استفاده مناسبی از پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی نکردیم
حمید بهمنی در گفتگو با هنرنیوز:
استفاده مناسبی از پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی نکردیم
یک کارگردان سینمای ایران تاکید کرد: رژیم صهیونیست جهانی دارای یک پاشنه آشیل است و آن هم تولید آثاری درخصوص افشاگری ماهیت پلید این رژیم است اما متاسفانه ما نتوانستیم از این پاشنه آشیل به نحو مناسب استفاده کنیم.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
حمید بهمنی کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی گفت: متاسفانه جنایات رژیم صهیونیستی برعلیه مردم غزه در حالی صورت می گیرد که بسیاری از مجامع حقوق بشری نه تنها سکوت کردند بلکه از این جنایت ها نیز حمایت می کنند و بی جهت نیست که این رژیم سال به سال ، وحشی تر می شود و با وسعت بیشتری مردم بی گناه غزه را قتل عام می کند.
وی افزود: معتقدم که رژیم صهیونیست جهانی، یک پاشنه آشیل دارد و آن این است که هرگاه از سوی نیروهای متعهد، فیلمی در مورد مبارزات و آلام مردم فلسطین و افشاگری این رژیم ساخته شده توانسته است این رژیم را به چالش بکشاند. به عنوان نمونه، هنگامی که فیلم سینمایی« شکارچی شنبه» به کارگردانی آقای شیخ طادی ساخته و پخش شد خیلی تاثیرگذار بود و موجب لرزیدن چهارستون صهیونیست جهانی شد چرا که این فیلم به خوبی توانست با زبان هنر به افشاگری مکتب سراسر خونریز صهیونیست ها بپردازد.
کارگردان فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» ادامه داد: ما با وجودی که در ایران در بحث مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیست در ردیف اول دنیا قرار داریم و بودجه های سنگینی را هم در طول سال در رسانه ملی ، سینما و نهادهای مدعی مبارزه با تفکر صهیونیست هزینه می کنیم اما متاسفانه شاهد خروجی مناسبی در این زمینه نیستیم.ما بعد از فیلم های سینمایی « شکارچی شنبه» ،« فرشتگان قصاب» و «گام هایی شیدایی» که نزدیک به سه سال از تولید این فیلم ها می گذرد دیگر شاهد ساخت هیچ فیلم مهم ضد صهیونیستی و ضد امریکایی نبودیم.امثال منِ فیلمساز، برای کمک به مردم بی گناه غزه باید چکار کنند؟ ما الان باید موشک های فرهنگی خودمان را نسبت به ماهیت پلید صهیونیست ها به اقصی نقاط جهان پرتاب کنیم و این کارها اگر حمایت شوند، کار سختی نخواهد بود.
حمید بهمنی تصریح کرد: الان موقع آن است که سازمان هایی مثل صدا و سیما و سازمان سینمایی و نهادهای مدعی مبارزه با صهیونیست از گروه های فیلمسازی دعوت به همکاری کنند و با کمترین بوروکراسی، فیلمسازان را برای تولید آثار ضد صهیونیستی حمایت کنند.من خودم همین الان حداقل ۵ طرح ضد امریکایی و ضد صهیونیستی آماده دارم ولی این طرح ها برای ساخت از سوی هیچ نهادی حمایت نمی شوند.
کارگردان فیلم سینمایی« گام های شیدایی» با اشاره به سریال هایی که رسانه ملی در ماه رمضان پخش می کند خاطر نشان کرد: نزدیک به یک دهه است که در ایام رمضان ، رسانه ملی مبادرت به پخش سریال های اجتماعی یا طنز در تلویزیون می کند.که به نظر من تاثیر زیادی هم در مخاطب ندارد .چرا تلویزیون تاکنون برای این ایام، ساخت سریالی با مضمون حوزه جنگ نرم و مساله غزه را در دستور کار خود قرار نداده است ؟ مگر ما مدافع مظلومان جهان نیستم پس چرا کار فرهنگی در این زمینه ها نمی کنیم؟
این کارگردان فیلم های دفاع مقدس گفت: چند روز قبل ، عکسی از قتل عام صهیونیست ها در عزه را در یکی از سایت دیدم که خیلی وحشتناک بود و هنوز حال خوشی ندارم. واقعا ما نسبت به این جنایت ها، چه کاری می توانیم بکنیم؟. به ما که اجازه جنگیدن نمی دهند. پس لااقل هنگامی که با دوربین هایمان به جنگ صهیونیست ها می رویم از ما حمایت کنند.اما متاسفانه آقایان قبل از تولید اینگونه آثار، اول به فکر سود آوری آن هستند.
حمید بهمنی افزود: آیا امسال که به عنوان سال فرهنگ نامگذاری شده است ما طی این ۵ ماهی که از سال گذشته، توانسته ایم آثار فرهنگی در حوزه جنگ نرم تولید کنیم؟ این درحالی است که صهیونیست و استکبار جهانی بیکار ننشستند و همچنان برعلیه کشور ما و در مورد اسلام هراسی، آثار متعدد تولید می کنند. با توجه به روایات و احادیث ، علائم ظهور آقا امام زمان (عج) نزدیک است. اگر - انشاء الله - آقا ظهور کنند ما چه جوابی برای ایشان داریم؟ منِ حمید بهمنی به عنوان یک فیلمساز چه جوابی برای آقا دارم؟ ما نباید فقط به صدور یک بیانیه اکتفا کنیم.جهان از جمهوری اسلامی که خودش را سردمدار مبارزه برعلیه امریکا و صهیونیست می داند انتظار بیشتری از صدور یک بیانیه دارد. البته ما فیلم هایی در این زمینه داشتیم اما کافی نیست. از زمان ساخت فیلم « بازمانده » ساخته مرحوم سیف الله داد حدود ۲۰ سالی می گذرد ما طی این ایام ، شاهد ساخت فیلم های کمی در این راستا بودیم.چرا با وجودی که در اتاق های فکرِ فرهنگی ما، همه بر روی تولید کار فرهنگی تاکید دارند اما ما شاهد تولید فیلم هایی برعلیه صهیونیست جهانی نیستیم؟ نباید مبارزه طلبی ما برعلیه صهیونیست، فقط به شعار ختم شود.
کد خبر: 73589
Share/Save/Bookmark