نظام‌نامه قیمت‌گذاری بلیت نمایش‌ها تدوین می‌شود
مدیر خانه تئاتر :
نظام‌نامه قیمت‌گذاری بلیت نمایش‌ها تدوین می‌شود
مدیرعامل خانه تئاترگفت: با توجه به دغدغه‌هایی که در زمینه قیمت‌گذاری بلیت نمایش‌ها وجود دارد، هم‌گرایی بین خانه تئاتر و اداره هنرهای نمایشی به تنظیم نظام‌نامه در این عرصه‌ها خواهد انجامید.
 
تاريخ : دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۴
به گزارش هنرنیوز ، نمایش «می سی سی پی نشسته می‌میرد» به کارگردانی همایون غنی‌زاده که سال 95 نیز در تالار وحدت اجرا شده است، بار دیگر روی صحنه می‌رود، اما نرخ ۲۰۰ هزار تومانی بلیت آن ـ با توجه به وضعیت معیشتی مردم ـ حاشیه‌ساز شده است. شهرام کرمی مدیرکل امور هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در این باره اظهار داشت که طی صحبت با مدیرعامل بنیاد رودکی، قرار شده است قیمت بلیت‌های این نمایش کاهش پیدا کند. وی تأکید کرد ارشاد حق ورود به موضوع و قیمت‌گذاری بلیت نمایش‌ها را ندارد و در این زمینه صنف (خانه تئاتر) باید وارد شود.

شهرام گیل‌آبادی مدیر عامل خانه تئاتر در این باره به خبرنگار تئاتر فارس گفت: تعیین وضعیت بلیت‌فروشی تئاتر به یک نظام نامه نیاز دارد که این نظام‌نامه قرار است با توجه به نظرات مدیریت اداره هنرهای نمایشی،‌ امروز در هیئت مدیره مطرح شود.

وی در ادامه افزود: برخی از موضوعات امروز تئاتر که تبدیل به معضل شده و خانواده تئاتر و مردم را دچار حساسیت و نگرانی کرده همه موضوعات کار نشده و بر زمین مانده‌ای است که در تئاتر و سیاست‌گذاری آن باید پیش‌تر اتفاق می‌افتد؛ مثل تبلیغات، بازبینی، نظارت، قیمت‌گذاری بلیت و تکریم تماشاگر و صیانت از حقوق مادی و معنوی اهالی تئاتر و منشور اخلاقی همه موضوعاتی هستند که نیاز به بحث دارد و به یقین باید مورد طرح قرار بگیرند و نظام‌نامه‌های این موارد باید تنظیم شود.

گیل آبادی با تأکید بر اینکه نیاز به کار فکری و سازوکاری مشخص و همگرایی بین خانه تئاتر و اداره کل هنرهای نمایشی در این عرصه است، گفت: این موضوعات انباشت شده و از قبل مانده است و درباره آنها در مرکز هنرهای نمایشی فکر نشده است، الان رویکرد تازه اداره کل هنرهای نمایشی این است که به این موضوعات بپردازد و خانه تئاتر هم جدی وارد آن شود.

وی در ادامه گفت: ما روز گذشته در خانه تئاتر درباره قیمت این نمایش‌ها بحثی داشتیم صورت موضوع را مشخص کردیم و امروز در هیئت مدیره به طرح موضوع می‌پردازیم تا در یک همفکری نتیجه آن مشخص شود و آن را اعلام خواهیم کرد اما این امر نیاز به کار جدی دارد تا مؤلفه‌های قیمت‌گذاری بلیت‌ها استخراج شود و بعد از آن و انطباق آن با نمایش قیمت بلیت یک کار، نسبت به فضای زمان و مکان و موقعیت مشخص شود. ما نمی‌توانیم سلیقه‌ای با این موضوع برخورد کنیم.

مدیرعامل خانه تئاتر در پاسخ به این سؤال که به نظر خودش آیا یک نمایش می‌تواند تنها برای قشر خاصی اجرا شود، گفت: ذات تئاتر فضای فرهیختگی و معرفت‌اندیشی و مردمی را می‌طلبد، ما اگر از هویت و ذات یک نمایش دور شویم، وارد سانتیمانتالیسمی می‌شویم که دیگر حرف آن، حرف زمان خود و موقعیت خود نیست.
کد خبر: 97123
Share/Save/Bookmark