صاحبنظران، مسوولان و کارشناسان "توقف شماره گذاری خودروهای آلاینده " را بررسی می کنند.
صاحبنظران، مسوولان و کارشناسان "توقف شماره گذاری خودروهای آلاینده " را بررسی می کنند.
آلودگی هوا معضلی است که بسیاری از کشورها از جمله ایران با آن درگیر هستند. سالانه نزدیک به هشت میلیون نفر در جهان به دلایل بیماری ها و مشکلات مرتبط با آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که سهم ایران در حدود هشتاد هزارنفر سالانه است.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۴
به گزارش هنرنیوز ، هزینه های اقتصادی بسیاری نیز در قبال وجود این بیماری ها به کشور تحمیل می شود. یکی از مهم ترین دلایل آلودگی هوا عدم رعایت استانداردهای لازم از سوی شرکت های خودروسازی داخلی است. در حال حاضر بیش از ۸۰ نوع خودرو در کشور تولید می شود که اکثر آنها فاقد استانداردهای لازم از جمله یورو۴ هستند.

خودروسازان در چند سال اخیر موظف شدند که استاندارد یورو ۴ را در تولیدات خود اعمال کنند و در دولت کنونی طبق مصوبه اردیبهشت ماه ۹۳ نیز اعلام شد که براساس آن خودروزسازان می بایست خودروهای بنزینی یا سبک را تا ابتدا شهریورماه با استاندارد یورو۴ تولید کنند و در غیر اینصورت راهنمایی و رانندگی از شماره گذاری این خودروها جلوگیری کند؛ اما با وجود گذشت چندین ماه از اتمام این مهلت همچنان هیچ گزارش دقیقی از وضعیت آن اعلام نشده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک سیما، در شصت و یکمین برنامه به این پرسش پاسخ داده می شود که: "آیا خودروسازهای داخلی به تکالیف قانونی خود درباره لزوم رعایت استاندارد یورو۴ در محصولات تولیدی خود عمل کرده اند؟" عامل اصلی تداوم آلودگی هوا با وجود بنزین های وارداتی مرغوب کدام است؟ ۱- خودروهای غیراستاندارد ۲- عدم کیفیت بنزین یا عوامل دیگربرنامه مناظره به تهیه کنندگی علیرضا اسکندری روز جمعه ۲۶ دی ماه ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن شبکه یک سیما می رود.
کد خبر: 78304
Share/Save/Bookmark