به ایرلاین‌های خارجی التماس نمی‌کنیم
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران:
به ایرلاین‌های خارجی التماس نمی‌کنیم
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: برای بازگشت ایرلاین‌های خارجی به ایران التماس نمی‌کنیم آن‌ها هم در کشور ما منافعی داشتند، حالا که رفته‌اند باید برای‌شان ضوابط و شرط بگذاریم. اینطور نمی‌شود که با هر اتفاقی برنامه‌های پروازی ایران را متوقف یا تعلیق کنند.
 
تاريخ : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۲۷
به گزارش هنرنیوز ، حرمت‌الله رفیعی در مراسم رونمایی از پوستر سیزدهیمن نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران که روز دوشنبه هفتم بهمن‌ماه در یکی از هتل‌های تهران برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری ما با عقب‌گرد چند ایرلاین از بین نمی‌رود. شرکت‌های هواپیمایی که ایران را ترک کردند در این کشور منافع داشتند که مانده بودند، مگر می‌توانند برای همیشه از ایران صرف‌نظر کنند اما حالا که این رفتار را انجام داده‌اند ما از وزارت راه می‌خواهیم ضوابط و شروطی را تعیین کنند تا اگر آن شرکت‌ها در صورت تمایل به بازگشت، شرایط آسانی برای تعلیق و توقف پروازهای ایران نداشته باشند.

وی افزود: ما برای برگشتن این شرکت‌های هواپیمایی التماس نمی‌کنیم، ناوگان هوایی خوبی داریم که از طریق آن به برخی مسیرها می‌توان دسترسی پیدا کرد.

او سپس با انتقاد از برخی لوایح و قوانین وضع شده برای گردشگری از جمله مالیات خروج از کشور، اظهار کرد: دولت باشد شب و روزش را برای دفاع از گردشگری بگذارند. آیا نمایندگان می‌دانند چه لوایحی را مصوب می‌کنند. از کشورهای دیگر باید یاد بگیریم که چقدر برای صنعت گردشگری‌شان امکانات مهیا می‌کنند. یارانه می‌دهند تا این صنعت را رونق دهند، ولی ما چه کار می‌کنیم تا می‌خواهیم کاری انجام دهیم این صنعت جان بگیرد، چوب لای چرخ ان می‌گذارند. متاسف می‌شویم برخی کارهای ناپخته انجام می‌شود، آن هم از سوی مسؤولانی که مدعی گردشگری هستند.

رفیعی ادامه داد:‌ گردشگری مثال آن است که در عزا و عروسی ذبح کرده‌اند و اجازه نداده‌اند در جایگاه واقعی خود قرار گیرد. هنگام انتخابات که می‌شود بهترین شعارها به گردشگری ربط دارد اما وقت عمل چه کاری انجام می‌دهند؛ مالیات‌های اضافه وضع می‌کنند!

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: ارزیابی بر این است که گردشگری ایران با شرایط تحمیلی دو سه هفته اخیر، یک سال زمان نیاز دارد تا به حالت قبل برگردد، اما بعید می‌دانم چنین باشد چون ما در کنار بخش دولتی می‌ایستیم و تلاش می‌کنیم بازگشت آن در سریع‌ترین زمان اتفاق افتد.

رفیعی در عین حال نسبت به جایگاه اختصاص یافته به گردشگری در نمایشگاه تهران به دنبال اضافه شدن صنایع دستی معترض شد اما در ادامه اظهار کرد: آژانس‌های مسافرتی با همه توان در این نمایشگاه حضور دارند و قرار است همایش بزرگی را در جریان این نمایشگاه برگزار کنند تا به رونق آن کمک شود.

ایسنا
کد خبر: 97899
Share/Save/Bookmark