و حبیب اسماعیلی پخش کننده فیلم «طبقه حساس»، نرگس آبیار کارگردان، محمد حسین قاسمی تهیه کننده فیلم «شیار ۱۴۳»، مسعود ده نمکی کارگردان، سید محمود رضوی تهیه کننده و علی سرتیپی پخش کننده فیلم «معراجی‌ها» به عنوان برگزیدگان اکران سال ۹۳ تقدیر شد.

حبیب اسماعیلی در صحبت‌هایی اذعان کرد که وزارت ارشاد و مسئولین فرهنگی باید از فیلم هیی که مجوز اکران و نمایش دارند باید حمایت کند تا شاهد اتفاقات ناخوشایند نباشیم.

تهیمنه میلانی در صحبت‌هایش با اشاره به نقش سازنده بانوان گفت: امیدوارم شرایط برای فعالیت خانم‌ها فراهم شود سه فیلم پر فروش سال گذشته توسط کارگردانان زن سینمای ایران ساخته شد.

رییس سازمان سینمایی گفت: از فیلم نامه نویس‌ها خواهش می‌کنم در سال جدید پیشنهاد‌های خوبی بدهند تا من برایشان کاری انجام دهم احساس می‌کنم برای فیلمنامه نویس‌ها در سال گذشته کاری انجام نشد امیدوارم شرایطی پیش بیاید کارگردان‌ها خیلی مجبور نشوند که خودشان نویسنده آثارشان هم باشند. امیدوارم احساس همدلی و وحدت در سال جاری پیش از پیش بین سینماگران وجود داشته باشد. باور کنید اصلاً از نقد‌های شما ناراحت نمی‌شوم زمانی که به بنده برخی از اخبار را نشان می‌دهند به جای اینکه برای خودم ناراحت شوم برای شما ناراحت می‌شوم که چرا حالتان بد است. امیدوارم به گونه‌ای رفتار کنیم که حالتان روز به روز بهتر شود.

وی در ادامه گفت: ما خواهان نقد منصفانه هستیم تا سینمای کشور ارتقاء پیدا کند. باور کنید ما سینمای خوبی داریم در اکران نوروزی تنوعی از آثار را شاهد هستیم که تمام سلیقه‌ها را می‌تواند جذب کند واقعاً دیگر از سینما چه می‌خواهیم؟! این سینما خوب است.

در ادامه مراسم از خانواده شهید داریوش رضایی‌نژاد و کیانوش عیاری تقدیر به عمل آمد.

پس از تقدیر از خانواده شهید هسته‌ای محمدرضا فرجی و سید صادق موسوی از مدیران سازمان سینمایی بالای سن رفتند و از بهترین سالن‌های سینما ونوس قم، ساویز کرج و بهمن سنندج، ماندانا تقدیر شد.

بهترین سالن سینما کوروش (مهدی فضلی)، انتخاب شد و از فولادی مدیر سینما کیان تقدیر به عمل آمد. در بخش فنی از جمشیدی (مسول فنی برج میلاد) تقدیر شد و بهترین کارگزار هم از سینما کوروش انتخاب شد.
کد خبر: 79871
Share/Save/Bookmark