بعضی از بازیگران چهار برابر دیه خودشان  دستمزد طلب می کنند! / از سوی آقای شریفی نیا هیچ بازیگری به ما تحمیل نشد
در نشست خبری فیلم داش آکل مطرح شد؛
بعضی از بازیگران چهار برابر دیه خودشان دستمزد طلب می کنند! / از سوی آقای شریفی نیا هیچ بازیگری به ما تحمیل نشد
کارگردان فیلم سینمایی داش آکل در پاسخ به هنرنیوز گفت: سعی کردم این فیلم شبیه به فیلم داش آکل کیمیایی نباشد بنابراین نگاه من فقط به اثر صادق هدایت و نوشته آقای براهیمی بود.
 
تاريخ : سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۹
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، عصر دوشنبه دوم مهرماه ، نشست خبری فیلم سینمایی «داش آکل» ساخته محمد عرب با حضور وی ، منصور براهیمی نویسنده فیلمنامه و حسن پویا مدیر فیلمبرداری این فیلم در سینما ایران برگزار گردید.

محمد عرب در این نشست گفت: نام فیلم ابتدا «آتش و قداره» بود اما بنا به دلایلی تغییر دادیم، در این میان برخی دوستان می‌گفتند ما نگاهی به فیلم آقای کیمیایی داشته‌ایم در حالی که اینطور نیست به طور کلی در سینمای ما مرسوم نیست از یک قصه چندبار اقتباس شود در حالی که در کشورهای خارجی چندین بار این اتفاق می‌افتد ضمن اینکه در اینجا برخی ما را محکوم می‌کنند که چرا از بازیگران طنز استفاده کرده ایم

وی در مورد بازی مهران غفاریان در نقش کاکارستم افزود: ایشان بالاتر از کاکارستم بود. این نقش همه اش بدمن نبود و شیرینی های مخصوص خودش را هم داشت. ضمن اینکه معتقدم این ظلم است بازیگرانی که یک نقش را ایفا می کنند فقط در همان ژانر باقی بمانند.به نظرم در بین بازیگران انتخاب غفوریان بسیار خوب بود چرا که هم فیزیک او خوب بود و هم اینکه می‌توانست نقش جدی بازی کند. با اینکه او پای خود را عمل کرده بود و در یک سریال دیگر مشغول بازی بود اما ما صبر کردیم تا شرایط او مناسب شود آنهایی که فیلم را دیده‌اند اگر بی انصافی نکنند می‌گویند که او از عهده نقش خود برآمده است.

عرب با بیان اینکه صداوسیما گفته این داش آکل طاغوتی است و بیشتر از 65 نوبت تیزر به آن اختصاص نداده است ادامه داد: ساخت فیلم هایی مثل داش آکل جسارت و جرئت می خواهد.

این کارگردان تاکید کرد: هزینه تولید فیلم داش آکل دو و نیم میلیارد بوده واز این رقم 720 میلیون آن مربوط به دستمزد بازیگران می باشد.

عرب در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید آیا این فیلم به هنگام دریافت پروانه نمایش دچار ممیزی شد گفت: یک ویگول از فیلمنامه و یک فریم از فیلم ما از نظر وزارت ارشاد مشکلی نداشت.

وی در پاسخ به سوال دوم هنرنیوز که پرسید با توجه به مساله اکران سوزی که برای برخی از فیلم ها رخ می دهد چقدر به فروش فیلم معتقدید اظهار داشت: امیدواریم که هر فیلمی مخاطب خودش را داشته باشد اما ایده آل ما برای این فیلم این است که فیلم بتواند پول خودش را دربیاورد تا ما بتوانیم وام های گرفته شده برای فیلم را تسویه کنیم.

وی با گلایه نسبت به رفتارهای برخی از بازیگران فیلم یادآور شد: بعضی از بازیگران چهار برابر دیه خودشان ، دستمزد می خواستند! عرب با اشاره به محمد رضا شریفی نیا که در این فیلم سمت انتخاب بازیگران را برعهده داشته است گفت: از سوی آقای شریفی نیا هیچ بازیگری به ما تحمیل نشد و ایشان تنها به ما پیشنهاد می دادند که همیشه هم مورد موافقت من قرار نمی گرفت.

وی در مورد بازی حسین یاری افزود: آقای حسین یاری یک سروگردن بالاتر از کارهای قبلی خود در این فیلم ایفای نقش کردند و تفاوت زیادی بین بازی او در فیلم داش آکل و سریال شب دهم بود.

حسن پویا مدیر فیلمبرداری فیلم داش آکل در این نشست گفت: من همیشه با کارگردان در مورد سکانس ها و پلان ها صحبت می کنم و همیشه فیلمنامه را چندین بار می خوانم. این درحالی است که معمولا بر اساس حس بازیگر پلانم را می چینم و هنگامی که پشت دوربین قرار می گیرم فقط به پلان و کارم فکر می کنم.

وی با اشاره به شریفی نیا اظهار داشت: اسم آقای شریفی نیا بد در رفته است در حالی آد م کار بلد و شریفی است.

کارگردان فیلم داش آکل در پاسخ به سوال دیگر هنرنیوز که پرسید چقدر به هنگام تولید فیلم به فیلم داش آکل کیمیایی توجه داشتید؟ گفت : سعی کردم که فیلم داش آکل من شبیه به فیلم داش آکل کیمیایی نشود چرا که فیلم داش آکل کیمیایی مربوط به دوران خودش است و فیلم من مربوط به دوران خودش است بنابراین نگاه من فقط به اثر صادق هدایت و نوشته آقای براهیمی بود ضمن اینکه مرجان در فیلم داش آکل قبلی منفعل است و نقش آن کم است در حالی در فیلم من این نقش بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: اکران فیلم همچنان ادامه دارد و ما هفته سوم فیلم را پشت سر می گذرانیم و امیدوارم که همه فیلمها مخاطب خودشان را داشته باشند.

گزارش از : مجید معافی
کد خبر: 97079
Share/Save/Bookmark