بازسازی درگیری هوایی خلبانان اف14 ایران با عراق در «نبرد تامکت‌ها»
از شبکه مستند پخش می‌شود
بازسازی درگیری هوایی خلبانان اف14 ایران با عراق در «نبرد تامکت‌ها»
 
تاريخ : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۱
به گزارش هنرنیوز ، مستند «نبرد تامکت‌ها» بر اساس گفته‌های حدود ۳۵ نفر از خلبانان هوانیروز تهیه شده و بینندگان در خلال صحبتهای این افراد که خود از قهرمانان هشت سال دفاع از حریم هوایی کشور بوده اند، صحنه های بازسازی شده این نبردها را مشاهده می کنند.

بازسازی درگیری هوایی خلبانان F۱۴ جمهوری اسلامی ایران با خلبانان عراقی در دفاع از حریم هوایی خارک، اصفهان و تهران از جمله بخش‌های مستند «نبرد تامکت‌ها» است.

برخی از صحنه های درگیری خلبانان با جنگنده های عراقی به دلیل نبود فیلم آرشیوی مربوط به آن و عدم امکان بازسازی صحنه های انفجار هواپیما، بصورت انیمیش بازسازی شده است.

در «نبرد تامکت‌ها» مهدی حسین شناس به عنوان نویسنده، سالار بی باک تهیه کننده و محمد شکیبانیا نیز کارگردانی این مجموعه مستند را برعهده داشته است. فیلمبرداری این مستند هم بر عهده مرتضی پایه شناس و امیر مهدی نژاد نیک بوده و مهدی جبین شناس کار تدوین و انیماتوری مستند «نبرد تامکت‌ها» را انجام داده است.

این مستند امشب ساعت ۱۸ و در قالب «شبهای مستند» از شبکه مستند سیما پخش می شود و سپس با حضور سعید قطبی زاده و کارگردان نقد و بررسی خواهد شد.
کد خبر: 77684
Share/Save/Bookmark