از تعامل فیلمسازان با آموزش و پرورش استقبال می کنیم/ تایید فیلمنامه از سوی کارشناس تربیتی الزامی است
حمید رضا کفاش مطرح کرد:
از تعامل فیلمسازان با آموزش و پرورش استقبال می کنیم/ تایید فیلمنامه از سوی کارشناس تربیتی الزامی است
معاون‌ پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش که دبیر هفت دوره جشنواره فیلم رشد را برعهده داشته است در پاسخ به هنرنیوز گفت: تا زمانی که من مدیر جشنواره فیلم رشد بودم تیمی به نمایندگی از آموزش و پرورش، همه فیلم های جشنواره فیلم فجر را می دید تا مناسب ترین آنان را برای نمایش دانش آموزان انتخاب کند.
 
تاريخ : سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۶
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، در نشست خبری دکترحمید رضا کفاش معاون‌ پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش که صبح امروز با اصحاب رسانه برگزار گردید وی با اشاره به هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی گفت: این هفته از هشتم اسفندماه آغاز شده و تا چهاردهم ادامه خواهد داشت که هر روز از این هفته به یکی از مسائل امور تربیتی نام‌گذاری شده است.

وی درباره شاخص‌های حوزه فرهنگی و هنری در سال‌جاری گفت: در این عرصه مسئله کتاب و کتابخوانی رشد 66درصدی داشته و در‌حال‌حاضر 10‌میلیون و 409 هزار جلد کتاب در مدارس کشور وجود دارد.

حمیدرضا کفاش تصریح کرد: کتابخانه‌های کلاسی نیز در این طرح با اولویت مناطق محروم تجهیز شدند.

وی افزود: برای این هفته برنامه‌های متمرکزی پیش‌بینی شده است که در درجه اول مهم‌ترین اقدام ما تقدیر از بزرگان، اسوه‌ها و الگوهای امور تربیتی بود که به همین منظور از 64 چهره ماندگار تقدیر به عمل خواهد آمد.

معاون‌ پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش که دبیر هفت دوره جشنواره فیلم رشد را برعهده داشته است در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید آیا نمایندگانی از سوی آموزش و پرورش برای انتخاب فیلم های جشنواره فیلم فجر به جهت نمایش برای دانش آموزان ، حضور داشتند که وی گفت: تا زمانی که من مدیر جشنواره فیلم رشد بودم تیمی به نمایندگی از آموزش و پرورش، همه فیلم های جشنواره فیلم فجر را می دید تا مناسب ترین آنان را برای نمایش دانش آموزان انتخاب کند. اما امسال را مطلع نیستم. ولی متولی این نوع کارها در آموزش و پرورش، حوزه دفتر تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش است که معمولا ازبخش های مختلف نماینده ای تعیین می شوند و حضور پیدا می کنند.

وی در مورد حضور دانش آموزان برای بازی در فیلم های سینمایی یاد آور شد: معمولا دانش آموزانی که از سوی فیلمسازان برای بازی در فیلم ها انتخاب می شوند باید با ادارات کل آموزش و پرورش هماهنگی کنند. این درحالی است که ابتدا باید از والدین آنان اجازه گرفته شود و در بخش مدرسه ای نیز باید از ادارات کل آموزش و پرورش کسب اجازه شود.

کفاش در پاسخ به سوال دیگر هنرنیوز که پرسید آیا فیلمسازان برای فیلم هایی که به نوعی به دانش آموزان و مدرسه مرتبط می شود با آموزش و پرورش هماهنگی و تعاملی دارند یا خیر گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم یکی از شروط صدا وسیما و وزارت ارشاد برای قبولی سناریو در حوزه تربیتی این است که حتما یک کارشناس تربیتی این سناریوها را تایید کند و البته الزامی نیست که حتما این کارشناس، کارمند آموزش و پرورش باشد. می تواند یک استاد دانشگاه باشد ولی حتما باید کارشناس تربیتی باشد. ضمن اینکه ما از تعامل فیلمسازان با آموزش و پرورش استقبال می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به اهم فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از هشتم اسفند سال گذشته تاکنون گفت: اصلی‌ترین نکته‌ای که مطرح شد تغییر نقش مربیان پرورشی بود که این مربیان از مجریان تربیتی به راهبران تربیتی تغییر یافته‌اند، زیرا اعتقاد ما بر این است که در مدارس مجموعه فعالیت‌ها باید به دانش‌آموزان سپرده شود و دانش‌آموز در فضای رقابتی به انجام آن بپردازد و مربی در سطح بالاتری به عنوان راهبر حضور داشته باشد.

حمید رضا کفاش افزود: برای مربیان پرورشی دوره‌های آموزشی تدارک دیده‌ایم تا از نظر علمی ارتقا پیدا کنند و بتوانند برنامه‌ها را به خوبی مدیریت داشته باشند. دوره‌های آموزشی در طول سال پیرامون این مسائل برگزار شد که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد برگزاری آن بسیار موثر بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره شاخص رشد دانش‌آموزان در حوزه قرآن، نماز و عترت گفت: حفظ قرآن در دو طرح نور و نورباران انجام می‌شود که در سال‌جاری نسبت به سال گذشته در این شاخص شاهد افزایش رشد بودیم.

وی احیای مراکز دارالقرآن را یکی دیگر از اقدامات معاونت پرورشی دانست و گفت: مراکز دارالقرآن به صورت صددرصدی احیا شدند. در دولت قبل مراکز دارالقرآن متوقف شده بود زیرا آنها معتقد به مدارس قرآنی بودند که در این دوره علاوه بر حفظ این مدارس ما به صورت کامل 650 مرکز دارالقرآن را احیا کردیم.

کفاش با توجه به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: 3/5 میلیون دانش‌آموز رای‌اولی داریم که امید است این دانش‌آموزان اولین کسانی باشند که در این روز آرای خود را همراه با خانواده‌هایشان به صندوق‌های رای می‌اندازند که ما از تمامی دانش‌آموزان واجد شرایط و فرهنگیان دعوت می‌کنیم در هفتم اسفند که به تعبیر مقام معظم رهبری دومین عید ایرانیان است حضور داشته است.

وی از برگزاری مجدد اردوهای راهیان نور خبر داد و تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته 600 هزار دانش‌آموز با این اردوها به مناطق جنگی کشور رفتند که آمارها در سال‌جاری تا این لحظه 580 هزار نفر است که امید است تا پایان خردادماه و اتمام سال تحصیلی این آمارها نسبت به گذشته افزایش داشته باشد.
کد خبر: 89384
Share/Save/Bookmark