تماشا و تحسین چندباره «یتیم‌خانه ایران» توسط میگل لیتین
تماشا و تحسین چندباره «یتیم‌خانه ایران» توسط میگل لیتین
«میگل لیتین»، فیلمساز ضدکودتای شیلیایی گفت: «یتیم خانه ایران»، به عنوان یک روایت تاریخی از لحاظ هنری، فنی و محتوایی، فیلم خوبی است و مصداق اثری است که من آن را تحسین می‌کنم.
 
تاريخ : دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۲
به گزارش هنرنیوز، «میگل لیتین»، فیلمساز مطرح ضدکودتای شیلیایی که به عنوان میهمان ویژه بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار به ایران آمده است، با حضور در اصفهان، از آثار و مکان‌های دیدنی این شهر، بازدید کرد.

«میگل لیتین» در این سفر، پس از بازدید از مکان‌هایی مانند پل خواجو، میدان امام، مسجد امام، مدرسه چهارباغ، بازار سنتی و چند مکان دیگر با ابراز شگفتی از زیبایی‌هایی هنری اصفهان، آنها را باورنکردنی و تعجب‌آور عنوان کرد وگفت: اصفهان شهری با فرهنگ و غنی از آثار زیباست که من برای درک زیبایی‌هایش، باید فرصت بیشتری برای تأمل و تفکر درباره مکانها و آثارش داشته باشم.

این فیلمساز شیلیایی که تحت تأثیر فضای معنوی مسجد امام قرار گرفته بود و تمایل داشت که با حضور در یکی از مکانهای مذهبی شهر، اقامه نماز جماعت مردم را از نزدیک ببیند، در ادامه حضورش در اصفهان در اکرانی خصوصی به تماشای فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران»، ساخته ابوالقاسم طالبی نشست.

«لیتین» که از اواسط فیلم به تماشای آن نشسته بود، به خاطر جذابیت فیلم، دوباره آن را از ابتدا تماشا کرد و درباره فیلم گفت: «یتیم خانه ایران»، به عنوان یک روایت تاریخی از لحاظ هنری، فنی و محتوایی، فیلم خوبی است و مصداق اثری است که من آن را تحسین می‌کنم.

وی که پس از دوبار تماشای این فیلم، مجددا تقاضای پخش آن را داشت، بیان کرد: فیلمسازان باید تاریخ و اتفاقات تاریخی را به تصویر بکشند.
کد خبر: 92579
Share/Save/Bookmark