سالن های اجرایی را در اختیار هنرمندان همدانی دهید
گزارش هنرنیوز از آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان؛
سالن های اجرایی را در اختیار هنرمندان همدانی دهید
آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در سالن ابن سینای همدان برگزار شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۴
به گزارش هنرنیوز،هیات داوران، نتایج بخش مسابقه نوجوان بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک ونوجوان در همدان را پس از مشاهده و بررسی آثار و نمایش‌ها، به شرح زیر اعلام کرد.

دربخش موسیقی از «امیرحسین انصافی» برای موسیقی نمایش «مبارک و طلسم شاهزاده»، «نادر شهسواری» برای موسیقی نمایش «من و کوزه» و «مرتضی طباطبایی» برای موسیقی نمایش «به کفشات نگاه کن» تقدیر شد.

همچنین هیات داوران در بخش طراحی لباس با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از «زیبا موسوی» طراح لباس نمایش «به کفشات نگاه کن»، قدردانی کرد.

در بخش بازیگری زن از «باران دارپویی» بازیگر خردسال نمایش «من و کوزه» و «لیدا وعیدی» بازیگر «نمایش من و حسن کچل»، تقدیر شد.

در بخش بازیگری مرد از هنرمند پیشکسوت تئا‌تر «جواد انصافی» تقدیر شد، همچنین در این بخش از بازیگران «حامد زحمتکش» و «رضا بهرامی» برای بازی در نمایش «به کفشات نگاه کن» تقدیر شد.

دربخش نمایشنامه نویسی از «احمد بیگلریان» برای نگارش نمایشنامه «من و کوزه»، «منوچهر اکبرلو» برای نگارش نمایشنامه «به کفشات نگاه کن» تقدیر به عمل آمد.

در بخش تقدیر ویژه به پاس تلاش گروهی، از گروه نمایشی «هورشید» و «رویایی کاغذی» تقدیر به عمل آمد.

***

هیات داوران، نفرات بر‌تر بخش مسابقه کودک بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان در همدان را اعلام کردند.

در بخش موسیقی، گروه موسیقی نمایش «تیک تاک» رتبه دوم را دریافت کرد و رتبه سوم به «سیاو ش لطفی» برای موسیقی نمایش «سفر رویایی کوتوله‌ها» تقدیم شد.

در طراحی صحنه و لباس رتبه اول برای طراحی صحنه و لباس نمایش «گروفالو» به «ریحانه مطهری» و «آرش شریف‌زاده» تقدیم شد و رتبه دوم به «روشنک کریمی» برای طراحی لباس نمایش «سفر رویایی کوتوله‌ها» و رتبه سوم به «مریم نوراله‌زاده» طراح صحنه نمایش «ماندولین و اشک‌های جادویی» اهدا شد.

***

هیات داوران در بخش بازیگری زن ضمن تقدیر از «مریم اکبری» برای بازی در نمایش «استخوان ماهی جادویی» آراء خود را به شرح زیر اعلام کرد.

رتبه دوم به «می‌نوش رحیمیان» برای بازی در نمایش «سفر رویایی کوتوله‌ها» و رتبه سوم به «فاطمه خدابنده لو» برای بازی در نمایش «گروفالو» اعطا شد.

در بخش بازیگری مرد نیز رتبه اول به «سعید آبک» برای بازی در نمایش «گروفالو»، رتبه دوم به «میلاد رمضانی» برای بازی در نمایش «سفر رویایی کوتوله‌ها» و رتبه سوم به «محمد جهان تا» برای بازی در نمایش «یک بشقاب ماکارونی پیچی» داده شد.

در بخش بازیگری کودک نیز هیات داوران از «آیدا خوش دامن» و «ماهان علیزاده» برای بازی در نمایش «قلی قلمبه» تقدیر کرد.

***

همچنین در بخش کارگردانی، هیات داوران ضمن تقدیر از «مرضیه نادری» برای کارگردانی نمایش «ماندولین و اشک‌های جادویی» آراء خود را به شرح زیر اعلام کرد: رتبه اول به «پرستو گلستانی» برای کارگردانی «نمایش سفر رویایی کوتوله‌ها»، رتبه دوم به «آرش شریف‌زاده» برای کارگردانی «نمایش گروفالو» و رتبه سوم به سید «جواد رحیم‌زاده» برای کارگردانی نمایش «یک بشقاب ماکارونی پیچی» رسید.

