مجموعه داستان «سفر معمولا صبح اتفاق می‌افتد» نقد  و بررسی می‌شود
مجموعه داستان «سفر معمولا صبح اتفاق می‌افتد» نقد و بررسی می‌شود
«سفرمعمولا صبح اتفاق می افتد» نوشته علی الله سلیمی روز سه شنبه 28 دی در کتابخانه عمومی شهدا مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۸
به گزارش هنرنیوز ؛ در این نشست که به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی شهدا برگزار می شود ؛ الناز عباسیان به عنوان منتقد و علی‌الله سلیمی نویسنده کتاب، مسئولین،کتابداران ،اعضای کتابخانه و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی حضور خواهند داشت.

«سفر معمولا صبح اتفاق می‌افتد» مجموعه ۱۳داستان کوتاه است که وجه مشترک آنها، پرداختن به زندگی آدم‌های اغلب فرودست جامعه است که با شرایط نسبتا سخت زندگی مواجه هستند.

موقعیت جغرافیایی اکثر داستان‌های این کتاب فضاهای حاشیه‌ای در شهرهای بزرگ ازجمله تهران است که همین مسئله شرایط سخت و ناگواری را به ساکنان خود تحمیل می‌کند. بیشتر شخصیت‌های محوری داستان‌ها از میان افرادی انتخاب شده‌اند که خصلت جمع‌گریزی دارند و به‌دلیل موقعیت‌های دشواری که دارند ترجیح می‌دهند در دنیای درونی خود سیر کنند تا در جمع‌های شلوغ که ویژگی‌ شهرهای بزرگ است.

احساس غالب در اکثر داستان‌های این کتاب، تنهایی و انزوای آدم‌هایی است که شرایط محیطی آنها را به گریزی ناخواسته از محیط‌های جمعی و شاد وادار کرده است. کتاب بیشتر به موقیعت آدم‌های فراموش شده در حاشیه شهرهای بزرگ می‌پردازد که زندگی آنها اغلب با یکنواختی و کسالت ممتد همراه است. نوعی ایستایی در زندگی‌های روزمره، در مضامین تعدادی از داستان‌های این مجموعه دیده می‌شود که باعث شده غالب شخصیت‌های داستانی به دور از تحرک لازم، معمولا در لاک تنهایی خود فرو بروند.

علی‌الله سلیمی که سال‌ها است در کنار روزنامه‌نگاری به نوشتن داستان و نقد اهتمام دارد پیش از این مجموعه داستان «باد برگ‌ها را به سمت دره‌ها می‌برد»، «تاکستان‌های دشت ناز»، «ایستگاه باغ سرهنگ»، «دلبستگی در سال‌های سخت» و «باران در سلول» و «زنی شبیه حوا» را نیز منتشر کرده است.

این برنامه فردا سه شنبه 28 دی ماه، ساعت 15 الی 17 با حضور الناز عباسیان به عنوان منتقد و علی الله سلیمی نویسنده اثر در کتابخانه عمومی شهدا واقع در عبدل آباد- خیابان بخشنده- خیابان لقمان جنوبی-پارک جانباز-کتابخانه عمومی شهدا برگزار می‌شود.
کد خبر: 93893
Share/Save/Bookmark