در بخش نمایشنامه نویسی هیات داوران ضمن تقدیر از «منوچهر اکبرلو» برای نگارش نمایشنامه «استخوان ماهی جادویی» هیچ یک از آثار این بخش را حایز رتبه ندانست.

در جایزه ویژه کودک جایزه این بخش به دلیل خلاقیت و توانایی در برقراری ارتباط موفق با مخاطب کودک به «محسن پورقاسمی» کارگردان نمایش «تیک تاک» تقدیم شد.

***

در بیست و یکمین جشنواره تئاترکودک و نوجوان نمایش‌های بر‌تر این جشنواره از نگاه مخاطبان معرفی و تقدیر شدند.

نمایش «دوست من گولاخاوف» به کارگردانی «مزدک مهیمنی» از همدان، «یک بشقاب ماکارونی پیچی» به کارگردانی سید «جواد رحیم‌زاده» از مشهد و نمایش «من و کوزه» به کارگردانی «فرزاد لباسی» از همدان مورد تقدیر قرار گرفتند.

***

در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان نمایش‌های بخش خیابانی برگزیده‌های خود را شناخت.

در بخش طرح و ایده از «محمدرضا جعفری لفوت» برای ارایه طرح و نمایش «خطوط سفید» و «نرگس خاک کار» برای طرح و ایده نمایش «غذاهای خوشمزه» تقدیر شد.

در بخش موسیقی «افشین چوبریزان» برای موسیقی نمایش «وقتی که زال کوچک بود» تقدیر به عمل آمد.

در بخش بازیگری زن از «نسیبه آقاجانی» برای بازی در نمایش «خطوط سفید» و «نرگس خاک کار» برای بازی در نمایش «غذاهای خوشمزه» تقدیر شد.

در بازیگری کودک از «آیدا خوش دامن» و «ماهان علیزاده» برای بازی در نمایش «قلی قلبمه» تقدیر شد.

***

در بیست و یکمین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان نمایشنامه‌های بر‌تر از سوی هیات داوران معرفی شدند و سه نمایشنامه بدون اولویت به عنوان نمایشنامه‌های بر‌تر این دوره از جشنواره انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

نمایشنامه «شازده کوچولو» به نویسندگی «بهرام جلالی‌پور»، «کتاب خور‌ها» به نویسندگی «اسماعیل رحیمی سروش» و «ا‍ژدر، نگهبان باران» به نویسندگی «آتسا شاملو»

مورد تقدیر قرار گرفتند.

بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان ۱۵ مهرماه در همدان آغاز شد و ۲۱مهرماه همزمان با عید سعید غدیر به کار خود پایان داد.

آنچه در آیین اختتامیه شاهد بودیم:

اجرای آیین اختتامیه جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان بر عهده آزاده نامداری بود که شاید بدون اینکه پیش بینی می‌شد وی بعد از ۴ سال برای اجرای این جشنواره به همدان آمد. از نکات جالب توجه که باعث به وجود آمدن احساس خوبی در میان حاضریم شد این بود که دبیر جشنواره پیام دهکردی دختر کوچکش را به نمادی از طرف همه کودکان در روصحنه آورد و چنید بار نوای کوچکش را با شادی در آغوش گرفت که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

در بخش کودکان که داروانش هم خود این عزیزان بودند به روص صحنه آمدند و جوایز را به دوستان هم سن و سالشان دادند که بسیار جالب و دیدنی بود.

در بادامه بزرگداشت هنگامه مفید همراه با اتش بازی در داخل سالن انجام شد که با پخش ترانه‌ها یی کخ به گوش همه کودکان آسنا است این بخش را آغاز کردند که باعث زنده شدن خاطرات بسیاری از افراد داخل سالن شد و همه را به وجه آورد.

ایراج راد در زمانی کوتاه به سخنرانی پرداخت و در سخنانش اشاره به این داشت بعد از این جشنواره مسئولین به هنرمندان همدانی اجازه فعالیت در این سالن‌ها را بدهند و فضای اجرایی را در اختیار هنرمندان همدانی قرار دهند.
کد خبر: 75523
Share/Save/Bookmark